حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ

اختصاصی از حامی فایل مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ


مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ

مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ



ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ  

ﭘﻴﺸﮕﻔﺘﺎر / دﻛﺘﺮ ﺳﻴﺪ رﺿﺎ ﺻﺎﻟﺤﻲ اﻣﻴﺮی .................................................................................7 

ﺗﺮوﻳﺞ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎ،ﺗﻜﻤﻴﻞ  ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪه و ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ  و ﻫﺎ   وﻇﺎﻳﻒ دوﻟـﺖ /  9................................................................................................................................   ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ اﻣﻴﺪوار

            «وﻗﻒ»    ﻧﻘﺶ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠـﻢ و ﺟﺎﻳﮕـﺎه ﻣـﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﺷـﺮﻛﺖ   ﻫـﺎ/    89......................................................................................................

 دﻛﺘﺮ ﺳﻴﺪ ﺣﺴﻴﻦ اﻣﻴﺪﻳﺎﻧﻲ اﻗﺪام               ﻫﺎ و اﺑﺘﻜﺎرﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮان ﺻﻨﻌﺖ ﻛﺸﻮر ﺑﺮای ارﺗﻘﺎء ﻣـﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﺷـﺮﻛﺖ   ﻫـﺎ /  131..........................................................................................................................

 ﻣﺤﺴﻦ ﺧﻠﻴﻠﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﺷﺮﻛﺘﻲ    /      151. ﺣﺴﻴﻦ ﺳﺎﺳﺎﻧﻲ ـ ﻣﺤﺴﻦ ﺧﻠﻴﻠﻲ

راﻫﻜﺎرﻫـــﺎی ﺗـــﺮوﻳﺞ ﻣـــﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻏﻴﺮدوﻟﺘـــﻲ ﭘـــﺬﻳﺮی اﺟﺘﻤـــﺎﻋﻲ در ﻳـــﻚ اﻗﺘـــﺼﺎد /  دﻛﺘﺮ ﺑﻴﮋن ﺧﻮاﺟﻪ ﺧﻮﻳﻲ  173..................................................................................................

ﭘﻮر ﺣﻜﻤﺮاﻧﻲ ﺧﻮب و ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﺷﺮﻛﺘﻲ  /    193........................................

دﻛﺘﺮ ﻏﻼﻣﺤﺴﻴﻦ دواﻧﻲ اﺑﺰارﻫﺎی اﺻﻠﻲ در ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ        ﭘﺬﻳﺮی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﺴﺐ وﻛﺎر /ﺑﺮﮔﺮدان :  ﺳﻴﺪ ﻛﻴﺎﻧﻮش ﻛﻼﻧﺘﺮ ....................................................................................................................................................221  

 

ﭼﻜﻴﺪه  

 ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﺮای ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻫﺎ ﺟﺬاب اﺳﺖ؛ زﻳﺮا  آﻧﻬـﺎ را    ﻗﺎدرﻣﻲ    ﻛﻨﺪﺗﻼش   ﻫﺎ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫـﺎ را ﺟـﺎﻳﮕﺰﻳﻦ، ﺗﻜﻤﻴـﻞ و ﻳـﺎ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪ و ﻣﻜﻤـﻞ ﻧﻘـﺶ ﺳـﻨﺘﻲ دوﻟـﺖ در ﺗـﺪوﻳﻦ ﺳ ﻴﺎﺳـﺖ    ﮔـﺬاری  .(Zappala, 2003)« اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﺎرا ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﻮﺿﻮع اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ  درﺧﺼﻮص  ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺖﻫـﺎ در دﻧﻴـﺎی ﻛﺴﺐ وﻛﺎر اﻣﺮوزی اﺳﺖ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ ﻧﻘﺶ ﺷﺮﻛﺖ  ﻫﺎ  ﻳﺎ آﻧﭽﻪ ﻛـﻪ ﺑـﻪ آن ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد،ﺑﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﺗـﺄﺛﻴﺮات ﻋﻤـﺪه ای ﻛـﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣـﻲﮔﺬارﻧـﺪ، ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻳـﻚ ﺷـﻬﺮوﻧﺪ اﺟﺘﻤـﺎعﭼ ﻴـﺴﺖ ؟ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻫﺎی ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲدر ﻗﺒـﺎل ﺟﺎﻣﻌـﻪای ﻛـﻪ در آن  *ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺪﻳﺮ ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺮوﻳﺞ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲﻫﺎ.                                                       

ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ   ﻛﻨﺪ ﭼﻴﺴﺖ؟   ً آﻳﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ ﺻﺮﻓﺎﺑﻘﺎء و  ﺑﻪ  ﺣـﺪاﻛﺜﺮ ﻛﺮدن ﺳﻮد اﺳﺖ؟ آﻳﺎ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣـﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﻗﺘـﺼﺎدی و ﻗـﺎﻧﻮﻧﻲ، ﺷـﺮﻛﺖ   ﻫـﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ  ﻫﺎی اﺧﻼﻗﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﻴﺰ دارﻧﺪ؟  

ﺟﻨﺒﺶ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺟﻨﺒﺶ ﻫﺎی اﻋﺘﺮاﺿـﻲ ﻧـﺴﺒﺖ ﺑـﻪ ﻗﺪرت ﺷﺮﻛﺖ ، ﻫـﺎی ﺑـﺰرگ در ﭼﻨـﺪ ﺳـﺎل اﺧﻴـﺮ ﺑـﻪ وﻳـﮋه در ﻛـﺸﻮرﻫﺎی دوﻟﺖ ،ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺑﺴﻴﺎر ﻓﻌﺎل ﻋﻤﻞ ﻛﺮده و ﻗﺪرت ﺧﻮد را ﺑﻪ  ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺮدان و   ﻫﺎ ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ  ؛   ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ     ای ﻛﻪ ﺑﺤـﺚ ﻫـﺎی ﻣﻬﻤـﻲ را در   ﺧـﺼﻮص  ﻧﻘـﺶ ﺗﺠﺎرت        ﻫﺎی ﺑﺰرگ در دﻣﻮﻛﺮاﺳﻲ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑ   ﻪ وﺟﻮد   آورده وﺗﺄﻛﻴﺪ  ﻣﻲ    ﻛﻨـﺪ ﻛﻪ اﻗﺪاﻣﺎت ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎی ﺑﺰرگ ﺗﺄﺛﻴﺮ زﻳﺎدی ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ دارد و ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ، ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻳــﺴﺘﻲ ـﺖ ﺗﻮﺳــﻂ ﺣﻜﻮﻣـ ـﺎ ﻫـ ـﻪ ﻋﻨــﻮان ﺑـ ـﺄﻣﻴﻦ ﺗـ  ﻛﻨﻨــﺪه ﻣﻨــﺎﻓﻊ ﻋﻤــﻮﻣﻲ، ﺳﻴﺎﺳــﺖ  ﮔــﺬاری ﻣﻄﻠــﻮب ﺻــﻮرت ﮔﻴــﺮد . در اﻳــﻦ ﻣﻘﺎﻟــﻪ ﮔﺰﻳﻨــﻪ  ﻫــﺎی ﺳﻴﺎﺳﺖﮔـﺬاری ﺣﻜﻮﻣـﺖ در ﻣـﻮرد اﻳـﻦ ﻣﻮﺿـﻮع و ﻧﻘـﺶ ﻫـﺎی اﺣﺘﻤـﺎﻟﻲ ﺣﻜﻮﻣﺖ در آن ﻣﻮرد ﺑﺤﺚ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد .

 واژ ﻛﻠﻴﺪی : ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎی ﻛـﺴﺐ و ﻛـﺎر، ﻣـﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﺷـﺮﻛﺖها ( CSR) ﺳﻴﺎﺳﺖﮔﺬاری ﺣﻜﻮﻣﺖ ، ﺳﻴﺎﺳﺖﮔﺬاری ﻋﻤﻮﻣﻲ .  

ﻣﻘﺪﻣﻪ  

در ﻋﺼﺮی ﻛﻪ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎی اﻗﺘـﺼﺎدی روز ﺑـﻪ روز ﺣﺠـﻴﻢ  ﺗـﺮ و ﺑـﺰرگ ﺗـﺮ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺮ ﺗﻌﺪادﺷﺎن اﻓﺰودهﻣﻲ ، ﺷﻮد ﺑﻪ  ﻃﺒﻊﺗﺄﺛﻴﺮ ﺷﺎن ﻧﻴﺰ  ﺑﺮ   ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﻧﻈﺎم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ  ﻳﺎﺑﺪ . ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕـﺮ ﺷـﺮﻛﺖ   ﻫـﺎ    و ﺑﻨﮕـﺎه  ﻫـﺎی اﻗﺘﺼﺎدی در درون ﻳﻚ ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﻧﻈﺎم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﻳﻚ ﺧﺮده ﻧﻈـﺎم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻤﻞ   ﻣﻲ    ﻛﻨﻨﺪ  و در ﻳـﻚ دور ﻧﻤـﺎی ﮔـﺴﺘﺮده  ، ﻧـﻮﻋﻲ واﺑـﺴﺘﮕﻲ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ را ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻲ         ﮔﺬارﻧـﺪ .اﻫﻤﻴـﺖ اﻳـﻦ ﻣﻮﺿـﻮع از آﻧﺠـﺎ آﺷﻜﺎر ﺗﺮﻣﻲ ﺷﻮد  100 ﻛﻪ اﻣـﺮوزه از 51 اﻗﺘـﺼﺎد ﺑﺮﺗـﺮ دﻧﻴـﺎ، ﻋـﺪدآ   ﻧﻬـﺎ را ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﺗﺸﻜﻴ ﻞ ﻣﻲ دﻫﻨﺪ.         ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ ﺗﻌﺪاد زﻳﺎدی ﺷﺮﻛﺖ و ﺑﻨﮕـﺎه  ﭼﻨﺪ ﻣﻠﻴﺘﻲ وﺟﻮد دارﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﻲ از اﻛﺜﺮ ﻛﺸﻮر  ﻫـﺎی در ﺣﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺳﺖ     . ﺷـﺮﻛﺖ     ﻫـﺎﻳﻲ ﭼـﻮ  ن     1 ﺟﻨـﺮال ﻣﻮﺗـﻮرز دررده ﺑﻴﺴﺖ و ﺳﻮم اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﻲ،  2 وال ﻣﺎرت در رده ﺑﻴـﺴﺖ و ﭘـﻨﺠﻢ ﺟﻬـﺎﻧﻲ، اﻛ           3 ﺴﻮن ﻣﻮﺑﻴﻞ در رده ﺑﻴﺴﺖ و ﺷﺸﻢ ﺟﻬـﺎﻧﻲ ورو ﻳـ      4 ﺎل داچ ﺷـﻞ در رده ﭼﻬﻞ ﺷﺸﻢ ﺟﻬﺎﻧﻲ و ﻛﺸﻮر اﻳﺮان در رده ﭼﻬﻞ و ﭘﻨﺠﻢ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻗﺮار دارﻧﺪ .  ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﻠﻲ، ﻣﻮﺿﻮع و ﻣﻔﻬﻮم ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺖ   ﻫـﺎ     در ﭼﻨـﺪ ﺳﺎل اﺧﻴﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ رﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎن   ﺟﻨﺒﺶ ﻫﺎی ﻏﻴﺮ دوﻟﺘﻲ،     ﻫـﺎی اﻋﺘﺮاﺿـﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﻗﺪرت ﺷﺮﻛﺖ  ﻫﺎ، اﻓﺰاﻳﺶ آﮔﺎﻫﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳـﺮﻣﺎﻳﻪ ، ﮔــﺴﺘﺮشﺷــﺮﻛﺖ   ﻫــﺎی ﺳــﻬﺎﻣﻲ ﻋــﺎم و رﺳــﻮاﻳﻲ  ﻫــﺎی ﻣــﺎﻟﻲ و اﺧﻼﻗــﻲ ﺷﺮﻛﺖ، ﻫـﺎی ﺑـﺰرگ ﺗﺒـﺪﻳﻞ ﺑـﻪ ﭘـﺎرداﻳﻢ ﻣـﺴﻠﻂ و ﻏﺎﻟـﺐ در ﻓـﻀﺎی ادارهﺷﺮﻛﺖ   ﻫﺎ ﺷﺪه  اﺳﺖ .                                                  

   اﻓﻜﺎر ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﻪوﻳﮋه  در ﺟـﻮاﻣﻌﻲ ﻛـﻪ دﻳـﺪﮔﺎه    ﻫـﺎی –ﺑﺮﻧــﺪه ﺑﺮﻧــﺪه ﺟــﺎ ﻧﻴﻔﺘــﺎده ﺑﻨﮕــﺎه، ﻫــﺎی اﻗﺘــﺼﺎدی و ﺳــﺮﻣﺎﻳﻪ داران را ﻛﺴﺎﻧﻴﻤﻲ               ﭘﻨﺪارﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺮای ﺳﻮد ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺿﺮر ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻣـﺼﺮف ﻛﻨﻨـﺪﮔﺎن ﻋﻤﻞ  ﻣﻲ  ﻛﻨﻨﺪ .   ﺑﺪﻳﻦ ﺷﻜﻞ         ﻫﺮروزه ﺑﺮﺗﻌﺪاد ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻧﻈﺎرت و ﻛﻨﺘـﺮل ﺷﺮﻛﺖ   ﻫﺎی ﺑﺰرگ    ﺑﺮ زﻧﺪﮔﻲ     ﺑﺸﺮی اﻋﺘﺮاض دارﻧﺪ، اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻲ  ﺷﻮد .  در ﻣﻴﺎن ، ﻣﺮدم ﻋﺎدی ﺷﻚ و ﺳﻮءﻇﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻋﻤﻠﻜﺮد  ﺑﺎﻻ ﻫﺎ   ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﻣﺮدم ﻣﺸﺮوﻋﻴﺖ ارزش     ﻫﺎی ﻣﺎدی ﻛﻪ ﻫﺪاﻳﺖ     ﻛﻨﻨﺪة زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺪرن اﺳﺖ  ،   را ﺑﻪ زﻳﺮ ﺳﺌﻮ  الﺑﺮده  اﻧﺪ .  در ﻃﻲ ﺳﺎل    ﻫﺎی اﺧﻴﺮ، ﺟﻨﺒﺶ       ﻫﺎی اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ در  اﻋﺘـﺮاض ﺑﻪ ﻗـﺪرت ﺷـﺮﻛﺖ       ﻫـﺎ ی ﻓﺮاﻣ ﻠـﻲ  و         ﺳـﻬﺎﻣﻲ ﺑـﺰرگ، اﻓـﺰاﻳﺶ ﭼـﺸﻤﮕﻴﺮی داﺷﺘﻪ  اﻧﺪ  ؛ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی     ﻛﻪ در ﮔﺮدﻫﻤﺎﻳﻲ ﺳﺮان ﺷﺮﻛﺖ      ﻫﺎ ﻳﺎ رﻫﺒﺮان ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﻲ در اﺟﻼس                ﻫﺎﻳﻲ ﭼﻮن ﺳﻴﺎﺗﻞ و داووس، ﺷﺎﻫﺪ ﻗـﺪرت ﻧﻤـﺎﻳﻲ اﻳـﻦ ﺟﻨﺒﺶ     ﻫﺎی اﻋﺘﺮاﺿﻲ ﺑﻮده اﻳﻢ .     ﻧﮕﺮاﻧﻲ ﻣﺮدم اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﺮﻛﺖ    ﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻋﻤﺎل، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی  ﻫﺎوﺳﻴﺎﺳﺖ  ﻫﺎیﺧ    ﻮد ﺑـﻪ ﺟﺎﻣﻌـﻪ ﺟﻬـﺎﻧﻲ ﭘﺎﺳـﺨﮕﻮ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ .     ، ﻓﻌﺎﻻن ﻃﺮﻓﺪار ﻣﺤﻴﻂ  زﻳﺴﺖ ﮔﺮوه   ﻫﺎی ﺣﻘﻮق    ﺑﺸﺮ، اﺗﺤﺎدﻳـﻪ    ﻫـﺎی ﺗﺠﺎری و ﺑﺴﻴﺎری از ﺷﻬﺮوﻧﺪان آﮔـﺎه و ﻫﻮﺷـﻴﺎر ﺧﻮاﺳـﺘﺎر آن ﻫـﺴﺘﻨﺪ ﻛـﻪ       ﺷﺮﻛﺖ           ﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑـﻪ ﻣـﺮدم ﭘﺎﺳـﺨﮕﻮ ﺑﺎﺷـﻨﺪ .   اﻛﻨـﻮن ﮔـﺮوه      ﻫـﺎی ﻣﺨﺘﻠـﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در اﻳﻦ    زﻣﻴﻨﻪ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻫﻢ  ﻋﻘﻴﺪهﺷﺪه ﻛ اﻧﺪ ﺷﺮﻛﺖ ﻪ   ﻫـﺎ ﺑﺎ ﻳـﺪ  در          ،    ﺧﺪﻣﺖ رﻓﻊ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﺮدم ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻧﻪ ﻣﺮدم در ﺧـﺪﻣﺖ ﺑـﺮآوردن ﻧﻴﺎزﻫـﺎی ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺰرگ ﻫﺎی  .    1973    ﮔﺎﻟﺒﺮاﻳﺖ در ﺳﺎل » در ﻛﺘﺎب ﺧﻮد ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﺗﺼﻮﻳﺮی اﻗﺘﺼﺎدی از ﺷﺮﻛﺖ  ﻫﺎ «  ﺗﻮﺟﻪ     ﻣﺮدم              را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ رﺷـﺪ ﻓﺰاﻳﻨـﺪه اﻧـﺪازه و ﻗـﺪرت ﺑﺮﺧـﻲ ﺷﺮﻛﺖ       ﻫﺎ ﻣﻌﻄﻮف ﻛﺮد و    اﺑﺮاز داﺷﺖ ﻛﻪﺷﺮﻛﺖ       ﻫﺎی ﺑـﺰرگ دارای ﻗـﺪرﺗﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ و ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ ﺷﺪه         اﻧﺪ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻗﺪرت ﻣﻲ    ﺗﻮاﻧﺪ  ﺑﺮ      روی ﺳـﻼﻣﺖ و رﻓـﺎه

ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ و اﻓﺮاد ﺗﺄﺛﻴﺮ     ﮔﺬار ﺑﺎﺷﺪ .      1دوﻧﺎﻟﺪﺳـﻮن ﻧﻴـﺰ در   ﺗﺄﻳﻴـﺪ  ادﻋـﺎی ﮔﺎﻟﺒﺮاﻳﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺸﺎن ﺳﺎﺧﺖ ﻛﻪ ﺷﺮﻛﺖ          ﻫﺎی ﺑﺰرگ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ     ﮔﺬاری ﺑـﺮ روی ﺟﺮﻳﺎن ﻫﺎی ﺑﺰرگ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ را دارﻧـﺪ و ﻗـﺪرت        اﻗﺘـﺼﺎدیً آﻧﻬـﺎ ﺻـﺮﻓﺎ      ،ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺳﻴﺎﺳﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ .  اﻳﻦ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺷﺮﻛﺖ     ﻫﺎی ﺑـﺰرگ » ﺑﺮای اﻋﻤﺎل آﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﭘﺎرﻛﻴﻨﺴﻮن ﺑﻪ آن ﻗﺪرت ﺗﺼﻤﻴﻢ « ﮔﻴـﺮی اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﻣﻲ    ﮔﻮﻳﺪ، ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه  ﺷﺮﻛﺖ       ﻫﺎ در اﺗﺨـﺎذ ﺗـﺼﻤﻴﻢ ﻫـﺎی ﻛـﻼن ﺑـﻪ ﻋﻮاﻗـﺐ اﺟﺘﻤــﺎﻋﻲ آن ﺗﻮﺟــﻪ ﻧــﺸﺎن دﻫﻨــﺪ .ﭘﺎرﻛﻴﻨــﺴﻮن ﺷــﺮﻛﺖ» : ﺑــﻪ ﻗــﻮل  ﻫــﺎ ﺗﺼﻤﻴﻢ    ﻫﺎی ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻣﻲ      .« ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻛﻪ دارای ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ اﺳﺖ در ﭼﻨـﻴﻦ ﺷﺮاﻳﻄﻲ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻳﻜـ ﻲ از  اﺑﺰار ﻫـﺎی   اداره ﺷﺮﻛﺖ  ﻫﺎ ﻣﻄﺮحﻣﻲﺷﻮد 

 

نوع فایل: pdf

سایز:1.22 MB 

تعداد صفحه:247


دانلود با لینک مستقیم


مسئوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد