حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مبدل تک فاز به سه فاز (نوشته ی نونگ چو وین و تون لین نینگ20ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد مبدل تک فاز به سه فاز (نوشته ی نونگ چو وین و تون لین نینگ20ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

مبدل تک فاز به سه فاز (نوشته ی نونگ چو وین و تون لین نینگ .)

چکیده – هم بندی جدید یک مبدل تک فاز به سه فاز برای صنایع کوچک در این مقاله ارائه شده است . مبدل فاز که در این مقاله آورده است ، یک فناوری جدید است که از یک منبع تک فاز منبع سه فازی را تغذیه می کند تا بارهای سلفی ، مقاومتی و خازنی با مزایای خاصی نسبت به فناوری مبدل های موجود راه اندازی کند . مبدل شامل منبع تغذیه مستقیم (DC) یک پل MOSFET Hex مدار مجتمع راه انداز گیت و یک DSP برای تولید سیگنال های سویچینگ می باشد . سیگنال های سوئیچینگ تولید شده نسخه یکتایی از حذف هارمونیک انتخابی است ، که نقطه ی شروع ثابتی برای عملیات سوئیچینگ مستقل از تعداد حذف هارمونیک تولید می کند . این مبدل اساس موتورهای استقرایی و نوع های موتورهای دیگر را پوشش می دهد . این موتورها برای مزارع کارگاه ها ، گاراژها و ساختمان های بزرگ و غیره بسیار ایده آل هستند .

1 .مقدمه :

گستره ی بسیاری از تجهیزات الکتریکی صنعتی و تجاری به برق سه فاز نیاز دارند . کاربردهای الکتریکی برق سه فاز را به عنوان مسیری نصب نمی کند ، چرا که به طور چشمگیری برای نصب ، هزینه های بیشتری نسبت به تک فاز نیاز دارد . به عنوان تناوبی برای کاربرد نصب سه فاز مبدل های فاز چرخنده ، مبدلهای فاز ثابت و ابزار متناوب متغید تبدیل فاز (VFD) برای ده ها مورد استفاده شده است تا از یک منبع تک فاز برق سه فاز تولید کند . احداث خطوط برای سه فاز می تواند هزینه ای برابر با 000/50 $ بر مایل داشته باشد و می تواند تأثیرات غیر مطلوب محیطی نیز داشته باشد . حتی هنگامی که خطوط سه فاز نزدیک به هم هستند ، هزینه ی نصب بسیار زیاد است . بسته به نیاز تقاضا برای کاربرد سه فاز برنامه ی کاربردی ممکن است هزینه های نصب را به عهده ی مشتری قرار داده یا قرار ندهد . پرداخت ماهانه برای این سرویس نیز معمول است . مبدل های فاز در گذشته در جایی که کاربرد برق سه فاز ممکن نبود مورد استفاده قرار می گرفتند یا جایی که تقاضای برق هزینه ی استفاده ی نصب سه فاز را توجیه نمی کند . کاهش طول عمر موتور به دلیل ولتاژ و جریان نامتوازن ، هارمونیک هایی که دریچه ی برق را آلوده می کنند و به تجهیزات خسارت وارد می کند یا ناتوانایی برای عملیات تجهیزات حساس یا چندین بار تنها برخی از مشکلات هستند که استفاده از مبدل های فاز را محدود می کنند . این مبدل فاز یک فناوری جدید است که برق سه فاز را از منبع تک فازی تغذیه می کند تا بارهای سلفی ، مقاومتی و خازنی ، مزایایی خاص نسبت به فناوری مبدل های موجود راه اندازی کند . تکنولوژی تبدیل فاز مختلفی وجود دارد .

2. مبدل های فاز

A مبدل ایستا : مبدل ایستا از 2 مولفه ی کوچک تشکیل شده است . یک رله حساس ولتاژ و یک خازن استاندارد (Cs) که به کاربرد موتور شما متصل شده است (مربع قرمز) . خازن در طی شروع برنامه ی موتور شما شکل موج را به تأخیر می اندازد (یا فاز را تغییر می دهد) رله ارتباط این خازن شروع را بعد از شروع کار موتور قطع می کند . از این نقطه موتور با منبع برق تک فاز به کار خود ادامه می دهد . عملیات چنین موتورهایی نسبتاً ضعیف است و می توان آن را به موتور ماشینی تشبیه کرد که تنها چند سیلندر در یک مبدل ایستا نقش دارند و حدود 50 یا 60 درصد قدرت صفحات خود را به کار می برند . هنگامی که یک خازن اجرایی کم هزینه ی دیگری (مربع قرمز خط چین شده در تصویر ) به طرح اضافه کردید ، قدرت مجاز حدود هفتاد درصد از موتورهای (قدرت پلاک نامی موتورها ) name plate power بالاتر می رود . برای سهولت یادگیری این مطلب ، خازن شروع (Cs) تنها برای شروع کار موتور مورد استفاده قرار گرفته و سپس به طور کلی خاموش شده است . خازن اجرا (Cr) به طور مداوم در این چرخه است و با دقت اندازه گیری شده تا ولتاژها را در یک نرخ بار موازی (متعادل ) کند . (به طور کلی حدود 50 درصد از تمام بار را ) از آنجایی که Cr توازن (تعادل) ولتاژ را در دو طرف انتهایی ثابت نگه می دارد (100%و0%) نسبتاً ضعیف است .

شکل 1 : نمودار یک خطی از مبدل ایستا

B.مبدل مدور :


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مبدل تک فاز به سه فاز (نوشته ی نونگ چو وین و تون لین نینگ20ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد