حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

برآورد قیمت و هزینه (2)

اختصاصی از حامی فایل برآورد قیمت و هزینه (2) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

برآورد قیمت و هزینه

درهنگام سنجش برآوردهای قیمت برای سیستمهای حمل و نقل باید دقت کنید. برآوردهای قیمت منتشر شده برای سیستمهای ترانزیت دارای سرعت بالا از قیمت ارزان 10 میلیون دلاری در هر مایل تا سیستمهای 100 میلیون دلاری یا بیشتر درهر مایل تغییر می کند. چرا محدوده وسیعی در قیمتها حتی در زمان به کار بردن همان تکنولوژی وجود دارد ؟

برای مثال در قسمت پایین نمونه هایی از قیمتهای برآورد شده عمده برای پروژه های جدید و دارای سرعت بالا وجود دارد :

عوامل برآورد قیمت ( هموار و مسطح کردن زمین)

هیچ روشی ساده ای برای بررآورد قیمتهای پروژه ای ترانزیتی با سرعت بالا وجود ندارد . به منظور سنجش دقیق دو برآورد قسمت ، فرد باید با همه مقوله های قیمت موجود یاحذف شده درهر نمای پروژه داده شده آ‌شنا باشد تا برآورد قیمت مناسبی درباره قیمت درهر مایل یا اساس و پایه قیمت کل سیستم داشته باشد.

مقوله های قیمت اصلی عبارتند از :

زیر بنا و زیر ساخت : کارهای شهری ، ساختار و مواد خط یا ریل ، احداث و بنا و نصب و کارگذاری ، خط های آهن

مکانیکی و الکتریکی : سوزن ها ، اتصال به برق

زیر سیستم ها : ایمنی و امنیت ، ارتباطات ، کنترل ترافیک وغیره

تسهیلات وامکانات : ایستگاههای خط آهن ، ساختار های پارک کردن ، تسهیلات حفاظت و تعمیر ، مراکز کنترل ترافیک

ساختارهای خاص : تونلها ، پلها ، بازسازی پل هوایی ، ساختارهای شهری ، تملک زمین ، عمومی و خصوصی

تعدیل محیطی : بازسازی ، حفظ حیات وحش ، دیوارهای صوتی

طرح و نقشه مهندسی راه و ساختمان

مدیریت پروژه واحداث و بنا

تضمین و بیمه

وسایل نقلیه

Contigency : طراحی و برنامه ریزی و احداث و بنا

عوامل اصلی دیگری وجود دارند که بر قیمت اثر میگذارند :

شرایط محلی

قیمت یک سیستم در یک کریدور ممکن است متفاوت از همان سیستم در کریدور دیگر باشد. شرایط محلی می تواند دارای تاثیر زیادی بر روی قیمت کل سیستم باشد. برای مثال ، سنجش پروژه کریدور کوه راکی با پروژه ای در باختر میانه انسان را به اشتباه می اندازد زیرا پروژه کوه راکی ممکن است شامل کندن تعداد زیادی تونل و گذشتن از زمین ناهموار با شیبهای تند و سراشیبی باشد ، درحالیکه پروژه باختر میانه ممکن است به طور مستقیم از زمین نسبتا صاف و هموار رد شود. سنجش یک سیستم در یک شهر اصلی با ساختن آن در یک حومه شهر صاف و هموار انسان را به اشتباه می اندازد . پروژه شهر ممکن است شامل تملک زمین گران قیمت ؟، بازسازی ساختارهای خاص از قبیل پلها ، و مستقر کردن مجدد خامات رفاهی باشد درحالیکه سیستم حومه شهر صاف و هموار ممکن است شامل هیچکدام از اینها نباشد ( اما ممکن است شامل تعدیل محیطی گران قیمت باشد )

اقتصاد محلی

یک سیستم می تواند در بعضی ازکشورها به طور ارزان قیمتی احداث شود ، درحالیکه همان سیستم در کشور دیگر ممکن است بسیار گران باشد. حدود 60 درصد قیمت سیستم ممکن است به صورت قیمت ساخت خط ریل ، ا یستگاهها و ساختارهای فرعی( مراکز کنترل و محوطه های حفاظت و نگهداری ) باشد ، اصلی ترین جزء ممکن است به قیمت اجزاء بتون پیش ساخته شده به طور محلی باشد. اگر سیستم در کشوری با ذخایر زیادی از شن و ریگ ، کارخانه ها و ماشین آلات صنعتی فراوان ، و کار راحت و ارزان قیمت مستقر شود بنابراین سیستم دارای قیمتی کمتر از سیستمی درناحیه ای است که این منابع را ندارد.

تکنولوژی مختلف

سیستم تک ریل Moglift معمولا با افزایش زیاد در ظرفیت و جا ، گران است . این سیستم دارای وزن سبک تری نسبت به سیستمهای رقابتی و ارزان است ، و دارای احداث و بنا و تحمل و بردباری بیشتری نسبت به سیستمهای رقابتی و ارزان است ، دارای قیمتهای کلی سیستم پایین تری نسبت به سیستمهای رقابتی و ارزان است ، نسبت به سیستمهای رقابتی و ارزان به طور محیطی سازگار تر است . و همه اینها دارای ظرفیت مسافر بیشتر یا مساوی است

توسعه بزرگراه

یک سیستم تک ریل دو مسیری می تواند ظرفیتی معادل 8 خط عبوری بزرگراه یا جاده کم عرض ایجاد کند که چهار خط آن در هر مسیر به کار انداخته می شود. افزودن 8 خط عبوری به یک بزرگراه معمولا قیمت آن را بالا می برد ، در آ‌نجا چنین نیازی به ظرفیت وجای اضافی وجود دارد . زمین اطراف و مجاور توسعه و گسترش داده می شود و قیمت زمین به دست آمده مستقر کردن مجدد خدمات رفاهی ،ترافیک و عبور و مرور که باعث به هم زدن آرامش در طول احداث می شود و غیره ، سرسام آور و بسیار سنگین است.

ریل متعارف و معمولی

سیستم ریل متعارف و معمولی به طور خاص دارای قیمت بیشتری نسبت به سیستم تک ریل است زیرا نیاز به یک حق عبور از ملک وقف شده تقاطع های همسطح گران قیمت و کارهای زمینی خاص ( حتی تونلها ) دارد تا یک شیب آرامی را در طول مسیر ایجاد کند.

سیستمهای Maglev

سیستمهای Maglev بسیار گران هستند و اقتصادی نیستند. دلیل اساسی و منطقی برای Maglev این است که بر اصطکاک و برخورد با فراز و نشیب ملایم غلبه می کند و وسایل


دانلود با لینک مستقیم


برآورد قیمت و هزینه (2)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد