حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی

اختصاصی از حامی فایل کارافرینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

خ

 

 

کارآفرینی چیست؟

 

 

 

در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع \" کارآفرینی \" نیازمند اطلاع از دیدگاه های بین رشته ای می باشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.

 

واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی " Entrepreneurs " به معنای "متعهد شدن " نشات گرفته است کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن 16 میلادی تا کنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خویش تشریح نموده اند. 

 

کارآفرینی از مباحثی است که در تمامی ابعاد توسعه اقتصادی و اجتماعی از حدود 20 سال به این طرف عملاً در دنیای تجارت و کسب و کار مطرح شده است، از جمله تعاریف کارآفرینی می‌توان در این پی دف مطالعه کنید


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی

تحقیق درباره نظریه های فرهنگی فیمینیستی

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره نظریه های فرهنگی فیمینیستی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره نظریه های فرهنگی فیمینیستی


تحقیق درباره نظریه های فرهنگی فیمینیستی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست و توضیحات:

نظریه پردازان فیمینیسمی

برخی‌ از سه‌ نوع‌ اصلی‌ فمینیسم‌ سخن‌ گفته‌اند: لیبرال‌، رادیکال‌، مارکسیستی‌ یا سوسیالیستی‌. موج‌ دوم‌ فمینیسم ‌به‌ طور کلی‌ در نقد چگونگی‌ بازنمایی‌ زنان‌ در فرهنگ‌ عمومی‌ و رسانه‌های‌ جمعی‌ به‌ شیوه‌ای‌ جنسی‌، ناعادلانه‌ و استثماری‌ پدید آمد. هر یک‌ از انواع‌ فمینیسم‌ به‌ شیوه‌ خاصی‌ به‌ مسأله‌ انقیاد زنان‌ می‌نگرد و علت‌ها و راه‌ حل‌های ‌مختلفی‌ برای‌ آن‌ در نظر می‌گیرد. فمینیسم‌ لیبرال‌ مشکل‌ اصلی‌ را در وضع‌ استخدامی‌ و نابرابری‌ اقتصادی‌ زنان‌ و فرصت‌های‌ نابرابر از لحاظ جنسی‌ می‌جوید و راه‌ حل‌ را در ایجاد برابری‌ در حد امکان‌ می‌داند. به‌ نظر لیبرالها تسلط مردان‌ بر زنان‌ در قانون‌ نهادینه‌ شده‌ و موجب‌ اخراج‌ زنان‌ از حوزه‌های‌ مهمی‌ از حیات‌ اجتماعی‌ گشته‌ است‌. بنابراین‌فمینیسم‌ لیبرال‌ از آرمان‌ برابری‌ میان‌ زن‌ و مرد دفاع‌ می‌کند. به‌ ویژه‌ فمینیسم‌ آمریکایی‌ و انگلیسی‌ گرایش‌ لیبرالی‌ دارد. اما به‌ نظر فمینیست‌های‌ رادیکال‌ انقیاد زنان‌، نتیجه‌ نظام‌ پدرسالاری‌ است‌. رادیکال‌ها بر عکس‌ لیبرال‌ها که‌ بر برابری‌ تأکید می‌گذارند، تفاوت‌ اساسی‌ در علائق‌ زنان‌ و مردان‌ را مورد تأکید قرار می‌دهند و راه‌ حل‌ را در جداسازی‌ علائق ‌زنان‌ از علائق‌ مردان‌ می‌دانند.

فمینیست‌های‌ مارکسیست‌، سرچشمه‌ اصلی‌ انقیاد و ستمدیدگی‌ و نابرابری‌ زنان‌ را در نظام‌ سرمایه‌ داری‌ جستجو می‌کنند. از این‌ دیدگاه‌ سلطه‌ مردان‌ بر زنان‌، یکی‌ از مظاهر نظام‌ سرمایه‌داری‌ است‌. به‌ سخن‌ دیگر سلطه‌ مردانه‌، جزیی‌ نظام‌ سرمایه‌داری‌ است‌ و از این ‌رو تغییر روابط سلطه ‌آمیز جنسی‌ تنها با پیروزی‌ سوسیالیسم‌ ممکن‌ خواهد شد. برخی‌دیگر از نویسندگان‌ در همین‌ چارچوب‌ ستمدیدگی‌ و نابرابری‌ زنان‌ در نتیجه‌ ترکیب‌ سرمایه‌داری‌ و پدرسالاری‌ با یکدیگر می‌دانند.

از چنین‌ دیدگاه‌هایی‌ نابرابری‌های‌ جنسی‌ ریشه‌ در طبیعت‌ جنسی‌ ندارد، بلکه‌ غیرذاتی‌ و برساخته‌ فرهنگ‌ است‌. بدین‌سان‌ به‌ طور کلی‌، چنانکه‌ مشاهده‌ می‌کنیم‌، امروزه‌ در کانون‌ مشاجرات‌ بر سر معنای‌ فمینیسم‌ دو مفهوم ‌اساسی‌ برابری‌ و تفاوت‌ قرار دارند. فمینیسم‌ لیبرال‌ از آرمان‌ برابری‌ میان‌ زن‌ و مرد دفاع‌ می‌کند، در حالی‌ که ‌فمینیسم‌ رادیکال‌ بر حق‌ متفاوت‌ بودن‌ تأکید می‌گذارد. با این‌ حال‌ برابری‌ و تفاوت‌ خود دو مفهوم‌ پر ابهامند و ابعاد و وجوه‌ گوناگونی‌ دارند و در شرایط مختلف‌ به‌ معانی‌ مختلفی‌ به‌ کار رفته‌اند. چشم ‌اندازهای‌ گوناگونی‌ درباره ‌معنای‌ این‌ مفاهیم‌ در ادبیات‌ فمینیستی‌ عرضه‌ شده‌ است‌. در این‌ اختلاف‌ نظر فمینیسم‌ اروپایی‌ عمدتاً بر روی ‌تفاوت‌ها تأکید می‌گذارد در حالی‌ که‌ فمینیسم‌ آمریکایی‌ -انگلیسی‌ بر برابری‌ تکیه‌ می‌کند. فمینیست‌های‌ آمریکایی‌ اغلب‌ از تأکید بر تفاوت‌ احتراز کرده‌ و آن‌ را مورد نقد قرار داده‌اند زیرا به‌ نظر آنها چنین‌ تأکیدی‌ حاکی‌ از نوعی ‌زیست‌شناسی‌ گرایی‌ یعنی‌ پذیرش‌ تفاوت‌های‌ ذاتی‌ است‌ و با نژادگرایی‌ نسبتی‌ دارد. بدین ‌سان‌ زمینه‌های‌ تاریخی ‌کشورهای‌ مختلف‌، بر شکل‌ خاص‌ فمینیسم‌ در آنها تأثیر داشته‌ است‌. با این‌ حال‌ هواداران‌ نظریه‌های‌ برابری‌ یا تفاوت ‌بر اساس‌ ملیت‌ تقسیم ‌بندی‌ نمی‌شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره نظریه های فرهنگی فیمینیستی

فایل فارسی گوشی acer z220

اختصاصی از حامی فایل فایل فارسی گوشی acer z220 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
فایل فارسی گوشی acer z220

دانلود فارسی ساز گوشی acer مدل z220

آموزش  موجود در فایل

صد در صد تست شده 


دانلود با لینک مستقیم


فایل فارسی گوشی acer z220

دانلود تحقیق بررسی تاثیر مصرف فرآورده های لبنی عملگر در افراد مبتلا به HIV/AIDS

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق بررسی تاثیر مصرف فرآورده های لبنی عملگر در افراد مبتلا به HIV/AIDS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی تاثیر مصرف فرآورده های لبنی عملگر در افراد مبتلا به HIV/AIDS


دانلود تحقیق بررسی تاثیر مصرف فرآورده های لبنی عملگر در افراد مبتلا به HIV/AIDS

در سال 2001 سازمان های FAO و WHO اقدام به تشکیل گروه پانل تخصصی دادند که ماموریت آن ارزیابی ویژگیهای تغذیه ای و سلامت بخش شیر خشک و باکتری های لاکتیکی زنده در بدن انسان بود. این تیم پیشنهاد نمود با توجه به تاثیرات مثبت پروبیوتیک ها جهت درمان اسهال و نقش بازدارندگی برخی سویه های پروبیوتیکی از واژینوزیس باکتریایی که ریسک ابتلا به HIV را افزایش می دهد، محصولات حاوی عوامل پروبیوتیکی بصورت گسترده تری در جوامعی که بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های فوق قرار دارند عرضه گردد. با این حال به نظر می رسد به دلیل مشکلاتی نظیر کمبود محصولات تجارتی تایید شده پروبیوتیکی، عدم توزیع، کمبود یخچال مورد نیاز جهت نگهداری این محصولات و درآمد پایین افراد در جوامع درگیر با بیماری های ذکر شده، توصیه سازمان های فوق عملی نشده است.

 

وضعیت بیماری HIV/AIDS

برنامه ایدز سازمان ملل (UNAIDS) تخمین زده است که تاکنون 22 میلیون نفر در سرتاسر جهان در اثر این بیماری جان باخته اند و بیش از 40 میلیون نفر در حال حاضر آلوده به این ویروس اند که بیشتر آنها در صحرای آفریقا زندگی می کنند، جائیکه 18 میلیون نفر از جان باختگان و 30 میلیون نفر از مبتلایان را در بر می گیرد. بیش از 30 درصد بزرگسالان در آفریقا HIV مثبت اند. ویروس از طریق زنان باردار به 5/1 میلیون کودک انتقال یافته و پیش بینی می شود تا سال 2010 ، 20 میلیون کودک آلوده به ویروس باشند. در آفریقا کمتر از 1 درصد افراد آلوده، دسترسی به دارو دارند. در حال حاضر روزانه 7000 زن (بیشتر از مردان) به ویروس آلوده می شوند. 25 درصد زنان زیر 30 سال ویروس HIV داشته و تخمین زده می شود که 500 میلیون زن در معرض خطر آلودگی از طریق

شامل 7 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی تاثیر مصرف فرآورده های لبنی عملگر در افراد مبتلا به HIV/AIDS

دانلود تحقیق بررسی اثر مکمل دهی حاد با ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک خون و مسافت طی شده روی نوار متحرک تا رسیدن به آستانه بی ه

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق بررسی اثر مکمل دهی حاد با ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک خون و مسافت طی شده روی نوار متحرک تا رسیدن به آستانه بی هوازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی اثر مکمل دهی حاد با ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک خون و مسافت طی شده روی نوار متحرک تا رسیدن به آستانه بی هوازی


دانلود تحقیق بررسی اثر مکمل دهی حاد با ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک خون و مسافت طی شده روی نوار متحرک تا رسیدن به آستانه بی هوازی

 نتایج مطالعات گذشته در مورد اثر ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک و عملکرد فیزیکی ضد و نقیض است. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر مصرف یک دوز 2 گرمی ال-کارنیتین دو ساعت قبل از ورزش، بر تغییرات سطح اسید لاکتیک خون حین و پس از ورزش و مسافت طی شده بدنبال انجام تمرین روی نوار متحرک تا آستانه بی هوازی انجام شد.

مواد و روشها: مطالعه بصورت کارآزمایی بالینی یک سوکور و متقاطع روی 12 مرد تکواندوکار سالم با میانگین سنی 0/2±9/19 سال، وزن 4/6±3/71 کیلوگرم، قد 5/4±179 سانتیمتر و نمایه توده بدن 2/1±0/22 انجام شد. نمونه ها بصورت مستمر وارد شده و نصف افراد به طور تصادفی به گروه مکمل (6 نفر) و نصف دیگر به گروه دارونما (6 نفر) تقسیم شدند. به گروه مکمل 2 گرم ال کارنیتین در200 میلی لیتر از یک محلول ترش ( آب همراه با 6 قطره آب لیمو) و به گروه دارونما فقط200 میلی لیتر محلول ترش داده شد. پس از یک دوره شستشوی 72 ساعته جای دو گروه تغییرکرد. سه نمونه خون در زمان های دو ساعت قبل از ورزش، بلافاصله پس از ورزش و سی دقیقه پس از ورزش گرفته شد. روش مورد استفاده برای آزمون ورزش، پروتکل کانکانی روی نوار متحرک بود.

یافته ها:. با مصرف ال-کارنیتین سطح اسید لاکتیک خون به ازاء هر متر مسافت طی شده در فاصله نقطه شروع تا پایان ورزش و نقطه شروع تا سی دقیقه پس از پایان آن در گروه مکمل، به طور معنی داری از افزایش کمتری نسبت به گروه دارونما برخوردار بود (05/0p<)، ولی در فاصله بین پایان ورزش وسی دقیقه پس از پایان آن تحت تاثیر ال-کارنیتین قرار نگرفت. مسافت طی شده روی نوار متحرک در گروه ال-کارنیتین بطور معنی داری بالاتر از دارونما بود (5/408±8/1230 و 9/421±8/1045 متر به ترتیب در گروه مکمل و دارونما، 01/0p<). بین BMI و مسافت طی شده، همبستگی معکوس معنی داری در هر دو گروه مشاهده شد(732/0-r=  ، 01/0p< و 634/0- r= ، 05/0p<، به ترتیب در دارونما و مکمل). 

نتیجه گیری: یافته های این تحقیق نشان می دهد که مصرف یک دوز 2 گرمی خوراکی ال-کارنیتین، دو ساعت قبل از آغاز ورزش، می تواند از طریق ممانعت از افزایش سطح اسید لاکتیک خون طی ورزش، باعث بهبود رکورد ورزشکار شود.

واژگان کلیدی: سطح اسید لاکتیک، ال-کارنیتین، مکمل دهی حاد، مسافت طی شده

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی اثر مکمل دهی حاد با ال-کارنیتین بر سطح اسید لاکتیک خون و مسافت طی شده روی نوار متحرک تا رسیدن به آستانه بی هوازی