حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نحوه نگهداری شیر

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله نحوه نگهداری شیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نحوه نگهداری شیر


دانلود مقاله نحوه نگهداری شیر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

نحوه نگهداری شیر :

شیر دوشیده شده ابتدا به یک مخزن سرباز منتقل شده که قبل از ریخته شدن در این مخزن از توری های گیرنده مواد اضافی گذر می کند. بهتر است این مخزن سر بسته باشد تا تبادل حرارتی با هوای بیرون صورت نگیرد و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. بعد از آن شیر از فیلتر مخصوصی که در درون لوله ها قرار دارد عبور می کند. سپس به صفحه خنک کننده منتقل می شود. نحوه کارکرد این صفحه بدین شکل است که آبی که در یخچال خنک شده، در یک صفحه و شیر در صفحه دیگر و صفحه بعدی دوباره آب 1-0 درجه قرار دارد. در واقع شیر برای خنک شدن بین دو صفحه آب قرار دارد. شیر چند صفحه را به این شکل طی می کند تا در هنگام خروج به دمای 4 درجه سانتیگراد می رسد. و اگر شیر به این دما نرسد ورود شیر قطع شده و شیر یک بار دیگر همین مسیر را طی می کند. سیستم خنک شدن آب در یخچال نیز تقریباً به همین شکل است ولی به جای صفحه، لوله وجود دارد و نقش خنک کنندگی آب را گاز فرئون بر عهده دارد.

پس از آن شیر 4 درجه به مخازن نگهداری شیر منتقل می شود. این مخازن 3 جداره بوده تا شیر خنک شده به آسانی دمای خود را تغییر ندهد و انرژی به کار رفته هدر نرود.

نحوه شستشوی سیستم شیر دوشی

شستشو در 3 نوبت و بعد از هر بار شیر دوشی صورت می گیرد.

نوبت صبح :

1- آب سرد 5 دقیقه

2- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

3- آب گرم + آب ژاول (نیم لیتر در یک وان پر) 5 دقیقه

سپس دستگاه خاموش تا یک ساعت قبل از شیر دوشی نوبت بعد

4- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

5- آب سرد 5 دقیقه

نوبت عصر :

1- آب سرد 5 دقیقه

2- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

3 آب گرم + سود (یک کیلو در یک وان پر) 5 دقیقه

سپس دستگاه خاموش تا یک ساعت قبل از شیر دوشی نوبت بعد

4- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

5- آب سرد 5 دقیقه

نوبت شب :

1- آب سرد 5 دقیقه

2- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

3- آب گرم + اسید (یک لیتر در یک وان پر) 5 دقیقه

سپس دستگاه خاموش تا یک ساعت قبل از شیر دوشی نوبت بعد

4- آب گرم 75 درجه 5 دقیقه

5- آب سرد 5 دقیقه

* لازم به ذکر است که میزان مواد مصرفی برای دو سیستم شیر دوشی 24 تایی می باشد.

برنامه های مهار ورم پستان

هر برنامه موثر مهار ورم پستان باید به قدری ساده باشد که مشکلات اجرایی نداشته و هزینه آن نیز بسیار کمتر از زیان های اقتصادی ناشی از بیماری باشد . همچنین باید شواهد تجربی کافی ، صحت عملکرد آن را در دامنه وسیعی از شرایط به اثبات رسانده باشد . علاوه بر این ، در صورتی مفید است که گاودارها بتواند نتایج مثبت آن را در کوتاه مدت ببیند .

هر برنامه موثر مهار دارای دو رکن اساسی است ، جلوگیری از بروز عفونت های جدید و کاهش مدت زمان وقوع عفونت های موجود . همیشه فرض بر این است که تمام ورم پستان های بالینی را باکتری به وجود می آورد و در صورتی که جراحتی ایجاد شده باشد ، باید هر چه سریعتر برطرف گردد .

در صورتی که یک برنامه موثر مهار ورم پستان وجود نداشته باشد ، تقریباً 50 درصد گاوها هنگام ارزیابی در یک روز معین عفونی هستند . جهت ثابت نگهداشتن این میزان باید تعداد عفونتهای جدید تقریباً برابر با تعداد عفونتهای بهبود یافته باشد . حذف عفونتها یا به طور خود به خود و یا با درمان موثر در طی دوره شیردهی و دوره خشک و فروش گاوهای عفونی صورت می پذیرد. با کاهش میزان عفونتهای جدید و تقلیل مدت زمان وقوع عفونتهای موجود، درصد کوارترها یا گاوهای عفونی در هر زمان کاهش می یابد .

عوامل مؤثر بر تولید شیر :

آبستنی

در اواخر آبستنی تولید شیر به شدت کاهش می یابد . علت اصلی این کاهش معلوم نیست . اما براساس یک نظریه ، افزایش مواد غذایی مورد نیاز رشد و نمو جنین عامل این مسأله است با وجود این به نظر می رسد که فقط 1 تا 2 درصد نیازهای روزانه گاو برای رشد و نمو جنین مصرف می شود . براساس یک نظریه معقول تر ، تغییرات هورمونی که در زمان آبستنی روی می دهد تأثیر منفی بر روی ترشح شیر دارند ( در طی آبستنی غلظت هورمون های استروژن و پروژسترون در خون افزایش می یابد ) . طی ماه های چهارم و پنجم آبستنی میزان مواد جامد بدون چربی شیر افزایش می یابد .

محیط

دما و رطوبت

درجه حرارات های بین 24-4/4 درجه سانتی گراد بر تولید شیر اغلب گاوهای نژاد شیری اثری ندارد . در این دامنه حرارتی ( که به ناحیه آسایش معروف است ) ، هیچ فرآیند بدنی مستقیماً در حفظ دمای بدن درگیر نیست . در صورتی که خوراک به مقدار کافی فراهم باشد ، درجه حرارت های کمتر از 4/4 سانتی گراد تأثیر چندانی بر روی تولید شیر نخواهد داشت . درجه حرارت های سرد ( 15- ) ممکن است تأثیر بسیار منفی بر تولید شیر داشته باشند . نژادهای بزرگ تر به درجه حرارت های پایین مقاوم تر از نژادهای کوچک تر می باشند .

طول دوره روشنایی

آن دسته از گاوهایی که به طور متوسط 16 ساعت در معرض نور و 8 ساعت در تاریکی قرار داشتند ، 10-7 درصد بیشتر از گاوهایی که 9 تا 12 ساعت در معرض روشنایی بودند شیر تولید کردند .

برای پیشگیری از کاهش چربی شیر برنامه های غذایی زیر را می توان اجرا کرد :

1) خوراندن علوفه خرد نشده به میزان حداقل 5/1 درصد از وزن بدن در روز

2) تغذیه جیره ای که حداقل دارای 19 درصد دیواره سلولی بدون همی سلولز باشد

3) در صورت استفاده از علوفه خرد شده از غربالی که منافذ آن حداقل 5/4 سانتی متر قطر دارد استفاده شود

4) مخلوط کردن علوفه ها با کنسانتره

5) محدود کردن ذرت به یک سوم کل جیره . زمانی که مخلوط کنسانتره به صورت پلت مصرف می شود چربی شیر معمولاً 1/0 درصد بیشتر از زمانی است که همان کنسانتره به شکل پلت مصرف می شود

کار در آسیاب:

این قسمت از گاوداری به لحاظ اینکه با تغذیه دام سرو کار دارد بسیار پر اهمیت بوده و نظارت شدیدی را طلب می کند. چون جیره با نسبت های بسیار دقیقی بالانس می شود هر گونه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نحوه نگهداری شیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد