حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره صنایع هوایی

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره صنایع هوایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره صنایع هوایی


تحقیق درباره صنایع هوایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:16
فهرست و توضیحات:

صنایع هوایی

صنایع هوایی ایران

گواهینامه های شرکت:

فرودگاه آزادی بخشی از صنایع هوایی ایران

 محوطه پارکینگ

خبر:

تحلیل:

ارزیابی یک نمونه آزمایشی 15 متری به نام "گلر" که ترکیبی از فلز و الیاف شیشه تقویت‌شده بود، بازتاب­های مهمی در صنایع هوافضایی داشت. آلومینیوم تقویت شده با الیاف شیشه این امید را ایجاد کرده است که بدنه هواپیماهای آینده، 15 تا 28 درصد سبک­تر از هواپیماهای مشابه امروزی ساخته شوند. این درحالی است که با دو برابر کردن ابعاد هواپیما (که از مواد سنتی ساخته شده باشد)، وزن آن سه تا چهار برابر می­شود.

در این ماده جدید، نوارهای پیش‌آغشته الیاف شیشه، در دماهای بالا بین صفحات آلیاژ آلومینیوم پرس شده­اند. این ماده رقیب قدرتمندی در ساخت بدنه هواپیماهای بزرگ (با 480 تا650 سرنشین) سوپر جامبوی A3XX ساخت ایرباس است. همچنین به علت داشتن چگالی کمتر از آلیاژ آلومینیوم، قوی­تر بوده و مقاومت بیشتری در برابر خستگی، آتش، ضربه و خوردگی دارد.

پیشینة ساخت این قطعه به سال­های نخستین دهة 80 برمی­گردد؛ هنگامی که پرفسور سانگ و دانشجویان دانشگاه صنعتی دلف در هلند به فکر افتادند مقاومت در برابر ضربه آلومینیوم را با مقاومت خستگی فوق­العاده کامپوزیت­ها ترکیب کنند تا پوششی برای بدنه هواپیما بسازند. پژوهش­های آنها منجر به پیشرفت در ساخت "آرال" شد؛ ترکیبی از فلز و کامپوزیت که در آن پلاستیک پایة آرامیدی داشت.

آرال, گرچه امیدبخش بود اما شرط اصلی کابین­های تحت فشار، یعنی "تحمل تنش در تمام جهات" را نداشت و برای بدنه هواپیما مناسب نبود. این مشکل در نسل­های بعدی این ماده مورد توجه قرار گرفت. در "گلر" الیاف شیشه پیشرفته موجود به جای آرامید به­کار رفته است.

آزمایش­های انجام شده توسط ایرباس نشان داد که گلر تا چه حد برای ساخت سازه­های اولیه بدنه هواپیما قابل اطمینان است. این ماده هم اکنون برای بسته­بندی­هایی که به تحمل بالایی در برابر ضربه نیاز دارند، به کار گرفته می­شود. این حقیقت که گلر نیمه‌فلزی است و در برخی از پروژه­های تولید بدنه­های فلزی قابل استفاده خواهد بود، از جذابیت­های این ماده است. ایرباس تأکید می­کند که با معرفی گلر، ساخت بدنه هواپیما بدون افزایش هزینه تولید ممکن خواهد بود. (پایان نقل قول از مجلة کامپوزیت)

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره صنایع هوایی

تحقیق درباره چک برگشتی

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره چک برگشتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره چک برگشتی


تحقیق درباره چک برگشتی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:24
فهرست و توضیحات:

چک برگشتی

راهنمای رفع سوءاثر از سوابق چک های برگشتی اشخاص  

رشد 60 درصدی نسبت چک برگشتی به مبادله شده

ارزش گذاری بیش از حد چک ناشی از تفکر دولتی است

تبدیل جنبه کیفری به حقوقی

علی فتاحی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قانون چک در سال 1380 به طور نسبی یکی از قوانین معتبر و کاربردی برای صدور چک است، گفت:« بحث صدور چک و قوانین آن همیشه کیفری بوده و پس از سال 72 با توجه به سخت گیرانه تر شدن صدور چک، ارزش چک بالا رفت اما صدور چک های بلامحل و کلاهبرداری با چک افزایش یافت چرا که چک با این قوانین تبدیل به یک برگه بسیار معتبر شد که در مراوات کاربرد بسیاری پیدا کرد.»

وی با اشاره به اینکه «با این قوانین چک در معاملات کاربرد سفته و برات را نیز پیدا کرد»، یادآور شد: «از سال 80 به بعد با توجه به تغییرات انجام شده در قانون چک به جای مورد استفاده واقع شدن به جای برات و سفته جایگاه اصلی چک در بین اهالی اقتصاد بازار را راه پیدا کرد به همین جهت چک از آن پس به حساب و اعتبار صادرکننده چک بیشتر پذیرفته شد تا به اعتبار بانک ها.»

وی افزود: «ایجاد ارزش برای چک، در حد پول رایج ناشی از تفکر اقتصاد دولتی است چرا که با وجود پول رایج، شبه پول و... ارزش چک در حد پول رایج ایجاد آشفتگی و چند دستگی خواهد کرد.»

فتاحی یادآور شد: «به نظر می رسد تغییرات موجود بیشتر به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی چک است ولی نزد بازار و کاربران چک به واقع قوانین سال 80 کفایت کنترل صدور چک و... را می کرد.»

وی افزود: «ارزش گذاری چک به شیوه پول رایج یک مشکل مهم دیگر نیز ایجاد می کند و آن کند شدن رواج بانکداری الکترونیک و پول الکترونیک است البته بحث جدیدی که در صدور دسته چک در مورد اعتبار مشتریان، بانک ها و اعتبارسنجی مشتریان بانک ها انجام شده بسیار موثر و خوب است، اما تا زمانی که این لایحه به طور کامل منتشر نشده و مطالعه نشود اظهار نظر قطعی در مورد آن به درستی امکان ندارد.»

چک های صادره زمانی که در تاریخ خود وصول نشود از دو جنبه امکان پیگیری قضایی دارد: 1- کیفری 2- حقوقی. با تغییر قانون چک در سال 1382 و تدوین قانون اصلاحی صدور چک، فقط زمانی می توان از نظر کیفری چک برگشتی اقدام کرد که چک در تاریخ صادر شده به طرف مقابل تحویل شود اما اگر چک مدت دار باشد حتی برای یک روز قبل، دیگر حالت کیفری چک از بین خواهد رفت و باید از طریق حقوقی اقدام شود. هدف قانونگذار از تغییر قانون قبلی به قانون فعلی و به روز کردن چک های صادره این بوده است که تا حدی بتواند از صدور چک های مدت دار جلوگیری کند اما از جنبه کارشناسی تقریباً دستیابی به این هدف محال است زیرا به هیچ عنوان در بازار کالا چه عمده و چه غیر از آن چک روز صادر نمی شود و تمامی چک های صادره مدت دار و وعده دار هستند. همچنین اثبات اینکه چک صادره وعده دار بوده و به روز نیست به عهده صادرکننده چک است زیرا فرض قانونی این است که چک به روز صادر و تحویل مشتری یا خریدار شده است و طرف مقابل باید ثابت کند که چک را در تاریخ صدور آن به طرف دیگر تحویل نداده و قبل از آن بوده است تا بتواند از جنبه کیفری آن رهایی پیدا کند. تمامی کسانی که سعی دارند اول و بیشتر جنبه کیفری چک را پیگیری کنند به خاطر رسیدگی سریع آن و کاهش موانع در هزینه دادرسی است چون اگر بخواهند از طریق حقوقی اقدام کنند باید طبق مبلغ چک تمبر باطل شود و تا زمان رسیدگی آن که حداقل یک ماه و نیم و حداکثر سه الی چهار ماه است صبر کنند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره چک برگشتی