حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کاربرد نور در مرمت آثارباستانی

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره کاربرد نور در مرمت آثارباستانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کاربرد نور در مرمت آثارباستانی


تحقیق درباره کاربرد نور در مرمت آثارباستانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:77
فهرست و توضیحات:

کاربرد نور در مرمت آثارباستانی

تاریخچه مرمت :

 تئوریسین های مشهور مرمت

اوژن ویوله لودوک

جان راسکین

کامیلو بویی

کامیلوسیت

لوکا لبترامی

جوانونی

جزاره بر اندی

لوکور بوزیه

کاربرد فیزیک در مرمت میراث قرهنگی

حفظ و مرمت شاهکارهای هنری به کمک فناوری‌نانو

منبع

مرمت را می توان همراه معماری به حساب آورد و به این مفهوم از همان زمانی یک بنای شکل گرفت مرمت آن بنا هم کم کم خود را نشان داد . به این ترتیب چه در ایران و چه در دیگر ممالک و تمدنها مرمت همواره وجود داشته است مثالهای که در این زمینه برای این سرزمین می توان نام برد به تغیر کاربری چهار طاقی ها و آتشکده ها و کلیساها به مساجد یا به توسعه مساجد مثل مسجد جامع اصفهان و به اندود کردن و بررسی سالانه بام ها در بناها اشاره کردو یا استفاده از پشت بند در بیشاپور پس از ساخت بنا برای جلوگیری از رانش طاق .

آنچه را که به عنوان مرمت به معنای امروز خود می شناسیم را می توان در قرن 18 میلادی در اروپا جستجو کرد در اینجا سعی می کنیم که بخش از آن را بصورت خلاصه و نظریات برخی از مهمترین افرادی را که در این مقوله تلاش داشته اند را می آوریم .

اعلام رسمی حفاظت از آثار باستانی توسط کنوانسیون ملی فرانسه به سال 1794 تاثیر به سزایی در اروپا بر اصل احیای بناها در شکل کالبد و عملکرد در گذشته و روشهای مختلفی را نیز برای تحقیق این هدف دنبال کرد . در سه دهه اول قرن 19 میلادی معیار و روشی برای مرمت اعمال شد که در آن به لحاظ بعد زمانی اولین تصویر حاصل از امر مرمت عبارت بود از اتخاذ روش ها و راه حل هایی که بتوان با استفاده از آن بخشهای اصیل بنا را از بخشهای مرمت شده تشخبص داد . با فراز و نشیب های متعددی که در تئوری های مرمت پیش آمد بالاخره به سال 1931 ، کنگره بین المللی آتن ، اصول و مبانی مربوطه به مرمت را جمع آوری و مدون کرد . منشور آتن توصیه اکیدی بر مراقبت و استحکام بخشی آثار کرده و استفاده از ابزارهای فنی و سیستم های سازه ای در کاملاً مدرن را مجاز شمرد و یک سال بعد در سال 1932 آقای گوستاو جوانونی در ایتالیا باز نگری جامعی بر آن ارائه داد . شاخص ترین تئوری او در ارجح شمردن ارزش سندی و تاریخی بنا بر ارزش کالبدی و شکلی آن است . اصل فوق در منشور مرمت کشور ایتالیا کاربردی عمده یافت . این نظریه مرمت علمی نامیده می شود و در آن تمامی عناصر با ارزش هنری با هر سابقه تاریخی مورد حفاظت قرار می گیرند .

گرایش به ایجاد وحدت سبکی و یا باز گرداندن بنا به فرم اولیه ، سایر موارد را نادیده نمی گیرد و به عبارتی تمام الحاقات جزء قشرهای تاریخی محسوب می گردند ، ضمن اینکه نیازهای جدید عملکرد بنا بر آورده می شوند .

بدلیل ابعاد وسیع بازسازی در بین سالهای 1945-1943 مرمت علمی فاقد کارآیی لازم بود و آن زمان غیر قابل قبول اعلام می گردد . بدیهی است که بنای معماری فقط یک سند تاریخی نیست بلکه در وهله نخست اثری است با شکلی مشخص که بیانگر یک ارزش هنری و معنوی می باشد و به همین دلیل دارای اهمیت مضاعف می شود یعنی در واقع ارزش هنری بنا اهمیت می یابد و تمامی ارزشهای دیگر زیر مجموعة آن قلمداد می شوند و از همین جا مرمت مدرن بر مبنای نظری آن بر کیفیت وحدت شکلی بین اقدام خلاقانه جدید و بنای قدیم نیز جزء اهداف عمده تلقی می گردد .

حال سخن را خلاصه کرده و به نظریه های مهم در مرمت می پردازیم .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کاربرد نور در مرمت آثارباستانی

مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد

اختصاصی از حامی فایل مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد


مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد
 

 

موضوع مقاله به فارسی : مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد

کلمات کلیدی : آموزش، ارائه دانش، شبکه های عصبی.

تعداد صفحات مقاله انگلیسی :  ۱۸  صفحه
فرمت مقاله  انگلیسی : PDF
فایل ترجمه : ندارد
نام ژورنال :    Elsevier
سال انتشار مقاله : ۱۹۹۹  میلادی
—————————–
فهرست مقاله انگلیسی :

 

 

چکیده

 

  1. مقدمه

  2. نظریه نمایش مفهوم

  3. مسئله‌ی سنتز

  4. روش سنتز

  5. نتیجه گیری

مراجع

 

—————————–
برای خرید فایل مقاله انگلیسی  به صورت آنلاین از لینک زیر استفاده نمائید

 


دانلود با لینک مستقیم


مفهوم نمایش مدل‌سازی توزیع در شبکه‌های عصبی هاپفیلد

تحقیق درباره بررسی خشونت از دیدگاه روان شناسی

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره بررسی خشونت از دیدگاه روان شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی خشونت از دیدگاه روان شناسی


تحقیق درباره بررسی خشونت از دیدگاه روان شناسی

نوع فایل: word قابل ویرایش 40 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

گلزو استراوس دو فردی که سالهای زیادی در زمینه خشونت به بررسی پرداخته‌اند خشونت را چنین تعریف می کنند : خشونت رفتاری با قصد و نیت آشکار (یا قصد و نیت پنهان اما قابل درک)برای وارد کردن آسیب فیزیکی به فرد دیگر است. از ویژگی های مهم این تعریف این است که اولا تاکید برقصد و نیت فرد جهت وارد کردن آسیب به دیگری است اما شدت جراحات مورد نظر نیست و در ثانی تاکید این تعریف بر خشونت های فیزیکی است و انواع دیگر را شامل نمی شود

محقق دیگر مگارژی خشونت به معنای  اشکال افراطی رفتار پرخاشگر انه است که احتمالا باعث آسیب های مشخص به قربانی می گردد. محقق دیگر یلو (YHO) که در سال 1983 خشونت را رفتاری آگاهانه در نظر گرفته می شود و که نتایج احتمالی آن ایجاد آسیب فیزیکی یا در فرد دیگر است( اعزازی . شهلا 24-1380)

سازمان جهان بهداشت(WHO) :خشونت استفاده و به کار گیری آگاهانه قدرت و نیروی جسمی به صورت عملی یا تهدید آمیز علیه خود یا فرد دیگر یا علیه گروهی از مردم است که احتمال بسیار زیادی برای آسیب های روانی جراحت مرگ یا محرومیت و رشد غیر طبیعی بر آن متصور است یا عملا به آنها منجر می‌شود. (پوررضا-ابوالقاسم -9-1382)

خشونت برای توان آسیبی دانست که فرد  برای پیشبرد مقاصد خویش انجام می‌دهد.(مهر انگیز – کار 24-1380)

فرهنگ حقوق (BLACK) خشونت را استفاده ی نا به جا و قانونی تعرض آمیز از قدرت تعریف می کند . یک نوع آن  اجبار غیر قانونی است که علیه آزادی ها و حقوق عمومی به کار گرفته می شود د ر ارتباط با جرایمی اشاره دارد که جنبه فیزیکی یا جنسی بی نهایت شدیدی دارا بوده.و این وصف به عنوان شخصیت و ساختار مجرمانه بودن عمل فوق الذکر فردی دانسته شده است.مثل قتل عمد تجاوز به عنف یا کتک زدن و... (معتمدی مهر مهدی ،17 ، 1380)

عده ای بر این باورند که خشونت غریزی  یا فطری است و تعدادی دیگر چنین اعتقاد دارند که جنبه کلا آموزشی دارد یا واکنشی در مقابل محرومیت است (بلورچی ،پروین،23، 1373)


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی خشونت از دیدگاه روان شناسی

دانلود مقاله سیاست اخلاقی

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله سیاست اخلاقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سیاست اخلاقی


دانلود مقاله سیاست اخلاقی

به‌ طور کلی‌ می‌توان‌ گفت‌ اگر در اخلاق‌ سخن‌ از خوب‌ و بد افعال‌ فردی‌است‌، در سیاست‌ اخلاقی‌، از خوب‌ و بد افعال‌ سیاسی‌ گفت‌وگو می‌شود. کدام‌عمل‌ سیاسی‌ خوب‌ است‌ و کدام‌ بد است‌؟ در سیاست‌ از چه‌ اعمالی‌ باید دوری‌جست‌ و چه‌ اعمالی‌ را باید تشویق‌ کرد؟ اخلاق‌ سیاسی‌ به‌ دنبال‌ پاسخ‌ به‌ این‌پرسش‌ها است‌ و کسانی‌ که‌ در پی‌ بنیان‌ نهادن‌ دولت‌ و سیاست‌ اخلاقی‌ بوده‌اند،جز رواج‌ اعمال‌ خوب‌ در سیاست‌ هدفی‌ نداشته‌اند. در واقع‌ می‌توان‌ گفت‌اخلاق‌ سیاسی‌ به‌ دنبال‌ وارد کردن‌ بایدها و نبایدهای‌ اخلاقی‌ در حوزة‌ سیاست‌است‌. بنابراین‌، مفاهیمی‌ چون‌ اخلاق‌ سیاسی‌، سیاست‌ اخلاقی‌ یا دولت‌اخلاقی‌ مفاهیمی‌ تقریباً هم‌ خانواده‌اند.

تعبیری‌ دیگر از اخلاق‌ سیاسی‌ نیز وجود دارد که‌ مبنای‌ آن‌ تمایز اخلاق‌سیاسی‌ و سیاست‌ اخلاقی‌ است‌. شاید ایمانوئل‌ کانت‌، فیلسوف‌ آلمانی‌، بهتراز همه‌ در این‌ زمینه‌ بحث‌ کرده‌ است‌. وی‌ می‌گوید:

وقتی‌ سیاست‌ اخلاقی‌ متوقف‌ می‌شود، اخلاق‌ سیاسی‌ آغاز می‌شود.هدف‌ سیاست‌ اخلاقی‌ تنظیم‌ روابط‌ تازة‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ براساس‌توزیع‌ عادلانه‌تر امکانات‌ است‌. سیاست‌ اخلاقی‌ وسیله‌ای‌ در خدمت‌رفاه‌ بیش‌تر انسان‌ است‌. اما اخلاق‌ سیاسی‌ در جهت‌ معکوس‌ این‌هدف‌ حرکت‌ می‌کند. اخلاق‌ سیاسی‌ انسان‌ را وسیله‌ و پول‌ و ثروت‌ وتولید را هدف‌ می‌داند. به‌ طور خلاصه‌، هدف‌ «سیاست‌ اخلاقی‌» اخلاقی‌کردن‌ سیاست‌ و هدف‌ اخلاق‌ سیاسی‌، سیاسی‌ کردن‌ اخلاق‌ است‌.

از این‌ جهت‌، مراد از اخلاق‌ سیاسی‌، به‌ بازی‌ گرفته‌ شدن‌ اخلاق‌ از سوی‌سیاستمداران‌ است‌ که‌ در این‌ جا مورد نظر ما نیست‌. دربارة‌ مبنای‌ سیاست‌اخلاقی‌ باید گفت‌ همان‌ طور که‌ مبانی‌ و مصادیق‌ اخلاق‌ فردی‌ براساس‌جهان‌بینی‌های‌ مختلف‌ متفاوت‌ است‌، در این‌ زمینه‌ هم‌ جهان‌بینی‌ها ومکاتب‌سیاسی‌ مختلف‌ آرای‌ گوناگون‌ ارائه‌ می‌دهند. باوجود این‌، در زمینة‌اخلاق‌ سیاسی‌ نیز برخی‌ اصول‌ اساسی‌ که‌ مورد اجماع‌ همگانی‌ باشد، یافت‌می‌شوند. عدالت‌، صداقت‌، تعهد به‌ عهد و پیمان‌، صلح‌، اجتناب‌ از ظلم‌ وفساد، رعایت‌ حقوق‌ مردم‌ در سیاست‌ از امور مطلوب‌ و خیر هستند؛ هر چندکه‌ در تطبیق‌ آن‌ها با مصادیق‌، اختلاف‌ نظرهایی‌ به‌ چشم‌ می‌خورد.

به‌طور کلی‌، می‌توان‌ گفت‌ سیاست‌ اخلاقی‌ دو بعد مهم‌ دارد: روش‌حکومت‌ و سیاستمداری‌ و غایت‌ حکومت‌ و سیاست‌. هم‌ روش‌ سیاسی‌ بایداخلاقی‌ باشد و هم‌ غایت‌ سیاست‌. در عین‌ حال‌، هر یک‌ از این‌ ابعاد عناصری‌مشخص‌ دارند. روش‌ سیاسی‌ می‌تواند اموری‌ چون‌ اخلاق‌ زمامداران‌ وکارگزاران‌ سیاسی‌، روش‌ رسیدن‌ به‌ قدرت‌ سیاسی‌ و حفظ‌ آن‌، رعایت‌ حقوق‌مردم‌ و اجتناب‌ از ستم‌ را شامل‌ شود. غایت‌ سیاست‌ اخلاقی‌ از غایت‌ اخلاق‌فردی‌ قابل‌ اقتباس‌ است‌. همان‌ طور که‌ غایت‌ اخلاق‌ فردی‌ کمال‌ و سعادت‌فردی‌ است‌، غایت‌ سیاست‌ اخلاقی‌ هم‌، کمال‌ و سعادت‌ جمعی‌ است‌. در واقع‌،روش‌ و غایت‌ در سیاست‌ اخلاقی‌ ملازم‌ همدیگرند. بدون‌ روش‌ اخلاقی‌ درسیاست‌ نمی‌توان‌ انتظار غایت‌ اخلاقی‌، سعادت‌ جمعی‌ و جامعة‌ سالم‌ داشت‌.بنابراین‌، تعهد حکومت‌ به‌ روش‌های‌ اخلاقی‌ در سیاست‌ موجب‌ تحقق‌ غایت‌سیاست‌ اخلاقی‌ می‌شود که‌ کمال‌ جمعی‌ انسان‌ها در یک‌ جامعه‌ است‌. کسانی‌که‌ برای‌ دولت‌ هدف‌ اخلاقی‌ در نظر می‌گیرند، بر عمل‌ دولت‌ تأکید بسیارمی‌ورزند و معتقدند حاکم‌ موظف‌ است‌ انسان‌ها را به‌ سوی‌ فضیلت‌هایی‌ که‌موجب‌ سعادتشان‌ می‌شود، هدایت‌ کند.

در طول‌ تاریخ‌، نظریه‌هایی‌ در عرصة‌ سیاست‌ ارائه‌ شده‌ است‌ که‌ برخی‌ ازآن‌ها در قالب‌ ایده‌آلیسم‌ و برخی‌ در قالب‌ رئالیسم‌ سیاسی‌ قابل‌ مطالعه‌اند.جدال‌ فکری‌ ایده‌آلیسم‌ سیاسی‌ و رئالیسم‌ سیاسی‌، تاریخی‌ و دیرپا است‌. البته‌ایده‌آلیسم‌ بیش‌تر در حد یک‌ اندیشه‌ باقی‌ مانده‌ است‌ و بیش‌تر می‌توان‌ آن‌ را در قالب‌ سیاست‌ نظری‌ مورد مطالعه‌ قرار داد ولی‌ رئالیسم‌ مکتب‌ غالب‌ درسیاست‌ عملی‌ بوده‌ است‌. حاکم‌ کردن‌ ارزش‌های‌ اخلاقی‌ در سیاست‌ ازعناصر مهم‌ ایده‌آلیسم‌ شمرده‌ می‌شود. نوع‌ توجه‌ و نحوة‌ نگرش‌ آن‌ها به‌اخلاق‌ سیاسی‌ و سیاست‌ اخلاقی‌ از وجوه‌ مهم‌ تمایز این‌ دو مکتب‌ سیاسی‌است‌. در ایده‌آلیسم‌ سیاسی‌، اخلاق‌ فی‌نفسه‌ و صرف‌نظر از آثار عمل‌ اخلاقی‌،امری‌ مطلوب‌ و لازم‌ است‌؛ ولی‌ در رئالیسم‌ سیاسی‌، فعل‌ اخلاقی‌، با نتایجش‌پیوند انکارناپذیر دارد و هدف‌ مورد نظر است‌ نه‌ وسیله‌.

البته‌ یکی‌ از اهداف‌ تمام‌ نظریه‌های‌ سیاسی‌، اخلاقی‌ کردن‌ حوزة‌ سیاست‌است‌ و با نوعی‌ تجویز سیاسی‌ همراهند. در درون‌ هر یک‌ از این‌ مکتب‌ها،طیف‌های‌ مختلفی‌ قابل‌ مشاهده‌ است‌. در ایده‌آلیسم‌ برخی‌ نظریه‌ها به‌ صورت‌انتزاعی‌ و ذهنی‌ مطرح‌ شده‌ است‌ و برخی‌ به‌ صورت‌ عملیاتی‌ و برای‌ عمل‌کردن‌ در سیاست‌. با وجود این‌، به‌ طور کلی‌ ایده‌آلیسم‌ در حد یک‌ مکتب‌فکری‌ باقی‌ مانده‌ است‌. در درون‌ ایده‌آلیسم‌ می‌توان‌ به‌ نظریة‌ افلاطون‌ اشاره‌کرد که‌ در حد یک‌ نظریة‌ صرفاً انتزاعی‌ و کاملاً ذهنی‌ مطرح‌ است‌. نظریة‌ امام‌علی‌(ع) را می‌توان‌ درون‌ این‌ مکتب‌ مطرح‌ کرد؛ لکن‌ ایده‌های‌ سیاسی‌ امام‌،تنها یک‌ نظریة‌ انتزاعی‌ و آرمانی‌ نیست‌ و آن‌ حضرت‌ در پی‌ اجرای‌ آن‌هابوده‌است‌.

در درون‌ رئالیسم‌ سیاسی‌ هم‌ طیف‌های‌ مختلفی‌ قابل‌ مشاهده‌ است‌. دریک‌ بعد از این‌ مکتب‌ که‌ بیش‌تر جنبة‌ عملی‌اش‌ مورد نظر است‌، نوعی‌بی‌توجهی‌ و غفلت‌ از اخلاق‌ ملاحظه‌ می‌شود. بعضی‌ از طیف‌های‌ این‌ مکتب‌به‌ توجیه‌ روی‌ می‌آورند و مفهومی‌ خاص‌ از اخلاق‌ سیاسی‌ را ارائه‌ می‌دهندکه‌ با اخلاق‌ سیاسی‌ و سیاست‌ اخلاقی‌ مورد نظر ایده‌آلیست‌ها کاملاً متفاوت‌است‌. در نگاه‌ این‌ طیف‌ها، اخلاق‌ چیزی‌ است‌ که‌ بتواند منافع‌ فردی‌ و سیاسی‌را تأمین‌ کند. رئالیست‌ها در واقع‌ سیاست‌ را تابع‌ مصلحت‌ می‌دانند و این‌ امررا غیراخلاقی‌ قلمداد نمی‌کنند؛ زیرا بر تلقی‌های‌ خاص‌ از اخلاق‌ که‌توجیه‌گرانه‌ است‌، استوار می‌نماید.

دیدگاه‌ حضرت‌ علی‌(ع) دربارة‌ اخلاق‌ سیاسی‌ در چارچوب‌ نظریة‌ایده‌آلیسم‌ سیاسی‌ قرار می‌گیرد. حضرت‌ علی‌(ع) به‌ دنبال‌ اخلاقی‌ کردن‌سیاست‌ است‌. چنان‌ که‌ گذشت‌، تفاوت‌ دیدگاه‌ امام‌ با ایده‌آلیسم‌ افلاطونی‌ دراین‌ است‌ که‌ حضرت‌ علی‌(ع) به‌ دنبال‌ عملی‌ ساختن‌ نظریة‌ خویش‌ بوده‌ است‌.حضرت‌ علی‌(ع) هم‌ از لحاظ‌ روش‌ سیاسی‌ و هم‌ از لحاظ‌ غایت‌ سیاسی‌ به‌دنبال‌ اخلاقی‌ کردن‌ سیاست‌ بود. این‌ مقاله‌ دیدگاه‌ حضرت‌ علی‌(ع) دربارة‌اخلاق‌ سیاسی‌ را تبیین‌ می‌کند و عناصر اصلی‌ اخلاق‌ سیاسی‌ را از دیدگاه‌ آن‌بزرگوار مورد مطالعه‌ قرار می‌دهد. البته‌ قبل‌ از بررسی‌ دیدگاه‌ امام‌ دیدگاه‌های‌رئالیستی‌ در این‌ زمینه‌ تبیین‌ می‌شود. هدف‌ از ارائة‌ این‌ بحث‌ مقدماتی‌ نشان‌دادن‌ تصویری‌ از سیاست‌ حاکم‌ در طول‌ تاریخ‌ بشر و رابطة‌ آن‌ با اخلاق‌ است‌.اتفاقاً حضرت‌ علی‌(ع) در دورة‌ زمامداری‌اش‌ خود با یکی‌ ازغیراخلاقی‌ترین‌ حاکمان‌ رو به‌ رو بود و تقابل‌ وی‌ با معاویه‌ تفاوت‌ سیاست‌اخلاقی‌ و سیاست‌ غیراخلاقی‌ را به‌ طور کامل‌ نشان‌ می‌دهد.

چنان‌ که‌ گفته‌ شد، رویکرد غالب‌ در مکتب‌ رئالیسم‌ سیاسی‌، از لحاظ‌عملی‌، رویکرد عدم‌ توجه‌ به‌ اخلاق‌ و در واقع‌ زیرپا گذاشتن‌ اصول‌ اخلاقی‌است‌. این‌ رویکرد را می‌توان‌ عدم‌ اعتقاد به‌ اخلاق‌ نامید که‌ در طول‌ تاریخ‌جریان‌ غالب‌ شمرده‌ می‌شود.

شامل 46 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سیاست اخلاقی

تحقیق درباره مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو


تحقیق درباره مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:13
فهرست و توضیحات:

مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو

GENESIS تازه وارد لوکس هیوندایی

در ورنا فضای صندوق عقب نسبتا زیاد و به دلیل ارتفاع زیاد درب صندوق اشیا بزرگ به راحتی درون آن جای می گیرد اما در ریو این فضا کوچکتر و از دهنه جعبه کوچک به نظر می رسد. در نمای خارجی این دو خودرو که کنار هم قرار بگیرندورنا رو خودرویی با کیفیت تر و گران تر می بینید وارد فضای داخلی ورنا که می شویم اولین چیزی که توجه شما رو جلب می کند دستگیره های داخلی استیل در هاست که قفل در کنار آنها بسیار زیبا جاسازی شده(همانند ماکسیما)در ها در داخل از پوششی زیبا و کیفیتی عالی بر خوردار است در ریو پوشش در ها یک رنگ و طوسی فقل در ها از بالا مانند دوو ریسر و از کیفیتی ایرانی برخوردارند داشبرد ورنا از جنسی نرم بی صدا در دست اندازها سخت جاده ایست .ولی در ریو داشبرد از جنسی همانند پراید برخوردار است فرمان ورنا از نوع دو پره از جنسی نرم و با طراحی متفاوت است در ریو فرمان سه پره و از کیفیتی نسبتا خوب برخوردار است صفحه کیلومتر ورنا بسیار پر نور با کیفیتی مانند یک خودروی خارجی رادیو پخش از نوع معمولی با باندهای قوی می باشد در حالی که ریو از پخش سی دی بهره مند است کولر ورنا مانند سی یلو اصلا روی موتور تاثیری نمی گذارد و کاملا بی صدا است کولر ریو هم بد نیت اما قدرت خنک کننده ای ورنا را ندارد بطور کلی داخل دو خودرو را که از نزدیک با هم مقایسه می کنیم تفاوت پر واضح یک ایرانی رو با یک کره ای متوجه خواهید شد.حال در پوش موتور دو خودرو را بالا می زنیم در پوش موتور ورنا حدود 20 سانت بزرگتر از ریو و در موتور پیچیدگی بیشتری به چشم می خورد که در روی تمام قطعات آرم هیوندا موتورز را مشاهده می کنبد حتی درب بانکه آب کره ای بوده و این نوید موتوری خوب و با کیفیت را می داد در حالی که در ریو از پوسته های گیربگس با ریخته گری پر واضح دست های ایرانی مواجه می شوید بقیه قطعات موتور آرمی ندارند و من این موتور را حد اقل 80 درصد ایرانی می دانم .سیستم ترمز در هر دو خودرو از وضعیت خوبی برخوردار است اما در ریو دیسکهای ایرانی زودتر در سرعت داغ شده و کمی ترمز کم کار می شود در حای که دیسکهای هیوندای هرگز چنین حالتی نمی رسند علکرد کلاچ و گیریگس در ریو بد نیست ولی در ورنا واقعا در حد بهترینهاست و شما را همیشه در ترافیک شهری به همراه فرمان بسیار نرم راضی نگه می دارد با اینکه پیشرانه ریو در کاتالوگ شرکت 12 سوپاپ ولی نماینده شرکت آن را 16 سوپاپ اعلام می کند در حالی که موتور ورنا 12 سوپاپ است و روی موتور حک شده اما روی موتور ریو شما هیچ نوشته ای را ملاحظه نمی کنید.

پیشرانه ها را که استارت میزنیم متوجه کارکرد نرم و بی صدای ورنا در حالی که از ریو صدای نزدیک به صدای پراید به گوش می رسدحال زمان رقابت رسیده در شروع حرکت در دنده یک و دو ریو کمی جلو تر از ورنا قرار میگیرد اما همین که دور موتور در دنده 2 از نیمه بالاتر می روندشما می توانید ریو را که هر لحظه از شما دورتر می شود را در آینه مشا هده کنید حد اکثر سر عت در اتوبان برای ریو 175 کیلومتر بود در حالی که ورنا به 190 کیلومتر در ساعت رسیددر پایان ریو خودروی با در صد ساخت داخل بالا کیفیت ساخت نسبتا خوب که می تواند از ایران خودرویی ها خیلی بهتر باشد ولی ورنا خودرویی کاملا خارجی با عملکرد فوق العاده نرم و بی صدافرمانی دقیق و کلاچ و گیربگسی کاملا هماهنگ که به نظر من دوستانی که قصد خرید خودرو را دارند هرگز از کنار این خودرو به راحتی گذر نکرده و که بطور حتم یک تست رانندگی با ورنا شما را حتما مسمم در انتخاب ان خواهد کرد. هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی..."

در نمای بیرون ورنا با چراغهای بزرگ از جنسی قابل قبول که از داخل چراغهای جلو قوس در پوش موتور آغاز شده و با یک قوس عضلانی زیبا به در پوش عقب روی چراغهای عقب خاتمه پیدا می کنددستگیره های درب ضربه گیرها و آینه های جانبی قاب بالای پلاک عقب همه به رنگ خودرو در ورنا در حالی که در ریو همه مشکی می باشند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مقایسه ی هیوندای ورنا و کیا ریو