حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود رایگان شیوه های مطالعه برای موفقیت در امتحان 15 ص

اختصاصی از حامی فایل دانلود رایگان شیوه های مطالعه برای موفقیت در امتحان 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

مقدمه

مطالعه و کتابخوانی مانند هر کار فکری دیگری شرایط و اصولی دارد که اگر افراد آنها را مراعات کنند ، بازده کاریشان افزایش می یابد ، یادگیریشان وسیع تر و عمیق تر می‌گردد : دیرتر خسته می شوند و می توانند زمان بیشتری مطالعه کنند .

اصول حاکم برمطالعه ، بسیار ساده است اما بخاطر ساده بودن توجه چندانی به آنها نمی شود که بهترین راه حل برای این مسئله ، یادآوری آن اصول است . لذا در این کتاب تلاش می شود که به شکل سازماندهی شده به این اصول بپردازیم . البته فقط دانستن آنها کافی نیست ؛ بلکه باید با تمرین و تکرار به آنها عمل کرد تا نتیجه لازم بدست آید .

برای سهولت کار ، اصول و شرایط حاکم بر مطالعه در قالب سه دسته تبیین می گردند:

1ـ اصول و شرایط مکان مطالعه

2ـ اصول و شرایط زمان مطالعه

3ـ اصول و شرایط کیفیت مطالعه

سپس به مباحثی پیرامون تند خوانی ، برنامه ریزی برای مطالعه و امتحان و توصیه‌هایی پیرامون موفقیت در امتحان اشاره می گردد .

اصول و شرایط مکان مطالعه

الف ) مکان مطالعه باید عاری از مزاحمتای محیطی باشد .

هر مطالعه یک جریان ارتباطی است که در آن پیام ( مطالب کتاب ) از متن پیام ( کتاب ) به گیرنده پیام ( خواننده کتاب ) منتقل می شود . هرگاه این جریان بدون هیچ عامل مزاحمی ایجاد گردد ، مطالعه مفید و موثر بوده و بازده خوبی خواهد داشت . اما گاهی این جریان در طی مسیرش ، توسط عومل مزاحم قطع می شود .

عوامل مزاحم محیطی بسیار زیادند . برخی از آنها عبارتند از :

تلویزیون ، صدای گریه بچه ، صدای وسایل نقلیه که بیرون از محیط ما رفت و آمد می کنند ، تصاویر و عکسهایی که به اتاق مطالعه نصب شده و توجه ما را جلب می کنند و ...

به هر حال ، مکان مطالعه باید طوری باشد که کمترین مزاحمتهای محیطی را داشته باشد .

ب ) شرایط فیزیکی بدن در هنگام مطالعه

بهترین شرایط بدن در هنگام مطالعه ، آن است که مطالعه کننده روی صندلی بنشیند و میزی پیش روی خود داشته باشد تا بتواند فاصله مناسب چشم با کتاب که باید 28 تا 30 سانتیمتر باشد را تنظیم کند . در این حالت ستون مهره های مطالعه کننده طوری است که زود خسته نمی شود .

مطالعه به صورت خوابیده یا در حال قدم زدن ، استاندارد و کامل نیست . زیرا موجب خواب آلودگی و خستگی فرد می شود . البته کسانی که میز و صندلی در اختیار ندارند می توانند با استفاده از یک رحل قرآن که بسیار کم حجم و ارزان قیمت است مشکل را حل کنند . بطوریکه به یک پشتی تکیه نموده و کتاب را روی رحل قرار داده و مطالعه کنند .

ج ) نور مکان مطالعه

بهترین نور برای فضای مطالعه ، ترکیبی از نور زرد ( لامپ ) و سفید ( مهتابی ) است چرا که نور سفید وزرد هر یک به تنهایی چشم را خسته کرده و موجب می شود که مطالعه کنندخیلی زود دست از مطالعه بکشد و حتی در مورد برخی افراد ، موجب سردرد نیز می شود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود رایگان شیوه های مطالعه برای موفقیت در امتحان 15 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد