حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان


تحقیق درباره وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 10 صفحه

 

 

 

 

 

وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان

شهر قوچان در منطقه مرطوب و سرد واقع شده است. با توجه به اینکه بارندگی سالیانه شهر قوچان از متوسط بارندگی استان بالاتر می باشد، شهر قوچان در نگاه اول شهری با آب فراوان جلوه می کند، لیکن بلحاظ واقع شدن در ابتدای حوضه آبریز با ضخامت اندک آبرفت و شیب تند دشت قوچان آب در لایه های زمین باندازه کافی ذخیره
نمی گردد. آب شرب شهر قوچان تماماً از منابع زیر زمینی و با بهره برداری از 30 حلقه چاه عمیق و یک رشته قنات تأمین می شود که از این تعداد 5 حلقه از چاهها بدلیل آلودگی از مدار بهره برداری خارج می باشد.

شهر قوچان از دیرباز با مشکل کمیت و کیفیت آب مواجه بوده است.

در سال 1374 تا 1377 پروژه تأمین آب قوچان که شامل حفاری و تجهیز یازده حلقه چاه عمیق و احداث دو مخزن به حجم کلی 000/15 مترمکعب و اجرای خط انتقال آب بطول 15 کیلومتر به بهره برداری رسید، مقرر شده بود که سال 1380 آب شرب قوچان از سد تبارک آباد تأمین شود. شایان ذکر است مجموع آبدهی یازده حلقه چاه محفوره جدید 5/92 لیتر در ثانیه می باشد (منبع: کشمیری، علی، سال 1388،
ص 125).

متوسط آبدهی چاههای محفوره در دشت قوچان بین 7 تا 9 لیتر در ثانیه می باشد. متأسفانه بدلیل تأخیر در اجرای طرح بلند مدت (تأمین آب از سد تبارک آباد) و افت آبدهی چاههای آب شرب در شهر قوچان با کمبود شدید آب مواجه گردید.

 

نوسان و میزان تولید آب شهر قوچان

بر اساس آمار، تولید آب در طی سالهای 77 تا 1385 در شهر قوچان، نسبت تولید در هر فصل نسبت به متوسط فصلی در هر سال محاسبه و در جدول 1 ارائه گردیده است:

بطور متوسط کمترین مقدار تولید مربوط به فصل زمستان و بیشترین آمار تولید مربوط به فصل تابستان می باشد. همچنین بر اساس داده های این جدول میانگین ضریب حداقل و حداکثر فصلی تولید آب به ترتیب برابر 88/0 و 18/1 محاسبه می گردد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره وضعیت تأمین آب شرب شهر قوچان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد