حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مرجع اطلاعاتی شبکه ملی اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ایران HBI

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد مرجع اطلاعاتی شبکه ملی اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ایران HBI دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مرجع اطلاعاتی شبکه ملی اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ایران HBI


تحقیق در مورد مرجع اطلاعاتی شبکه ملی اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ایران HBI

فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 89صفحه

 

 

 HBI Intranetشبکه‌ای است که مبتنی بر پروتکل جهانی TCP/IP بنا گردیده است و به همین دلیل کلیه ابزارهای رایج شبکه اینترنت برای کاربران آن قابل دسترسی است . در این شبکه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز و با بهره گیری از قویترین سخت افزارهای کامپیوتری امکان سرویس دهی اطلاعاتی در زمینه علوم پزشکی و حوزه های وابسته ،  به اقصی نقاط کشور و جهان فراهم آمده است . این شبکه ترکیبی پیچیده از سخت افزارها و نرم افزارهای گوناگون است . در این فصل ابتدا به معرفی ابزارهای نرم افزاری و سرویسهای این شبکه هé‌پردازیم ، آنگاه مراحل اجرای طرح را مرور کرده و در نهایت پایگاه (سایت) کامپیوتری شبکه را معرفی خواهیم نمود.

 

1-1- سرویسها و ابزارهای شبکه

سرویسهای بکار گرفته شده در شبکه HBI همگی جزو سرویسهای متداول روی شبکه جهانی اینترنت هé‌باشند. در این فصل تنها این سرویسها را یک معرفی اجمالی کرده و بحث پیرامون سازوکار و جزییات آنها را به فصول بعدی مؤکول هé‌کنیم.

 

WWW  :

سرویس WWW یا تور جهان گستر ( World Wide Web )  از پیشرفته‌ترین سرویسهای اطلاع‌رسانی است که امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی توزیع شده در یک شبکه گسترده را در محیط کاملا گرافیکی برای کاربران فراهم هé‌سازد . از ویژگیهای این ابزار چندرسانه‌ای ( Multi Media )  بودن و محیط کاربر پسند ( User Friendly )  آن است .  این سرویس که بر روی یک دستگاه کامپیوتر SUN  با نام avesina.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است . امکان دستیابی کاربران را به اطلاعات فراهم شده در قالب صفحات Web و نیز بقیه سرویسهای شبکه (از طریق مرورگر Netscape و یا مرورگرهای مشابه)  فراهم هé‌سازد.

 

 GOPHER  :

این سرویس نیز امکانی جهت دستیابی به اطلاعات مدون و سلسله مراتبی است و در شمار بهترین ابزارهای کلاسه‌بندی و جستجوی اطلاعات است که امکان دستیابی به بانکهای اطلاعاتی را بصورت تâ‌رسانه‌ای برای کاربر فراهم هé‌سازد . این سرویس بر روی یک کامپیوتر SUN با نام razi.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است .

 

FTP   :

FTP یا File Transfer Protocol  سیستمی است که با استفاده از پروتکل TCP/IP  توانائی اتصال به کامپیوتر دوردست و انتقال پرونده‌ها را از آن کامپیوتر به کامپیوتر استفاده کننده فراهم هé‌سازد . کلیه کاربران شبکه با استفاده از این ابزار قابلیت دسترسی به یک FTP Anonymouse Server  را دارا هé‌باشند که امکان دستیابی به اطلاعات ذخیره شده در مکان مرکزی شبکه را برای کاربران فراهم هé‌سازد .

 

   DNS یا Domain Name Server  :

این سرویس وظیفه تبدیل آدرسهای عددی اینترنت ( IP Address )  به آدرسهای الفبایی را بعهده دارد که امکان شناسائی سرویس دهنده‌ها را در یک شبکه گسترده فراهم هé‌سازد . این سرویس و سرویس بالا ( FTP , DNS )  بر روی یک  سیستم SUN با نام Hayan.hbi.dmr.or.ir  نصب گردیده است .

 

ERL    :

تکنولوژی کتابخانه‌ای مرجع ( ERL )  که بر اساس تکنولوژی Client/Server بنا گردیده است  محیط یکپارچه‌ای را برای استفاده از کتابخانه مرجع الکترونیکی ایجاد هé‌کند . این ابزار امکان دستیابی همزمان به بانکهای اطلاعاتی متکی بر CD - ROM  که بالغ بر 200 عنوان هé‌باشد را برای کاربران شبکه گسترده فراهم هé‌سازد . برخی از این بانکهای اطلاعاتی که از طریق ERL  ارائه هé‌شوند عبارتند از :

IPA , Toxline , Medline و ... .  این ابزار بر روی یک کامپیوتر SCO Open Server با نام jorjani.hbi.dmr.or.ir  نصب گردیده است .

 

ORACLE   :

اوراکل نرم‌افزار مدیریت پایگاه اطلاعاتی رابطه‌ای ( RDBMS )  است که بدلیل دارا بودن امکانات زیر در اکثر بانکهای اطلاعاتی ساختمند (مبتنی بر رکورد) دنیا بکار گرفته هé‌شود :

ـ پشتیبانی حجم نامحدود اطلاعات

ـ بهره جویی از تکنولوژی Client / Server

ـ پشتیبانی کلیه پروتکلهای شبکه و سیستم عاملها و درنتیجه جابجایی پذیری

ـ قابلیت ارتقاء مقیاس کار (Scalability)

ـ پشتیبانی اکثر زبانهای رایج دنیا مانند عربی

ـ امنیت کامل اطلاعات (Security)

ـ دارا بودن ابزارهای برنامه‌سازی پیشرفته شئی گرا

ـ ارتقاء مداوم سطح خدمات و ابزارها از سوی شرکت اوراکل

بدلایل ذکر شده در شبکه ملی HBI  نیز از این نرم‌افزار جهت پیاده‌سازی بانکهای اطلاعاتی استفاده شده است . این سرویس بر روی یک کامپیوتر سرویسگر  NT به نام tabib.hbi.dmr.or.ir  نصب گردیده است .

 

1-2- پروژه‌های انجام شده یا در دست اقدام

به منظور ارتقاء سطح خدمات شبکه و بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی پروژه های متعددی در زمینه های مختلف نرم افزاری تعریف و کار اجرای آنها به تیم های جداگانه سپرده طر. تمامی این پروژه ها اکنون به مرحله بازدهی نهایی رسیده اند و معدودی نیز بدلیل حجم بالای مطالعات لازم در مراحل پایانی اجرای خود  هستند. در ذیل این پروژه ها را بررسی می کنیم. لازم به ذکر است که گزارش فنی هر یک از این پروژه ها به صورت مستندات جداگانه تهیه خواهد طر.

 

 استفاده از امکانات زبان JAVA و زبان اسکریپت نویسی جاوا اسکریپت:

جاوا زبانی است ، ساده ، شی‌گرا ، توزیع شده ، تفسیری ، با استحکام ، مطمئن ، مستقل از نوع معماری خاص ، انتقال پذیر ، با کارایی زیاد ، چند رشته ای و پویا . اکثر چیزها در جاوا به مثابه وجود شی است.

جاوا به صورت رده‌ای سازماندهی شده است. در هر رده تعدادی روش تعریف می شود که مشخص کننده کارکرد یک شی است. جاوا از یک ساختار سلسله مراتبی با وراثت ساده برخوردار است. وراثت چندگانه در این زبان وجود ندارد. برای ساده ساختن زبان جاوا ، در کنار اشیاء گونه‌های ساده‌ای نظیر اعداد و عبارتهای منطقی نیز وجود دارند، البته جاوا برای این گونه های ساده نیز اشیاء محصور شده دارد، به گونه‌ای که به آنها نیز در قالب رده میتوان عینیت بخشید.

جـاوا عمـدتا برای کار در محیط شـبکه ایجاد شده است، جاوا دارای کتابخانه عظیمی از رده هایی برای مبادله اطلاعات توسط قرار داد.

جاوا از لحاظ معماری خنثی و زبانی تفسیری است. از برنامه های نوشته شده به زبان جاوا هنگامی که توسط همگردان ترجمه می شوند متن بایت گونه ایجاد می شود که این متن در هر رایانه‌ای که دارای مفسر جاوا است، قابل اجرا هé‌باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مرجع اطلاعاتی شبکه ملی اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ایران HBI
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد