حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ازدواج دانشجویی - 14 ص ورد

اختصاصی از حامی فایل ازدواج دانشجویی - 14 ص ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ازدواج دانشجویی - 14 ص ورد


ازدواج دانشجویی - 14 ص ورد

- عدم ثبت ازدواجها با مهریه بیشتر

   به اعتقاد کارشناسان خانواده بالا بودن میزان مهریه در میان خانوادهها از یک سو باعث افزایش تجملات ازدواج و فشار آوردن به اقشار کم درآمد شده و از سوی دیگر پیوند مقدس خانواده را متزلزل می سازد وهمچنین بالا بودن میزان مهریه باعث میشود که جوانان نسبت به امر ازدواج از خود رغبت نشان ندهند. بنا بر این بهتر است برای عدم ثبت ازدواجها با مهریههای بیشتر اقداماتی صورت بگیرد و دفاتر ثبت ازدواج وطلاق ملزم به عدم ثبت ازدواجها با مهریه بالا باشند.

2- شناخت و استفاده از توانمندی صنعت بیمه کشور

   صنعت بیمه در کشور ما شناخته شده است و این ابزار امروزه در مورد مواردی مورد استفاده قرار میگیرد و در زمینه ازدواج جوانان نیز در دو یا سه مورد مثل بیمه مهریه مورد استفاده قرار گرفته است.در صورتی که با شناخت صحیح از این صفت می توان بیمههای مثل بیمه عمر مزدوجین،بیمه جهیزیه،بیمه طلاق و... را طراحی و راه اندازی کرد و مساله ازدواج جوانان را از این لحاظ مستحکم کرد.

3- حمایت از برنامههای موضوعی آسیب شناسی ازدواج و ارتقای ارتباط آگاهی دختران و پسران

    یکی از معضلات اجتماعی جامعه ما عدم ارتباط آگاهانه دختران و پسران و در نتیجه عدم آشنایی آنها با همدیگر جهت دستیابی به یک پیوند می باشد. این مساله می بایستی از سوی کارشناسان، استادان، محققان مورد بررسی و دقت نظر قرار بگیرد و از برنامههایی که به آسیب شناسی ازدواج و ارتقای ارتباط آگاهانه دختران و پسران بینجامد حمایت نمود در این راستا از پروژههای تحقیقاتی، همایشها، سمینارها، کارگاههای آموزشی،کتب و جزوات ودیدگاهها می توان به خوبی استفاده کرد.

4- ایجاد امکان آشنایی با جنس مخالف در قبل از ازدواج

   در گزارش طرح پژوهشی جوانان و موانع ازدواج آمده است:

بررسی توزیع نظر جوانان نسبت به اینکه نبودن امکان آشنایی با جنس مخالف تا چه حد مانع ازدواج دختران جوان است نشان داد که نسبت قابل توجهی از جوانان اعتقاد بدین امر دارند. نبودن امکان آشنایی با جنس مخالف از جوانان اعتقاد بدین امر دارند که نبودن امکان آشنایی با جنس مخالف تاثیر زیاد34 درصدو خیلی زیاد 31  درصد بر ازدواج جوانان دارد. میانه به دست آمده نیز در این باره نشان داد که نظر جوانان درباره افزایش متغیر «زیاد» است.

5-  رفع مشکل نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای پسران دانشجو

   بررسی توزیع نظرات جوانان درباره میزان اثر متغیر نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت در به تاخیر انداختن ازدواج پسران جوان نشان داد که بیشتر جوانان در این باره معقتد به اثر «خیلی زیاد» این متغیر بودهاند.

   بر اساس تحقیق سازمان ملی جوانان برای بسیاری از جوانان چنین مقولهای دارای اهمیت بسیار زیاد است و کاملا آشکارا است که اثر این متغیر در منظر بسیاری از جوانان اساسی است و باعث تاخیر در ازدواج آنها است. از سوی دیگر بر اساس تحلیل واریانس متغیر فوق بر اساس جنس نشان داد که زنان به گونهمعناداری اثر نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت در به تاخیر انداختن ازدواج جوانان پسر را بیشتر از مردان ارزیابی کردهاند. بدین ترتیب به نظر میرسد زنان بیشتر از مردان نسبت به اثر متغیر فوق در ازدواج پسران جوان حساس و نگرانند.[1]

 6- ارایه گزارش ملی سالانه ازدواج  دانشجوئی به مسئولان جامعه و تصمیمگیران

   مسئولین کشور و برنامهسازان در امر ازدواج هیچ نوع گزارش و تحقیق ملی درباره ازدواج ندارند و هیچ نهاد رسمی دولتی و غیردولتی در این امر فعال نمیباشد و نخبگان برنامه ساز از اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه برخوردار نیستند. میبایستی هر ساله گزارش ملی سالانه ازدواج توسط نهاد و مرجع مشخصی تهیه و تظیم شود و به اطلاع مسئولین و نهادهای برنامهریز برسد.

 7- شناخت و بهرهگیری از کلیه امکانات و خدمات و قابلیتهای دولتی و غیر دولتی در سطح کشور جهت افزایش توانمندیجوانان برای دستیابی به ازدواج موفق.


دانلود با لینک مستقیم


ازدواج دانشجویی - 14 ص ورد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد