حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد استان قم

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد استان قم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 3 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

استان قم

مقدمه

استان قم درمرکز ایران قرار دارد .از شمال به استان تهران ، از شرق به استان سمنان ، از جنوب به استان اصفهان و از غرب به استان مرکزی محدود بوده و در غرب دریاچه نمک واقع شده است . مساحت استان 11238 کیلومتر مربع می باشد که این مقدار 68 /0 از مساحت کل کشور را شامل می شود . استان قم از نظر تقسیمات کشوری دارای یک شهرستان ، 5 بخش ، 5 شهر ، 9 دهستان و 356 روستا می باشد که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) ، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه، ام‌القری جهان اسلام به خصوص تشیع و پایگاه انقلاب شکو همند اسلامی ، پناهگاه علاقمندان آل محمد(ص) و شیفتگان علم و اجتهاد بوده و از نظرزائر پذیری در رتبه های اول کشور است . این استان با توجه به وجود آثار تاریخی پیش از اسلام و معماری غنی دوران اسلامی به خصوص دوره صفویه، دارای بناها، محوطه ها و تپه های تاریخی بسیاری است که به عنوان مثال می توان آتشکده ها ، خانه های تاریخی ، بقاع متبرکه ، مساجد ، مدارس تاریخی ، کاروانسراها ، قلعه ها ، میل‌ها و مناره ها ، آب انبارها ، گرمابه ها ، تپه های باستانی و ... را نام برد . استان قم از نظر ارتفاعات و ناهمواریها به سه دسته نواحی کوهستانی ، نواحی کوهپایه ای و دشت‌ها تقسیم می شود که باعث پدید آمدن تنوع آب و هوایی گردیده که خود بر جاذبه گردشگری استان افزوده و مو جبات رونق صنعت گردشگری برون و درون استانی می گردد. با توجه به موارد فوق استان قم به لحاظ برخورداری از جایگاه خاص مذهبی، تجاری و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هر ساله پذیرای میلیونها زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است . تقارن نوروز سال 1386 هجری شمسی با ماه ربیع الاول سال 1428 هجری قمری، طراوت و نشاط نوروز باستانی را دو چندان نموده و یکی از عوامل افزایش زائران و گردشگران درسطح کشور و به تبع آن در استان قم شد.

نمایشگاه ویژه ستاد تسهیلات نوروزی

بر اساس فعالیت ستاد نوروزی وخدمات رسانی به گردشگران نمایشگاهی با عنوان نگارخانه هنرهای سنتی در مکان گنبد سبز برگزار نمود. این نمایشگاه از تاریخ 29 /12 /85 شروع به کار کرد و در آن آثاری از مصنوعات چوبی مانند خراطی چوب معرق چوب و مشبک چوب که نمادی از حرم حضرت معصومه و قلم زنی روی مس، کنده‌کاری روی چوب، انواع بافته های سنتی جاجیم ، گلیم و مصنوعات سنگی، مجسمه های سنگی تراش، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی سفال و سرامیک با لعاب و بدون لعاب، انواع خرمهره از تولیدات منحصر به فرد استان، انواع رودوزیهای سنتی و بافته های دارای نقاشی برای نصب روی سفال و سرامیک برگزارگردیده و برای اولین بار در داخل 3 مقبره مربوط به دوره سلجوقی در باغ گنبد سبز در ویترین‌های مخصوص قرار داده شد. نمایشگاه مزبور تا روز 20/1/86 ادامه داشت و با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه گردید.

واقع شدن استان قم در چهارراه مواصلاتی کشور و مسیر ارتباطی 16 استان کشور و وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و اماکن علوم دینی، زیارتی و گردشگری و بسیاری از اماکن تاریخی در طول سال به‌ویژه درایام جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی پذیرای خیل کثیری از زائران و گردشگران می‌باشد.

در نوروز سال 86 با توجه به تقارن سال جدید با ایام دهه آخر ماه صفر و از طرفی ایام خجسته ربیع‌الاول و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و تقارن سه‌شنبه اول سال با ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، آمار ورود زائران و گردشگران نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و هر چند آمار دقیقی از تعداد زائران و گردشگرانی که به قم وارد می‌شوند وجود ندارد اما آمار خودروهای ورودی به قم نمایانگر کثرت آنهاست. لیکن با توجه به آمارگیری انجام شده از مورخ 27/12/85 لغایت 12/1/86، 848/464/1 وسیله نقلیه اعم از سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و وانت در محورهای ورودی راه‌های منتهی به استان قم تردد داشتند که از این میزان 30درصد وارد شهر قم شده و کمتر از یک روز در قم حضور داشته‌اند. از این میان مسافرانی که وارد قم شدند 10 درصد حداقل 24 ساعت در قم اقامت داشته‌اند. براساس آمارهای تقریبی به دست آمده آمار گردشگران و زائران نوروزی بیش از یازده و نیم میلیون نفر می‌باشد که از این تعداد حدوداً یک میلیون نفر در تاسیسات اقامتی دائم و موقت اسکان داشته‌اند و همچنین 8 میلیون نفر بهشهر قم وارد شده و بین 3 تا 5 ساعت توقف داشته‌اند. با توجه به امکانات و تسهیلات فراهم شده در سطح استان به‌ویژه در کمیته اسکان که به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام‌شده نشانگر رشد 45 درصد ماندگاری و اسکان مسافران عزیز نسبت به سال گذشته است.

نمایشگاه ویژه ستاد تسهیلات نوروزی

براساس فعالیت ستاد نوروزی و خدمات‌رسانی به گردشگران نمایشگاهی به صورت نگارخانه هنرهای سنتی در مکان گنبد سبز برگزار گردید این نمایشگاه از تاریخ 29/12/85 شروع به کارکرد در این نمایشگاه آثاری از جمله مصنوعات چوبی مانند خراطی چوب معرق چوب و مشبک چوب که دربرگیرنده نمادی از حرم حضرت معصومه و قلمزنی روی مس کنده‌کاری روی چوب انواع بافته‌های سنتی جاجیم، گلیم و مصنوعات سنگی مجسمه‌های سنگی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی سفال و سرامیک با لعاب و بدون لعاب انواع خرمهره از تولیدات منحصر به فرد استان انواع رودوزی‌های سنتی و بافته‌های دارای نقاشی روی سفال و روی سرامیک برگزار گردیده که در داخل مقابر باغ گنبد سبز در ویترین‌ها تعبیه گردید و جهت بازدید گردشگران محترم تاروز 20/1/86 دایر بوده است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استان قم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد