حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مونو تحولی در برنامه‌نویسی تحت لینوکس

اختصاصی از حامی فایل مونو تحولی در برنامه‌نویسی تحت لینوکس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

مونو ؛ تحولی در برنامه‌نویسی تحت لینوکس

دات‌نت محدود به نوع خاصی از برنامه‌ها نیست، از این چارچوب می‌توان برای تولید برنامه‌های تحت ویندوز، تحت وب، سرویس‌های مبتنی بر وب و ... استفاده کرد.

دات‌نت محدود به نوع خاصی از برنامه‌ها نیست، از این چارچوب می‌توان برای تولید برنامه‌های تحت ویندوز، تحت وب، سرویس‌های مبتنی بر وب و ... استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های دات‌نت، دارار بودن کتابخانه‌ای بزرگ و جامع از کلاس‌ها و توابع است که همان‌طور که گفتیم، تمام زبان‌های تحت دات‌نت می‌توانند از توابع و کلاس‌های موجود در آن، استفاده کنند.

در شماره‌های‌ قبل، به معرفی یک IDE متن‌باز به نام لازاروس پرداختیم که در واقع، جایگزینی برای دلفی در لینوکس محسوب می‌شد. اما از آنجا که تکنولوژی .NET، بحث روز علم برنامه‌نویسی است، تلاش‌های زیادی نیز از سوی حامیان دنیای اپن‌سورس برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در سیستم‌عامل لینوکس انجام شده است. در این مقاله، به بررسی پروژه‌ Mono یا به عبارت دیگر، همان دات‌نت تحت لینوکس خواهیم پرداخت.

ابتدا لازم است تا کمی با ویژگی‌های چارچوب دات‌نت و مزیت‌های آن آشنا شویم. اما دات‌نت چیست؟ شاید دات‌نت یکی از گیج‌کننده‌‌ترین علائم تجاری مایکروسافت باشد، بنا به تعریف خود مایکروسافت، دات‌نت گردایه‌ای از تکنولوژی‌هایی است که اتصال به اطلاعات، اشخاص، تجهیزات و قطعات را از طریق نرم‌افزار فراهم می‌آورد.

اما این تعریفی نیست که بیشتر کاربران از .Net دارند. آنچه معمولا به دات‌نت اطلاق می‌شود، برنامه‌نویسی در چارچوب یا FrameWork دات‌نت است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های چارچوب دات‌نت، مسئله‌ مستقل از زبان بودن آن است. برنامه‌های کاربردی در چارچوب دات‌نت، می‌توانند به هر زبانی که از این frameWork پشتیبانی می‌کند، نوشته شوند.

این امر، به واسطه‌ وجود یک زبان میانی (IL) فراهم شده است. در هنگام برنامه‌نویسی خارج از چارچوب دات‌نت، کد نوشته شده مستقیما به کد قابل فهم برای CPU کامپایل می‌شود، اما در دات‌نت، برنامه به هر زبانی که نوشته شده باشد، در مرحله‌ اول، به این زبان میانی ترجمه‌ می‌گردد (که در بین تمام زبان‌های این چارچوب مشترک است).

نتیجه‌ وجود زبان میانی این است که امکان برقراری ارتباط بین زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی فراهم می‌شود. هر زبان در چارچوب دات نت، دارای یک کامپایلر خاص است، و به کمک این کامپایلر می‌تواند با برنامه‌هایی که در سایر زبان‌های تحت .Net نوشته‌ شده‌اند، ارتباط برقرار کند. چراکه در مرحله‌ اول، برنامه به هر زبانی که نوشته شده باشد به این زبان میانی ترجمه می‌شود.

دات‌نت محدود به نوع خاصی از برنامه‌ها نیست، از این چارچوب می‌توان برای تولید برنامه‌های تحت ویندوز، تحت وب، سرویس‌های مبتنی بر وب و ... استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های دات‌نت، دارار بودن کتابخانه‌ای بزرگ و جامع از کلاس‌ها و توابع است که همان‌طور که گفتیم، تمام زبان‌های تحت دات‌نت می‌توانند از توابع و کلاس‌های موجود در آن، استفاده کنند.

از مزیت‌های دیگر این چارچوب، می‌توان به مسئله‌ مدیریت حافظه اشاره کرد. در برنامه‌نویسی خارج از چارچوب دات‌نت، این مدیریت می‌بایست توسط برنامه‌نویس انجام شود و ممکن است با یک اشتباه کوچک از سوی برنامه‌نویس، حافظه‌ زیادی به هدر برود و برنامه با مشکل کمبود حافظه مواجه شود. در FrameWork دات‌نت، سیستمی به نام GC، در فاصله‌های زمانی غیر ثابت به بررسی حافظه می‌پردازد و داده‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌شوند از حافظه‌ سیستم حذف می‌کند و نیز به کاربر اطمینان می‌دهد که با پایان برنامه، حافظه‌ اختصاص داده‌ شده به آن، به طور کامل بازیابی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های برنامه‌نویسی تحت دات‌نت، می‌توان به عدم دسترسی مستقیم به سخت‌افزار و حذف اشاره‌گرها و ... اشاره کرد که توضیح کامل این مسائل، از حوصله‌ این بحث خارج است. بسیاری معتقدند که ایده‌ دات‌نت، ابتدا در کمپانی Borland مطرح شد و سر انجام سر از مایکروسافت درآورد! اما آنچه مسلم است، این است که مایکروسافت با معرفی این تکنولوژی، انقلابی را در عرصه‌ برنامه‌نویسی در ویندوز پدید آورد.

البته مهم‌ترین کمبود دات‌نت همین مسئله بود؛ این که فقط به یک سیستم‌عامل تعلق داشت، هرچند مستقل از معماری پردازگر بود. مشکلی که در حال حاضر توسط پروژه‌ Mono در حال مرتفع شدن است. مونو تنها پروژه‌ای نیست که قصد دارد دات‌نت را برای سایر سیستم‌عامل‌ها پیاده‌سازی کند، اما در حال حاضر می‌توان به عنوان کامل‌ترین و امیدوارکننده‌ترین پروژه از آن نام برد.

هدف مونو پیاده‌سازی متن‌بازی از دات‌نت مایکروسافت است. مونو دارای کتابخانه‌ای از کلاس‌ها و توابع است که به سرعت رو به تکمیل شدن می‌رود و نیز کامپایلری برای زبان C دارد و در کنار IDE ویژه‌ خود (MonoDevelop)، ابزار مناسبی را برای برنامه‌نویسی در چارچوب دات‌نت فراهم می‌آورد. توسعه‌دهندگان این پروژه اعلام کرده‌اند که به زودی برای بیشتر زبان‌هایی که نسخه‌ تحت دات‌نت دارند، کامپایلرهایی را ارائه خواهند کرد.

علاوه بر سیستم‌عامل لینوکس، نسخه‌هایی از مونو برای مکینتاش، یونیکس و سولاریس ارائه شده است. این پروژه‌ از سوی کمپانی Novell پشتیبانی مالی و فنی می‌شود. ناول با فعالیت در پروژه‌ مونو، دو هدف را دنبال می‌کند. اول افزایش میزان قابلیت تولید نرم‌افزار، و مهم‌تر از آن، کمک به برنامه‌نویسان دات‌نت تحت ویندوز برای توسعه برنامه‌هایشان در سایر سیستم‌عامل‌ها.


دانلود با لینک مستقیم


مونو تحولی در برنامه‌نویسی تحت لینوکس

سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى

اختصاصی از حامی فایل سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى


سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى

سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى

 

بیش از نیم قرن از عمر سازمان ملل متحد مى‏گذرد.

در این مدت ساختار و فعالیتهاى سازمان با گسترش و تحولات چشم گیرى روبرو بوده است.

اگر در 1945 فقط 51 دولت‏به عنوان اعضاى مؤسس، در سازمان ملل متحد حضور داشته‏اند امروزه تعداد اعضاى آن متجاوز از 185 دولت مى‏باشد.

در کنار افزایش اعضاء مى‏توان تحول فعالیتهاى سازمان را نیز مشاهده نمود.

از مهمترین فعالیتهاى سازمان ملل متحد که دچار تحول شده است فعالیت در قلمرو صلح و امنیت جهانى است که اصلى‏ترین هدف سازمان هم مى‏باشد.

این تحول در واقع گسترش مفهوم صلح را به ارمغان آورده است.

اگر روزى فقط بروز مخاصمات مسلحانه تهدیدى بر ضد صلح یا نقض صلح به شمار مى‏رفته است، امروزه نقض حقوق بشر، نقض حقوق بشر دوستانه، کشتار جمعى، پاکسازى قومى، تروریسم، عدم وجود نظام دموکراتیک در کشورها و...

نیز صلح و امنیت جهانى را تهدید مى‏کند.

لذا شوراى امنیت، در هیات قانونگذار بین المللى، عصر جدیدى را در حیات خود آغاز کرده است.

مصوبات فراوان شوراى امنیت‏بر اساس فصل هفتم منشور از آغاز دهه 90 (در پى پایان یافتن جنگ سرد) خود مؤید این ادعا است.

از آنجا که سیستم امنیت جمعى پیش بینى شده در منشور، از همان بدو تاسیس سازمان نتوانست تحقق عینى پیدا کند، لذا سازمان در عمل از نیروهایى که دولتها بطور داوطلبانه در اختیارش قرار مى‏دهند (نیروهاى حافظ صلح) استفاده مى‏نماید.

افزایش فعالیتهاى شوراى امنیت که خود ناشى از تفسیر موسع از مفهوم صلح است‏سبب شده تا نیروهاى حافظ صلح سازمان (کلاه آبى‏ها) فعالیتهاى بسیار متنوعى را انجام دهند.

این نیروها علاوه بر اینکه وظیفه کلاسیک خود یعنى حایل شدن میان نیروهاى درگیر را انجام مى‏دهند، فعالیتهاى دیگرى از جمله; انجام عملیات نظامى، نظارت بر انتخابات داخلى، ارائه نقش پلیس و غیره...

را نیز عهده دار مى‏شوند.

بطورى که تعیین دقیق قلمرو فعالیت آنها هر روز مشکل‏تر و پیچیده تر مى‏شود.

همین امر سبب شده است که برخى صحبت از نسل دوم و حتى نسل سوم عملیات حفظ صلح مى‏کنند (1) .

عده‏اى هم حتى عملیات حفظ صلح را به دلیل داشتن ابعاد مختلف از جمله نظامى، بشر دوستانه، مداخله گرانه ...

غیر قابل تعریف و توصیف مى‏دانند (2) .

تحول در فعالیتهاى نیروهاى حافظ صلح این سؤال اساسى را مطرح مى‏کند که: آیا این نیروها خلاء ناشى از عدم اجراى مفاد فصل هفتم منشور بخصوص مواد 42 و 43 را پر نمى‏کند؟ 

پروفسور ژان مارک سورل، استاد دانشکده حقوق دانشگاه رن فرانسه که بنا به دعوت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتى در سال 1376 به ایران سفر کرد، سعى مى‏کند در یکى از کنفرانسهاى خود در دارالعلم مفید تحت عنوان

\"LONU et le regalement des crises internationales\" 

پاسخى به این سؤال ارائه دهد.

لازم به ذکر است که متن سخنرانى به زبان اصلى در نزد مترجم موجود است که در صورت نیاز تقدیم مى‏گردد ضمنا متذکر مى شود که کلیه پاورقیها از آن مترجم مى‏باشد.

مقدمه: سیستم امنیت جمعى 

میثاق جامعه ملل و منشور ملل متحد، براى تحکیم اصل عدم توسل به زور، یک سیستم امنیت جمعى پیش بینى کرده‏اند که امکان رعایت اصل مزبور را فراهم مى‏کند.

امنیت جمعى در نگاه اول یک سیستم بسیار ساده است: هر مخاصمه یا تهدید به مخاصمه بین‏المللى (در سطح جهانى، قاره اى، محلى و حتى داخلى) که ممکن است منجر به تهدید بر ضد صلح جهانى یا نقض این صلح شده یا امکان تحقق تجاوزى را فراهم سازد باید، در چارچوب سازمان، با عکس العمل جمعى کلیه اعضا مواجه شود.

چنین فرضى مرتبط با دفاع مشروع جمعى در سطح جهانى است.

نوع فایل: word

سایز:30.0 KB 

تعداد صفحه:44


دانلود با لینک مستقیم


سازمان ملل متحد و حل بحرانهاى بین‏ المللى

فشردگی jpeg

اختصاصی از حامی فایل فشردگی jpeg دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

فشردگی jpeg

Jpeg طرفدار دسته کارشناسان عکاسی که کمیته استاندارد سازی می باشد . آن همچنین طرفدار الگوریتم فشردگی که توسط این کمیته اختراع شده است .

دو الگوریتم فشردگی jpeg وجود ارد : الگوریتم قدیمی تر به jpeg این صفحه اشاره دارد . در مورد الگوریتم جدید تر 2000 jpeg در پایین صفحه صحبت می شود . همچنین که ذکر شده که شما باید بین الگوریتم فشردگی که در این صفحه صحبت شده و طرح فایل مطابق jfif که بسیاری از مردم به آن به عنوان فایل های jpeg رجوع کرده و در پایین صفحه بعد رد مورد آن صحبت شده ، تمایز قائل شوید .

Jpeg ، الگوریتم فشردگی پر اتلافی است که بدون تاثیر بر کیفیت تصاویر همانطوری که توسط ماشین حسی انسان تجربه شده ، تا جایی که امکان دارد سایر فایل تصاویر طبیعی و رنگی شبیه عکاسی را این جنبه از ادراک ما می باشد که فشردگی jpeg در جهت کاهش سایر فایل به کار رفته است .

چگونه jpeg کار می کند ؟

الگوریتم های jpeg فشردگی اش را به 4 شکل اجرا می کند .

اول : الگوریتم های jpeg تصئیر را به قطعات جدا گانه 8*8 پیکسل تقسیم می کنند . چون طرح بر اساس مشاهده رنگ تابی / درخشندگی است ، آن مقادیر رنگ RGB و CMYK را بررسی نمی کند . اما در مقابل داده های تصویر را به فضای رنگ درخشندگی و رنگ تابی تبدیل مانند . ruv تبدیل می کند . این موجب فشردگی جدای این دو فاکتور می شود . چون برای سیستم دیدمان ، روشنایی مهم تر از رنگ تابی است ، الگوریتم در فایل فشرده ،‌بیشتر روشنایی را حفظ می کند .

مرحله بعدی ‌در فرایند فشردگی به کار گیری Discrete Cosine Transform (DCT) برای قطعه کامل می باشد . DCT فرایند پیچیده ای است که اجازه رهایی در هد پبکسل خاص را می دهد .

آن دادهای واقعی رنگ را برای هر پیکسل برای مقادیری که مناسب میانگین ماتریکس کاملی که خورد بررسی قرار گرفته ، جایگزین می کند . این عملکرد فایل را فشرده نمی کند ، به سادگی کقادیر 8*8 پیکسل را تا ماتریکس 8*8 ضرایب DCT جایگزین می کند .

وقتی که این کار انجام می شود ، فشردگی واقعی می تواند شروع گردد . در ابتدا نرم افزار فشردگی به کیفیت تصویر jpeg که کاربرد در خواست کرده ، نگاه می کند و دو جدول مقادیر ثابت تدریجی را یکی برای درخشندگی و یکی برای تابی محاسبه می کند و دو جدول ساخته شدند ، مقادیر ثابت دو جدول برای رقمی کردن ضرایب DCT به کار می رود . هر ضریب DCT به مقدار ثابت مطابقش در جدول رقمی تقسیم می شود و به نزدکترین عدد صحیح گرد می گردد. نتایج رقمی کردن ضرایب DCT این است که ضرایب جزئی و کوچکتر با صفر جایگزین شده و ضرایب بزرگتر دقت و درستی را از دست می دهند . این نتیجه گرد کردن است که موجب از دست رفتن کیفیت تصویر می شود . داده های منتج لیستی از ضرایب DCT کار آمد هستند . آخرین مرحله فشرده سازی این ضرایب از طریق به کار گیری طرح رمزدارد کردن حسابی یا هافمن (huffman ( است . معمولاً رمز دار کردن هافمن استفاده می شود . این فشردگی ثانویه است که به کار می رود .

با گذاشتن دو الگوریتم فشردگی در بالای همدیگر jpeg نسبت های فشردگی قابل توجهی را انجام می دهد . حتی برای استفاده قبل از چاپ می توانید به آسانی فایلی را به یک پنجم سایز اصلی اش فشرده کنید . برای انتشار اینترنت یا مبادله ایمیل حتی نسبت های بهتری به اندازه 20 تا 1 می تواند انجام گردد . تبدیل فایل داده فشرده jpeg به حالتی که قابل دیدن باشد در سطح 2 و 3 پست کدیپ RIP تضمین می شود . این بدین معنی است که فایل های کوچکتر می توانند در طول شبکه به RIP که سریع تر ایستگاه فرستادن را آزاد می کند فرستاده شوند. و سر بالایی را در پرینت سرور کاهش داده و به RIP سرعت بخشند .

ضررات

Down Side فشردگی jpeg ، الگوریتمی است که فقط برای تصاویر آهنگ مداوم طراحی می شود . jpeg خودش را به تصاویری که دارای تغییرات سریع در آهنگ هستند . عاریه دهد . چند نوع تصویر وجود دارد که در آنها نباید از jpeg استفاده کرد .

تصاویری که دارای ماسک و سایه ای هستند که در کاربردهایی مانند فتوشاپ به آنها اضافه شده است .

نمودارها یا چاپ بر روی پرده

ترکیباتی که در فتوشاپ ایجاد شده

تصاویر در بر دارنده 256 رنگ

تصاویری که توسط نرم افزار CAD-CAM یا کاربردهای 3D شبیه maya یا bryce ایجاد شده .

تصاویری که فاقد یک یا چند رنگ فرایند می باشد . بعضی از مواقع تصاویری ایجاد می شوند. که فقط بر 4 مثال برای صفحه مشکی و جوهر قرمز استفاده می شود . اگر چنین تصویری با استفاده از فشردگی jpeg فشرده شود ، ممکن است اثر تصنعی ای ببینید که روی صفحه زرد و آبی نشان داده می شود .

jpeg به خاطر طبیعت پر اتلافش ، باید فقط در طول صفحه تولید قبل از چاپ استفاده شود . در طول فرایند تولید ، زمانی که تصاویر هنوز چاپ ، حذف و رنگ صحیح شکل می گیرد . هر تقاضای Save باعث از دست دادن اضافی کیفیفت تصویر در زمانی که jpeg به کار می رود . می شود .

سطوح قدیمی لغزش 2RIPs روی تبدیل فایل داده فشرده jpeg به حالتی که قابل دیدن باشد که از زمانی به زمان دیگر دیده ام . به سادگی فرستادن دوباره فایل مشکل را حل می کند . فشردگی jpeg در انواع اشکال فایل استفاده میشود .

فایل های EPS

فایل های EPS DCS

فایل های JFIF

فایل های PDE

کمیته استاندارد کننده ایزو مدل جدیدی از فشردگی jpeg گسترش داده که GPEG 2000 نامیده شد . در حال حاضر این استاندارد درک شده است اماهنوز به طور وسیع استفاده نشده است . فشردگی jpeg 2000 سه چیز مهم را به استاندارد موجود می افزاید :

آنالگوریتمی که بر اساس موج ضربه ای کوچک است به الگوریتم های فشرده jpeg موجود می افزاید . این الگوریتم انتقال موج ضربه ای کوچک ، کیفیت بهبود یافته تصویر در نسبتهای خیلی بالای فشردگی پیشنهاد می دهد .

گفته شده که Jpeg 2000 ، در کار آیی فشردگی در طرح معمول jpeg ٪20 اصلاحات انجام می دهد .

آن همچنین حالت اختیاری فشرده سازی تصویر که تعداد بیت های هر پیکس در تصویر را بدون از دست دادن اطلاعات lossless کاهش می دهد پیشنهاد داده است سایز فایلهای lissless jpeg 2000 حدود نصف سایز اصلی است .


دانلود با لینک مستقیم


فشردگی jpeg

مقاله دیدگاه شهیدمطهری درباره حقوق زن دراسلام

اختصاصی از حامی فایل مقاله دیدگاه شهیدمطهری درباره حقوق زن دراسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله دیدگاه شهیدمطهری درباره حقوق زن دراسلام


مقاله دیدگاه شهیدمطهری درباره حقوق زن دراسلام

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:41

شهید مطهری و حقوق زن در اسلام
زن و مرد یکدیگر را از انحراف ها نگاه مى دارند, نارسایى هاى یکدیگر را مى پوشانند و وسیله آسایش یکدیگرند. از این رو هریک زینت دیگرى به شمار مى آید. این تعبیر آیه نهایت ارتباط معنوى زن و مرد و نزدیکى و مساوات آنها را روشن مى سازد. همـان تعبیر که دربار ه مردان آمده درباره زنان نیز بدون کم و کاست آمده است. زن, به عنوان نیمى از بشریت و عضوى جدّى و غیرقابل چشم پوشى در کانون بزرگ جامعه انسانى و نیز به عنوان یکى از دو رکن پدیدآورنده بنیان خانواده, در طول تاریخ, داورى هاى گوناگونى را نسبت به خود دیده است و شرایط بسیار ناهمگون و نامساعدى را پشت سر نهاده است. نگاهى گذرا به تاریخ چنین مى نماید که زن در بیشتر مقاطع و در بیشتر جوامع از نوعى محرومیّت رنج برده است و حقوق انسانى او تحت سلطه و سیطره مردان و فرهنگ مردسالارى تضییع شده است. این برداشت, اگر همه جانبه و دقیق نباشد, امّا با آنچه رخ داده است یکسره ناسازگار نیست. چنان که مانند این تضییع حقوق را در مورد کودکان و نیز طبقات ضعیف اجتماعى نیز مى توان مشاهده کرد. و چه بسا بتوان ادّعا کرد, ستمى که بر صالحان و مصلحان و پیامبران و دادخوا هان حقوق انسان در تاریخ بشر رفته است, بیشترین و طاقت فرساترین بوده است, امّا نمى توان از نظر دور داشت که هرکدام از این ستمدیدگى ها دلایل خاص خود را داشته است. اگر بخواهیم عوامل تأثیرگذار بر حقوق زنان در جوامع بشرى را به اجمال مورد توجّه قرار دهیم, بخشى از آنها در زمره عوامل طبیعى و برخى در قلمرو شرایط اجتماعى و کارکردى جاى مى گیرد و بعضى به باورها و انگاره هاى فرهنگى باز مى گردد.
تحقیق درباره این عوامل و سهم هریک در شکل گیرى حقوق انسانى و اجتماعى زنان, خود نیاز به پژوهشى جداگانه دارد و ما در این نوشته تنها درصدد این هستیم که موضوع حقوق زن را در آثار استاد مطهرى(ره) مورد بررسى قرار دهیم, آن هم از زاویه استنادهاى ایشان به قرآن و با ورهاى وحیانى, چرا که آیات قرآن و نظریه هاى اسلامى در زمینه شخصیت و حقوق زن, خود تشکیل دهنده فرهنگ یا بخش مهمّى از فرهنگ جوامع اسلامى است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله دیدگاه شهیدمطهری درباره حقوق زن دراسلام

فناوری اطلاعات

اختصاصی از حامی فایل فناوری اطلاعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

فناوری اطلاعات

چکیده

1- تعریف فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تکنیک مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، کار با اطلاعات تنها از طریق فناوری‌های رایانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است. باید توجه داشت که واژه فناوری عبارتست از مطالعه چگونگی استفاده از ساخته‌های بشری در دستیابی به اهداف و مقاصدی مانند ارائه محصولات و خدمات؛ این واژه تنها به خود مصنوعات بشری اشاره نمی‌کند.

 

2- کاربرد‌های فناوری اطلاعات

(1) سیستم‌های اطلاعات

(2) کار با رایانه به صورت شخصی1

(3) علم و پژوهش

(4) کنترل فرایند یا وسیله

(5) آموزش

(6) طراحی با کمک رایانه2

(7) هوش مصنوعی

3- سیستم اطلاعات و فناوری اطلاعات

یک سیستم اطلاعات سیستمی برای پردازش، ذخیره، تحلیل، و اشاعه اطلاعات در دستیابی به یک مقصود مشخص است. سیستم اطلاعات حتماً نباید رایانه‌ای باشد یا از دیگر فناوری‌ها استفاده کند اگر چه امروزه استفاده از رایانه در سیستم‌های اطلاعات گریزناپذیر است. یک کابینت نگهداری پرونده‌ها یک سیستم اطلاعات در شکل ابتدایی است. سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای متفاوت از فناوری اطلاعات است اگر چه هر دو با اطلاعات سر و کار دارند.

اگر طبق تعریف سیستم‌های اطلاعات، فرایندهای جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات مد نظر باشد آنگاه سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای وسیع‌تر از فناوری اطلاعات است چرا که فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از فناوری‌ها در انجام فرایندهای فوق معطوف می‌شود در حالیکه سیستم‌های اطلاعات به چیستی و چگونگی، مسائل و ابعاد سیاسی، اقتصادی، فنی و ملاحظات امکانپذیری، طراحی و مدیریت سیستم موردنیاز می‌پردازد. اگر خود را محدود به سیستم های اطلاعات نکنیم آنگاه سیستم های اطلاعات و فناوری اطلاعات دو حوزه جدا از هم هستند.

4- فناوری اطلاعات و علوم رایانه3

تفاوت‌های فناوری اطلاعات و علوم رایانه را می‌توان در دو سطح حرفه‌ای و آموزشی به شکل زیر بیان کرد:

4-1- سطح حرفه‌ای

(1) متخصصان علوم رایانه به ساخت و تعمیم فناوری تمایل دارند در حالیکه فناوران اطلاعات به کاربرد فناوری در حل مسائل واقعی علاقه‌مندند.

(2)متخصصان علوم رایانه معطوف به خود رایانه هستند و اینکه چگونه کار می‌کند در حالیکه فناوران اطلاعات به رایانه به عنوان ابزاری برای حل مسائل نگاه می‌کنند.

(3) فناوران اطلاعات نیاز به فناوری را تعیین می‌کنند در حالیکه متخصصان علوم رایانه فناوری مورد نیاز را تولید می‌کنند.

4-2- سطح آموزشی

(1) در علوم رایانه تأکید بیشتری نسبت به فناوری اطلاعات بر برنامه‌نویسی است.

(2) فناوران اطلاعات نرم‌افزارهای کاربردی تولید می‌کنند اما سبک برنامه‌نویسی متفاوت از علوم رایانه است. پروژه فناوری اطلاعات عموماً شامل کنار هم قراردادن اجزاء در محیط برنامه‌نویسی سطح بالا و ایجاد رابط کاربر برای کار با آن اجزاست. نرم افزارهای متخصصان علوم رایانه شامل برنامه‌های بزرگتر است که به شکل سنتی نوشته می‌شوند و تمرکز بر معماری نرم‌افزار و موضوعات الگوریتمی است.

(3) علوم کامپیوتر به ریاضیات بیشتر وابسته است چرا که تعمیم فناوری های تولید شده نیازمند یک پایه ریاضی است.

(4) برنامه آموزشی علوم کامپیوتر عمیق‌تر است از این جهت که پیش‌زمینه‌های بیشتری برای سطوح متوسط و پیشرفته می‌خواهد. فناوری اطلاعات پیش‌زمینه کم‌عمق‌تری می‌خواهد که از این طریق امکان انتقال دانشجویان به رشته فناوری اطلاعات از دیگر رشته‌های اصلی را امکان‌پذیر می‌سازد.


دانلود با لینک مستقیم


فناوری اطلاعات