حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ


دانلود مقاله شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ

تحقیقاتی که در بارۀ حافظ بعمل آمده است از حدود شرح دیوان ، ایهامات ، تشبیهات ، تمثیل ، و استعارات و مختصری درباره مکتب و مَشرب و جهان بینی خاص او فراتر نمیرود . در مقایسه با مکتب و فلسفه و غزلیّات عارفانه او که به حد ایجاز رسیده است و او را برای همیشۀ تاریخ جاودانه ساخته است -اینهمه ، جز مقدّمه و الفبای حافظ شناسی چیز دیگری نمی تواند باشد بی گمان بحث و صحبت درباره حافظ بسیار سخت است بخصوص اگر قرار باشد پا را فراتر گذ ارد و هر آنچه را که از حافظ و مکتب حافظ مایه میگیرد مورد مداقّه قرار داد. درباره ماهیّت فلسفی، علمی، اخلاقی و اجتماعی حافظ –تصوّف خاصّ و عرفان عاشقانه و مشرب ملامتی و قلندری او – اصول مکتب رندی – اصطلاحات و رموز دیوان او – آنچه تا کنون موضوع بحث اندیشمندان بوده است بقدری ناکافی و به اختصار بوده است که این باور را بوجود میاورد که حافظ و مکتب او بخوبی و به اندازه کافی شناسانده نشده است و رسالت عظیمی را که ادبا و محققان کوشا بر عهده دارند آنطور که باید و شاید به انجام نرسانیده اند .
شناختن حافظ تنها با بر پایی یک نهضت علمی و ادبی میسر میگردد تشنگان وادی عشق و ادب ، علمداران این نهضت خواهند بود شراره های این نهضت عظیم را بزرگانی چون شهریار بر افروخته اند . شهریار باور داشت که حافظ ، شعر قدیم را به کمال رسانده است شهریار نیز از جمله مردان گرانقدری است که پیرو حافظ بوده و به سبک و سیاق او شعر سروده است . گوته درباره او میگوید : دیوان شرقی را در وصف حافظ سروده ام و اعتراف میکند که عشق را تنها از حافظ میتوان فرا گرفت . زبان عشق حافظ دلهای هر آنکه را با غزلیات او آشنایی دارد به وجد میآورد و شوری می آفریند که زیبایی آنرا نهایتی نیست .
حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد
سرّ عظمت ومحبوبیت حافظ درشوری است که ازاشعارش میبارد . در حرارتی است که از غزلیاتش می تراود. در اسراری است که در دیوانش مستور است . گوته ، قافله سالار ادبیات غرب می گوید : وقتی دوّاوین شعرای جهان را در کتابخانه ام می چینم همیشه دیوان حافظ را در بالای همه قرار میدهم چون میترسم حرارت اشعارش آثار دیگر و کتابهایم را بسوزاند . بعقیدۀ حافظ راز عشق دریافتنی است نه آموختنی .

 

 

شامل 15 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ

دانلود مقاله مروری بر سیستم تشخیص گفتار و کاربرد آن

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله مروری بر سیستم تشخیص گفتار و کاربرد آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مروری بر سیستم تشخیص گفتار و کاربرد آن


دانلود مقاله مروری بر سیستم تشخیص گفتار و کاربرد آن

سیستم تشخیص گفتار نوعی فناوری است که به یک رایانه این امکان را می دهد که گفتار و کلمات گوینده را بازشناسی و خروجی آنرا به قالب مورد نظر، مانند "متن"، ارائه کند. در این مقاله پس از معرفی و ذکر تاریخچه‌ای ازفناوری سیستم ها تشخیص گفتار، دو نوع تقسیم بندی از سیستمها ارائه می شود، و سپس به برخی ضعف ها و نهایتاً کاربرد این فناوری اشاره می شود.
کلید واژه ها: سیستمهای تشخیص گفتار، فناوری اطلاعات، بازشناسی گفتار

1. مقدمه
گفتار برای بشر طبیعی ترین و کارآمدترین ابزار مبادله اطلاعات است. کنترل محیط و ارتباط با ماشین بوسیله گفتار از آرزوهای او بوده است.طراحی و تولید سیستم های تشخیص گفتار هدف تحقیقاتی مراکز بسیاری در نیم قرن اخیر بوده است.یکی از اهداف انسانها در تولید چنین سیستم هایی مسلماً توجه به این نکته بوده است که "ورود اطلاعات به صورت صوتی ،اجرای دستورات علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ،به طرق مختلف کیفیت زندگی ما را افزایش می دهند.امروزه دامنه ای از نرم افزارها (که تحت عنوانSpeech Recognition Systems معرفی می شوند) وجود دارند که این امکان را برای ما فراهم کرده اند.با استفاده از این تکنولوژی می توانیم امیدوار باشیم که چالش های ارتباطی خود را با محیط پیرامون به حداقل برسانیم.

چکیده:
کلید واژه ها:
1. مقدمه
2.تعریف
3.تاریخچه فناوری تشخیص گفتار
4.عملکرد سیستم های تشخیص گفتار
5.سیستم های تشخیص گفتار:تقسیم بندی بر اساس عملکرد
6.سیستم های تشخیص گفتار:تقسیم بندی بر اساس برونداد
7.کاربرد فناوری تشخیص گفتار در کتابخانه
8.سیستم های تشخیص گفتار:ضعف ها و محدودیت ها
نتیجه گیری
منابع:

 

شامل 20 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مروری بر سیستم تشخیص گفتار و کاربرد آن

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران در اداره آب و فاضلاب بهشهر

اختصاصی از حامی فایل دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران در اداره آب و فاضلاب بهشهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران در اداره آب و فاضلاب بهشهر


دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران در اداره آب و فاضلاب بهشهر

نمونه متنن:

آب ژاوال در سال 1950 اولین بار در کشور سوئد با آغاز تکنولوژی کلرزن های جهان برای گند زدایی آب شرب بکار گرفته شد . سپس آب ژاوال در کشورهای اروپای شرقی ، ژاپن و سنگاپور برای آب لوله کشی مورد استفاده قرار گرفت . 

در ایران اولین بار آب ژاول را با نام محصول وایتکس توسط دکتر خطیبی به بازار عرضه شد . آب ژاول رایج ترین ماده ای است که از آن به عنوان سفید کننده استفاده می شود . عامل اصلی و شور در آب ژاول هیپوکلریت سدیم (nacl) می باشد ، هیپوکریت سدیم ترکیبی فوق العاده قوی است که در حد خیلی کمی از آن (5درصد را در آب حل می کنند و با نام های مختلف به عنوان سفید کننده به بازار عرضه می شود، آب ژاول خاصیت ضد عفونی کنندگی د اشته زیرا یک سفید کننده کلر دار می باشد . محلول هیپوکلریت سدیم ناپایدار است و در مجاورت نوروگرمایون تا oc تجزیه شد ،اکسیژن آزاد می کند و نتیجتا از شدت عمل آن کاسته می شود و به همین دلیل باید در ظرف مات و دور از نور نگهداری شود و لذا بهتر است از محلولهای تازه آن استفاده شوند زیرا در اثر ماندگی بسیار تجزیه می شود ...

____________

فهرست مطالب:

مقدمه

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

 

 

دریچه های بازدید

 

تصفیه آب

 

روشهای تزریق آب ژاول

 

معایب بهره برداری از آب ژاول

 

مزایای بهره برداری از آب ژاول

 

آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

 

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

 

 

 

تشکر و قدردانی

تصاویر همراه با توضیحات

نتیجه گیری

 

 

__________________________

شامل 30 صفحه فایل Word

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران در اداره آب و فاضلاب بهشهر

دانلود مقاله اسحاق نیوتن

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله اسحاق نیوتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اسحاق نیوتن


دانلود مقاله اسحاق نیوتن

از خوشنویسان گمنام بود. به خط وی قطعه‌ای به قلم نستعلیق چهاردانگ و سه دانگ خوش ، با رقم: "حرره اسحق" ، در کتابخانهٔ ملی پاریس موجود است.
    ایزاک نیوتن که در روز ۲۵ دسامبر ۱۶۴۲ یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده ای است که افراد ان کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند .    
 
ایزاک نیوتن که در روز ۲۵ دسامبر ۱۶۴۲ یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده ای است که افراد ان کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند و مجاور دریا در قریه وولستورپ می زیستند نیوتن قبل از موعد متولد شد و زودرس به دنیا آمد و چنان ضعیف بود که مادر گمان برد او حتی روز اول زندگی را نتواند به پایان برد پدرش نیز در عین حال اسحق نام داشت و در ۳۰ سالگی و قبل از تولد فرزندش در گذشت.
پدرش مردی بوده است ضعیف، با رفتار غیر عادی زودرنج و عصبی مزاج مادرش هانا آیسکاف زنی بود مقتصد، خانه داری بود صاحب کفایت و صنعتگری با لیاقت آیزاک دوره کودکی شادی نداشت او سه ساله بود که مادرش با بارناباس المیت کشیش مرفه با سنی دو برابر سن خود ازدواج کرد جدایی از مادر ظاهراٌ سخت بر شخصیت او اثر گذاشت و تقریباٌ مسلم است که رفتار بعدی وی نسبت به زنان را نیز شکل داد نیوتن هیچگاه ازدواج نکرد اما یکبار(شاید هم دو بار) نامزد کرد به نظر می آمد که تمرکز او منحصراٌ روی کارش بود نه سالی که نیوتن در وولستورپ جدا از مادر گذرانید برای وی سالهای دردناکی بود داستانهایی بر سر زبان است که نیوتن جوان از قبه کلیسا بالا می رفت تا نورث ویتام ده مجاور را که مادرش اینک در آن زندگی می کرد، از دور ببیند.
آموزش ابتدایی رسمی نیوتن در دو مدرسه کوچک دهکده های اسکلینگتن و راچفورد صورت گرفته بود که هر دو برای رفت و آمد روزانه به خانه او نزدیک بودند چنین به نظر می رسد که اول بار دایی اوکه کشیشی به نام ویلیام آیسکاف بوده است متوجه شد که در نیوتن استعدادی مافوق کودکان عادی وجود دارد.

 تئوری نور قانون جاذبه عمومی
 اصول ریاضیات در فلسفه طبیعی

 

شامل 13 صفحه فایل word

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اسحاق نیوتن

دانلود مقاله جنگ‌های صلیبی

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله جنگ‌های صلیبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله جنگ‌های صلیبی


دانلود مقاله جنگ‌های صلیبی

درسال ١٠٩٥ میلادی جنگ‌های صلیبی میان مسلمانان ومسیحیان آغاز شد. جنگ‌های صلیبی به جنگ‌هایی گفته می‌شود که در آن مسیحیان برای رهایی بیت المقدس از دست مسلمانان در قرون یازده و دوازده میلادی بدان دست می‌‌زدند. نخستین کسی که لوای جنگ را برافراشت راهبی بنام پطرس از اهالی گل (فرانسه بعدی) بود. جنگ‌های صلیبی هشت جنگ است که در جنگ اول و چهارم هیچیک از پادشاهان اروپایی دخالت نداشتند و فقط نجبا و اصیل زادگان بودند که بر صلیبی ‌ها فرمانروایی می‌‌کردند. غیر از جنگ اول در باقی جنگ‌ها مسیحیان از مسلمانان شکست خوردند.
در سال ١٠٩٥ میلادی پاپ اورین دوم همه مسیحیان اروپایی را مجبور کرد تا علیه ترکان مسلمان قیام کنند و شهر اورشلیم (بیت المقدس) واقع در فلسطین را اشغال کنند. در همان سال، سپاه بزرگی مهیا و رهسپار نخستین جنگ صلیبی گردید. عده زیادی از جنگجویان صلیبی در طول سفر خطرناک از اروپا تا خاورمیانه جان خود را از دست دادند. آنها که زنده ماندند در سال ١٠٩٩ م بیت المقدس را تسخیر کردند. بین سالهای ١٠٩٩ تا ١٢٥٠ میلادی شش جنگ صلیبی دیگر رخ داد ولی در هیچ یک از آنها صلیبیان موفقیتی به دست نیاورند.تصرف انتاکیه به دست صلیبیون

 

جنگ‌های صلیبی
آغازجنگ‌های صلیبی
سال‌شمار
آثار جنگ‌های صلیبی
لوت (عود)
شکر و ادویه
بهداشت و طرز لباس پوشیدن
پارچه‌های بسیار زیبا
قالیچه‌های ایرانی
آلات موسیقی
عینک
سفر به بیت المقدس
سفر جنگجویان صلیبی
دانش‌های ایرانیان و اعراب
جذام
جنگ صلیبی کودکان

 

 

شامل 10 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جنگ‌های صلیبی