حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد پوکی استخوان چیست

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد پوکی استخوان چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان حالتی است که قسمتهایی از بدن از تراکم استخوان و ضعیف بودن آن صدمه می بینند. پوکی استخوان براستی به طور غیرطبیعی به آسیب پذیری منتهی می شود که مانند یک اسفنج یا فشرده تر از آن است مانند یک آجر. این بیماری ضعیف شدن استکلت استخوان و به افزایش خطر شکستگی استخوان منتهی می شود. استخوان عادی متشکل از پروتئین، کلاژن و کلسیم است. استخوانهایی که مبتلا به پوکی استخوان هستند تنها با یک افتادن جزئی می شکنند و آسیبی که طبیعتاً به دلیل شکستگی استخوان به دلیل افتادن جزئی نخواهد بود.

شکستگی استخوان حتی در شکل ترک(شکستگی استخوان مفصل ران) یا از حال رفتن (مانند تراکم شکستگی استخوان در ستون فقرات) می تواند رخ دهد. ستون فقرات، مفصل ران و مچها نواحی مشترک در شکستگی استخوان به یکدیگر ربط دارند هستند، گرچه پوکی استخوان مربوط به استخوان شکستگی است که همچنین در تمام قسمتهای اسکلت استخوان می ـواند به وجود آید.

علائم پوکی استخوان چیست؟

حالت پوکی استخوان می تواند به آرامی طی مدت زمان ایجاد گردد چون پوکی استخوان بیماری نیست مگر اینکه استخوان شکسته شده باشد. بعضی شکستگی های استخوان ممکن است تا سالهای خیلی زیاد و بعدها شناخته نشوند. بنابراین ممکن است بیمار از پوکی استخوانش تا زمانی که از پوکی استخوان رنج ببرد، مطلع نشده باشد. سپس علائم به جای شکستگی استخوان مربوط می شود. شکستگی استخوان ستون فقرات می تواند باعث درد شدیدی که از پشت کمر به کناره های بدن می زند، شود. طی گذشت زمان، تکرار می شود و شکستگی استخوان ستون فقرات می تواند باعث درد مزمن پائین کمر و نهایت صدمه یا پیچ در پیچ شدن ستون فقرات شود که کمی قوز شدن کمر را که اغلب قوز کمر در بانوان پیر نامیده می شود را ایجاد می کند. یک شکستگی استخوان که طی فعالیت عادی بوجود می آید کمی آسیب شکستگی استخوان می باشد. بعنوان مثال، بعضی بیماران با افزایش فشار تراکم استخوان در پاها هنگام راه رفتن یا قدم زدن مواجه می شوند.

شکستگی استخوان مفصل ران عمدتاً در نتیجه یک افتادن بوجود می آید، با پوکی استخوان، شکستگی مفصل ران در نتیجه یک تصادف جزئی بوجود می آید که آن ممکن است همچنین برای بهبود یافتن بعد عمل جراحی به خاطر ضعیف بودن نوع استخوان مشکل باشد.

نتایج پوکی استخوان چیست؟

شکستگی پوکی استخوان در دردهای شدید پرمسئولیت است، عمر را کوتاه، ساعات و روزهای کاری را کم و باعث ناتوانی می شود. حدود30% بیماران که از شکستگی مفصل ران رنج می برند نیاز به پرستار در خانه برای مدت طولانی دارند.

در بیماران سنی بالا، علاوه بر اینها می تواند باعث ذات الریه و لخته شدن خون در سیاهرگهای ران شود که می تواند به ششها نیز زمانی که بیمار در رختخواب استراحت طولانی می کند بعد از یک شکستگی استخوان مفصل ران، راه پیدا کند. حدود 20% زنانی که دچار شکستگی مفصل ران هستند پس از سالها در نتیجه غیرمستقیم شکستگی استخوان خواهند مرد. علاوه بر این هنگامی که یک شخص از شکستگی مفصل ران بر اساس پوکی استخوان تجربه دارد او در عرض ریس بسیار درد کشیدن قسمتهای شکسته دیگر در آینده نزدیک چند سال آینده خواهد بود. حدود 20% زنان بعد از دوران یائسگی تجربه این را دارند که از شکستگی استخوان ستون فقرات و یک شکستگی استخوان در ستون فقرات در سالهای آینده رنج خواهند برد.

چه عواملی استحکام استخوان را مشخص می کند؟

اغلب استخوان (تراکم استخوان) مقداری از استخوان فعلی در ساختار اسکلت است. تراکم استخوان به طور خیلی زیاد تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است که به نوبت خودش گاهی اوقات توسط عوامل محیطی و درمان تعریف می شود. بعنوان مثال، مردان تراکم استخوان بالاتری نسبت به زنان دارند. آمریکائیهای آفریقایی تراکم استخوان بالاتری از آمریکائی های آسیایی دارند.

بطور طبیعی، تراکم استخوان در دوران بچگی جمع شده و حدوداً در سن 25 سالگی به اوج خودش می رسد. سپس حدود 10 سال ایجاد می شود بعد از سن 35 سالگی هم مردان و هم زنان بطور طبیعی هر سال در هر مرحله از پیر شدن 3/0 تا 5/. از تراکم استخوانشان کم می شود. پوکی استخوان در ادامه تراکم استخوان در زنان مهم است. هنگامی که میزان پوکی استخوان بعد از سن یائسگی کم می شود شدت درد کم می شود. در طی 5 سال اول تا 10 سال بعد از یائسگی، زنان از 2 تا 4 درصد کم شدن پرتراکم استخوان هر سال رنج می برند.این در کم شدن از 25 تا 30% از تراک استخونشان در طی دوران قاعدگی می تواند نتیجه گیری شود. کاهش تشدید پوکی استخوان بعد از یائسگی یک دلیل عمده پوکی استخوان در زنان است.

تشخیص پوکی استخوان چگونه است؟

یک برنامه اشعه ایکس می تواند پوکی استخوان را که به نظر می آید استخوانها از حالت طبیعی ظریفیتر و سبکتر می وشند را مشخص کند. متأسفانه، تا زمانی که اشعه x می تواند پوکی استخوان را مشخص کند در نهایت 30% استخوان قبلاً پوک شده است. علاوه بر این، اشعه X علامتهایی درست برای تشخیص پوکی استخوان نیست. اغلب شکل ظاهر استخوان در اشعه x بوسیله نوسانات مقداری که در معرض فیلم اشعه x است تحت تأثیر قرار می گیرد. موسسه ملی پوک استخوان، انجمن پزشکی آمریکا و بیشتر انجمنهای پزشکی دیگر، روش دو جانبه اسکن ( که بیشتر به عنوان DXA و DEXA شناخته شده) است را سفارش می کنند. DXA مقدار تراکم استخواندر مفصر ران و ستون فقرات را اندازه می گیرد. این آزمایش تنها 5 تا 15 دقیقه طول می کشد، از اشعه خیلی کم استفاده می کند (کمتر از یک دهم از یک صدم مقداری که در استاندارد اشعه x استفاده می شود به طور دقیق انجام می شود.

سپس تراکم استخوان بیمار با حداکثر مقدار تراکم استخوان جونان همان جنس و میزان مقایسه می شود. این نرمه، نمرده T از یا پائین تر تعریف می شود. پوکی استخوان(بین حالت طبیعی و پوکی استخوان) بعنوان تراکم استخوان بین نمرهTمشخص می شود.

چه کسی باید تحت آزمایش تراکم استخوان قرار گیرند؟

دستورالعمل های انجمن پوکی استخوان ملی، مشخص می کند که چندین گروه از مردم وجود دارند که باید آزمایش DXA را در نظر بگیرند.

همه زنان بعد از دوران یائسگی زیر سن 65 که آسیب هایی از پوکی استخوان دارند. تمام زنان سنی 65 و پیرتر.

اگرچه در زنان بعد از دوران یائسگی با شکستگی استخوان، این کار واجب نیست چون

ممکن است مراحل درمان بدون توجه به تراکم استخوان شروع شده باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پوکی استخوان چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد