حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره فتوسنتز

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت درباره فتوسنتز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره فتوسنتز


پاورپوینت درباره فتوسنتز

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 30 صفحه

   نورمورداستفاده درفتوسنتزبخشی ازطیف تابشی خورشیداست که قابل رویت می باشدوبیشترین بازده فتوسنتزمربوط به طول موج 400-700 نانومتراست . مقدارنورمورداستفاده درفتوسنتز را تشعشعات فعال فتوسنتزی می گویند وواحدآن میکرومول درمترمربع درثانیه می باشدتوسط گیاهان زراعی تنها1تا5در

 

 

 

در یوکاریوتهای فتوسنتز کننده، فتوسنتز در یکی از اندامک‌های سلولی به نام کلروپلاست صورت می‌گیرد. برجسته‌ترین خصوصیت ساختمانی کلروپلاست، سیستم فشردة غشاهای درونی است که به تیلاکوئید معروفند. کل کلروفیل در این سیستم غشایی که محل واکنش، نوری فتوسنتز است، قرار گرفته است. واکنش‌های احیای کربن یا واکنش‌های تاریکی ( که بوسیلة آنزیمهای محلول در آب کاتالیز می‌شوند )، در استروما، ناحیه‌ای از کلروپلاست که بیرون تیلاکوئیدها قرار دارد، صورت می‌گیرند. به نظر می رسد که تیلاکوئیدها خیلی نزدیک به یکدیگر قرار دارند. این غشاهای متراکم و فشرده، به تیغه‌های گرانا معروفند در حالی که غشاهایی که در کلروپلاست قرار دارند و فشرده و متراکم نیستند، تیغه‌های استرومایی نام دارند.

 

دو غشای جدا از هم که هر یک از دو لایة چربی تشکیل شده‌اند، کلروپلاست را احاطه می‌کنند. این سیستم غشایی مضاف دارای سیستمهای مختلف برای انتقال متابولیست‌‌هاست. کلروپلاست، حاوی RNA, DNA و ریبوزوم نیز می‌باشد. تعدادی از پروتئینهای کلروپلاست، حاصل نسخه‌برداری و ترجمه در درون کلروپلاست هستند ؛ در حالی که بقیه که به وسیله DNA ی هسته کد می‌شوند، روی ریبوزوم سیتوپلاسمی ساخته می شوند و سپس به کلروپلاست انتقال می‌یابند.

 

این تقسیم کار بسیار قابل توجه، در برخی موارد به زیر واحدهای همان کمپلکس آنزیمی تقسیم می‌شوند که در این خصوص در بخش بعد، بحث خواهد شد.

صدازطریق فتوسنتزجذب میود


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره فتوسنتز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد