دانلود رساله هنرستان دخترانه با رویکردارتقاء کیفیت آموزش و سرزندگی
168 صفحه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه ۷
۱-۱ بیان مساله ۸
۱-۲ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۱۰
۱-۳ اهداف تحقیق ۱۳
۱-۴ سؤالات تحقیق ۱۳
۱-۵ تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی ۱۴
۱-۵-۲ انواع مدارس ۱۵
۱-۶ روش تحقیق ۱۵
۱-۷ سابقه پژوهش ۱۵
۲-۱ آموزش و پرورش ۱۶
۲-۲ آشنایی با نظام جدید متوسطه ۱۶
۲-۳ روانشناسی محیط و فضاهای آموزشی ۱۶
۲-۴ کیفیت آموزش ۱۶
۲-۷ سرزندگی ۱۶
۲-۱ آموزش و پرورش ۱۷
۲-۱-۱ آموزش و پرورش چیست؟ ۱۷
۲-۱-۱-۱برخی از تعاریف آموزش و پرورش ۱۷
۲-۱-۲ اهداف آموزش و پرورش ۱۸
۲-۲ آشنایی با نظام جدید متوسطه ۱۹
۲-۲-۱ اهمیت آموزش متوسطه ۱۹
۲-۲-۲ اهداف نظام جدید آموزش متوسطه ۱۹
فصل دوم
۲-۲-۳ هدف در شاخه متوسطه نظری ۲۰
۲-۲-۴ هدف در شاخه متوسطه فنی و حرفهای ۲۰
۲-۲-۵ هدف در شاخه متوسطه کاردانش(آموزش مهارتی) ۲۱
۲-۲-۶ساختار نظام جدید متوسطه ۲۱
۲-۲-۷ مزایای نظام متوسطه جدید ۲۲
۲-۲-۸ جمع بندی و تحلیل برنامههای آموزشی مقاطع متوسطه ۲۳
۲-۳ روانشناسی محیط و فضاهای آموزشی ۲۴
۲-۳-۱روانشناسی و معماری ۲۴
۲-۳-۲ تعریف روانشناسی محیط ۲۴
۲-۳-۳ تاثیر متقابل انسان و محیط: ۲۴
۲-۳-۳-۱ روانشناسی عمقی یا روانکاوی ۲۵
۲-۳-۳-۲- روانشناسی رفتارگرایی ۲۵
۲-۳-۳-۳مکتب گشتالت ۲۵
۲-۳-۴ عوامل نمادی: ۲۵
۲-۳-۴-۱ ابعاد سازمانی – اجتماعی ۲۵
۲-۳-۴-۳ عوامل روانشناختی – فردی ۲۶
۲-۴ کیفیت آموزش ۲۸
۲-۴-۱ فضای سبز و تاثیر آن در بهبود کیفیت آموزشی ۲۹
۲-۴-۲ نورپردازی و اثرات آن بر روحیه دانش آموزان در مکان های آموزشی. ۲۹
۲-۴-۲-۱ دورنما، جنبش و اصول نورپردازی ۳۰
۲-۴-۲-۲ طیف های کامل نور پردازی ۳۱
۲-۴-۳روشنایی در مدارس ۳۱
۲-۴-۴ تعریف روشنایی باکیفیت ۳۲
۲-۴-۵ صرفه جویی در انرژی ۳۲
۲-۴-۶ روشنایی و دست آوردهای اموزشی ۳۳
۲-۴-۷ سلامتی و تندرستی ۳۳
۲-۴-۸ عامل روشنایی روز ۳۳
۲-۴-۸ روشنایی روز برای کلاسها چگونه عمل می کند؟ ۳۴
۲-۴-۸-۱ عنصر آسمان ۳۵
۲-۴-۸-۲ عنصر منعکس شده ی خارجی ۳۵
۲-۴-۸-۳عنصر منعکس شده ی داخلی ۳۵
۲- ۴-۹ شکل اتاق ۳۶
۲-۴-۱۰ روشنایی خوب روز ۳۷
۲-۵ تئوری یادگیری و طرح آموزشی ۳۸
۲-۵-۱ توضیح اصطلاحات ۳۸
۲-۵-۲رفتارگرایی ۳۹
۲-۵-۲-۱ نظریه پردازان ۴۰
۲-۵-۲-۲مفاهیم رفتارگرایی در طراحی آموزشی ۴۱
۲-۵-۲-۳ نقاط قوت و ضعف رفتارگرایی ۴۱
۲-۵-۳ شناخت گرایی ۴۲
۲-۵-۳-۱ نظریه پردازان ۴۲
۲-۵-۳-۱ مفاهیم شناخت گرایی برای طرح آموزشی ۴۳
۲-۵-۳-۲ نقاط قوت و ضعف شناخت گرایی ۴۴
۲-۵-۴ سازه گرایی ۴۵
۲-۵-۴-۱مفاهیم سازه گرایی در طراحی آموزشی ۴۶
۲-۵-۴-۲نقاط ضعف و قوت سازه گرایی ۴۷
۲-۶-۱ویژگی های اساسی بازی ۴۸
۲-۶-۲ نظریه های بازی ۴۸
۲-۶-۳ بازی های دوره ی نوجوانی ۴۹
۲-۶-۳ بازی و یادگیری ۵۰
۲-۶-۴ورزش ۵۰
۲-۷ سرزندگی ۵۱
۲-۷-۱ سرزندگی تحصیلی ۵۴
۲-۷-۲ شادی در نگاه قرآن ۵۵
۲-۷ -۳ تعریف شادی از دیدگاه روانشناختی ۵۵
۲-۷-۴ چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس ۵۶
۲-۷-۴-۱ شاداب سازی ظاهری در مدارس ۵۶
فصل سوم
۳-۲ معرفی نمونه ها ۶۱
۳-۲-۱ نمونه های خارجی ۶۱
۳-۲-۱-۲- مدرسه لانگلی ۶۳
۳-۲-۱-۳ هنرستان موسیقی Maizières 64
۳-۲-۱-۴ هنرستان هنری در شهر Burgos 66
۳-۲-۱-۵ مدرسه AMET ؛ القای معانی در معماری ۶۸
۳-۲-۱- ۶ مدرسه vittra 69
۳-۲-۱-۷ مجموعه آموزش فرانسوی چارلز دوگل در دمشق ؛ نامزد دریافت جایزه آقاخان ۲۰۱۳ ۷۱
۳-۲-۱-۸ دبیرستان هنرهای بصری و نمایشی لس آنجلس ۷۳
۳-۲-۱-۹ دبیرستان Nordahl Grieg 76
۳-۲-۲ نمونه های داخلی ۷۸
۳-۲-۲-۱مدرسه عالی مدیریت ۷۸
۳-۲-۲-۲ مدرسه چهارباغ اصفهان ۸۸
۳-۲-۲-۳ مدرسه آقا بزرگ کاشان ۹۰
فصل چهارم
۴-۱ بررسی ویژگی های کالبدی شهر سنندج ۹۴
۴-۱-۱ وجه تسمیه ۹۴
۴-۱-۲پیشینه ۹۴
۴-۱-۳ سنه دژ ۹۶
۴-۱-۴ جمعیت ۹۷
۴-۱- ۵ و ضعیت طبیعی( جغرافیایی) ۹۷
۴-۱-۶ آب و هوا ۹۸
۴-۱-۷ رطوبت نسبی ۹۸
۴-۱-۸ بررسی تابش آفتاب در سنندج ۹۸
۴-۱-۹ خصوصیات کلی بافت سنندج ۹۸
۴-۲ تجزیه و تحلیل سایت پلان در مقیاس خرد ۹۹
۴-۲-۱ مکانیابی فضاهای آموزشی ۹۹
۴-۲-۱ ضوابط همجواری ۹۹
۴-۲-۲ ضوابط محیطی ۱۰۰
۴-۲-۳ ضوابط دسترسی ۱۰۰
۴-۳ شناخت و تحلیل سایت ۱۰۰
۴-۳-۱دسترسی سایت ۱۰۲
۴-۳-۲ تجزیه و تحلیل باد غالب ۱۰۴
۴-۳-۳ مساحت سایت ۱۰۵
فصل پنجم
۵-۱ برنامه ریزی فیزیکی ۱۰۷
۵-۱-۱محیط فیزیکی ۱۰۸
۵-۱-۲ اقلیم کلاس ۱۰۹
۵-۱-۳ محیط روانشناسی ۱۱۰
۵-۱-۴ نقش معلم در محیط کلاس ۱۱۲
۵-۱-۵ اندازه گیری محیط کلاس ۱۱۳
۵-۱-۶ مفاهیم و ملاحظات ۱۱۴
۵-۲ برنامه آموزشی ۱۱۵
۵-۲-۲ نیروی انسانی ۱۱۷
۵-۲-۳ ویژگیهای کمی فضاها ۱۱۸
۵-۲-۴ دسته بندی فضاها ۱۱۹
۵-۲-۵ فضاهای آموزشی ۱۲۰
۵-۲- ۶ فضاهای کمک آموزشی ۱۲۳
۵-۲-۷ فضاهای اداری ۱۲۹
¬۵-۲-۸ فضاهای رفاهی و خدماتی ۱۳۰
۵-۲-۱۰ ظرفیت کالبدی مدارس در فضاهای شهری ۱۳۳
۵ -۲-۱۱جمع بندی ظرفیت مطلوب مدارس ۱۳۵
۵-۲-۱۲ جمع بندی برنامهی فیزیکی هنرستان پیشنهادی ۱۳۷
۵-۳ انواع سازماندهی فضاها در کنار هم ۱۴۰
۵-۳-۱ سازماندهی مرکزی ۱۴۱
۵-۲-۲ سازماندهی خطی ۱۴۳
۵-۳-۲ سازماندهی شعاعی ۱۴۴
۵-۳-۳ سازماندهی مجموعهای ۱۴۵
۵-۴ طرح نهایی ۱۴۶
۵-۴-۱ روند طراحی ۱۴۶
۵-۴-۲ ارکان عمومی فضاهای آموزشی ۱۴۶
۵-۴-۲-۱ انتخاب استقرار واحد آموزشی متناسب با نیازهای آموزشی ۱۴۶
۵-۴-۲-۲ مکانیابی فضاهای آموزشی کاربریهای سازگار و ناسازگار ۱۴۶
۵-۴-۲ خلاصه ای از مفاهیم طراحی ۱۴۸
فصل ششم
طراحی …………………………………..۱۵۲
نقشه های معماری ۱۵۳
منابع
منابع فارسی ۱۵۹
منابع لاتین ۱۶۱
سایت های اینترنتی ۱۶۳
دانلود رساله هنرستان دخترانه با رویکردارتقاء کیفیت آموزش و سرزندگی