حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان فارس. doc

اختصاصی از حامی فایل پروژه بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان فارس. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان فارس. doc


پروژه بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان فارس. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 25 صفحه

 

چکیده:

در عصر ما تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی است که می تواند همگام با سیاست های دولت در بهبود شرایط کار، زندگی، تولید، ارتقاء سطح درآمد و وضعیت اجتماعی مردم مؤثر باشد. بدلیل اهمیت تعاون در توسعه اقتصاد کشور و وجود یکسری مشکلات در بخش تعاون این مقاله  به بیان و شرح  عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت تعاونی های می پردازد. جهت بررسی معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی ویژگی هائی از قبیل کمبود دانش حسابداری، روش های کنترلی نا مناسب، ضعف فرهنگ سهامداری، عدم انتخاب فعالیت های صحیح اقتصادی، عدم کیفیت گزارشگری، کمبود سرمایه گذاری اولیه و نهادهای غیر فعال و غیر مؤثر شرح داده می شود.

 

مقدمه:

می توان گفت تعاونی تشکلی است سازمان یافته که افراد به طور داوطلبانه و به صورت ارادی، به نظارت دموکراتیک و به منظور تأمین نیاز  مشترک، تشکیل می دهند. از جمله اهداف تعاونی ها می توان به جلوگیری از  سود برای " یک نفر و به زیان دیگری" ، مشارکت عادلانه در تأمین سرمایه و سود و زیان حاصله از تعاملات اقتصادی در آن اشاره کرد.(حسینی نیا،1388،ص16)

قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیزشرکت تعاونی را چنین تعریف می نماید:

« شرکت های تعاونی شرکت هایی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می گیرد و وزارت خانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک ها، شهرداری ها، شورای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی میتواند جهت اجرای بند 2 اصل 43 از راه وام بدون بهره یا هر راه  مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مضارعه، مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی، صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه شرکت های تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند».(بنارودیگران  ،1388،ص56)

در ماده 24 قانون بخش تعاونی آمده است که دولت موظف است جهت تحقق اهداف مندرج در اصول 43 و 44 قانون اساسی و افزایش بخش تعاونی در اقتصاد ملی و با رعایت ضرورت و در قالب برنامه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، شرایط لازم را برای گسترش کمی و کیفی تعاونیها به گونه ای که این بخش نقش موثرتری در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد را فراهم آورد. (بنارودیگران،1388،ص57)

در صورت حمایت اصولی از بخش تعاون نه تنها می توان بار هزینه های بر دوش دولت را کاست بلکه می توان با فرهنگ سازی پذیرش مسئولیت از سوی اقشار مختلف جامعه، برای ایفای نقش در مسایل مربوط به خود، شاهد تحقق اهداف اقتصادی دولت باشیم.

اقتصاد تعاون در کشور ما، عمر کوتاهی دارد. اگر چه فعالیتهای تعاونی گونه در ایران سابقه ای دیرینه دارد و از گذشته دور تا کنون مردم ایران تمایلات مثبت خود را به همکاری، مشارکت و همیاری در همه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی نشان داده اند، اما این فعالیتهای به صورت سازماندهی شده و در قالب یک مکتب اقتصادی برنامه ریزی شده، ضابطه مند و قانون مدار عمری بیش از دو دهه(پس از پیروزی انقلاب اسلامی) ندارد. بخش تعاون برای پیمودن راه دشواری که پیش رو دارد و خصوصاً در عرصه رقابت با مکاتب اقتصادی دیگر و از بین بردن موانع توسعه و چالش های موجود ناچاراست، راههای نوین و بالنده ای را ابداع کند تا نه تنها، تعاونگران را با دنیای اقتصاد تعاونی در شرایط کشورمان آشنا سازد بلکه برای توسعه این بخش مؤلفه های مؤثر در توسعه یافتگی را شناسایی و در بستری منطقی و کارآمد به کارگیرد. جهت شتاب بخشیدن به امر توسعه در تعاونی ها باید ابتدا عوامل بازدارنده ، چالش ها و معضلات موجود را در این بخش شناسایی نمود و اقدامات لازم برای هموار ساختن  مسیر توسعه را فراهم آورد.

در رابطه با شرکت های تعاونی با توجه به مطالب عنوان شده و اینکه بخش تعاون از لحاظ منابع تأمین مالی و نیز حمایت های خاص نظیر معافیت های مالیاتی محدودیت یا تنگنایی ندارند، لذا مشکل هر چه باشد در درون ساختار بخش تعاون می باشد، به دلیل نقش مهم تعاونی ها در رشد و توسعه اقتصادی باید معضلات گریبانگیر در درون ساختار بخش تعاون تعیین و راه حل کاربردی جهت بهبود و اصلاح آن به مسئولین زیربط ارائه شود لذا این مسئله از ابعاد زیر بررسی می شود

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

کمبود دانش حسابداری

خصوصیات فردی حسابداران

آموزش

ترکیب درست و مناسب

لزوم آموزش مستمر

روش های کنترلی نامناسب

ضعف فرهنگ سهامداری

فعالیت های ناصحیح اقتصادی

عدم کیفیت گزارشگری مالی

کمبود سرمایه گذاری اولیه

نهادهای تاثیرگذار غیر فعال وغیر موثر

معضلات و تنگناهای مالی

پیشنهادات

منابع

الف. فارسی

 

منابع ومأخذ:

الف. فارسی:

اروین، ل.، ترجمه: رهنما، س.،1374، جهان از دیدگاه نظام گرا، تهران: انتشارات سپید، 150-178.

برچ جان، ج.، ترجمه منوچهر ،غ.، 1381، سیستم‌های اطلاعاتی در تئوری و عمل، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص56-90.

بنار، ر. وجهانگیر فرد، م. وسلمان، م.، 1388،  مجموعه قوانین تعاون و اساسنامه، تهران: انتشاران آذر برزین، چاپ اول، ص11- 58.

پیرس .، ترجمه خلیلی شورینی، س.، 1377، برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک، انتشارات یادواره کتاب، ص11-48.  

جامعی، ر.، 1388، بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان کردستان، فصلنامه حسابداری مالی، سال اول ، شماره 1، ص104-118.

حجاریان،  م،. 1371، سیستم اطلاعات مدیریت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی صنایع، ص82-96.

حسینی نیا، غ.، 1388 الف، اصول و اندیشه های تعاون، تهران:انتشارات پایگان، چاپ دوم،ص15-25.

حسینی نیا، غ.، 1388 ب، نامگذاری سال 2012 به عنوان سال بین المللی تعاون، تهران: وزارت تعاون، مجله بهار تعاون، شماره 34، ص3

زاهدی، ش.، 1378، نقش سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و تکنولوژی اطلاعاتی در تصمیم گیری موثر، تهران، همایش نظام اداری و توسعه، ص18-34.

سجادی، س.، 1380، مشکلات وتنگناهای مالی شرکت‌های تعاونی، تهران: انتشارات اسکاد، مجله همیار، ص12-17

شیوانی، ع.، 1386، اصول و سازماندهی و مدیریت در تعاونی‌ها، تهران: انتشارات تعاون مرکزی، ص53-94..

موسوی، ا.، 1375، مفاهیم گزارشگری مالی، نشریه  سازمان حسابرسی، فصل 5 ، ص30

‌یزدان پناه، ا.، 1377، سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، تهران: ،مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص12-29.

 

ب)منابع لاتین

F.(1995) . Managing Human Resources, Productivity, Quality of work life, Profits, 4th ed, MCGraw Hill,223-287.

Easterby, Mark. (1994)., Evaluating Management ,development, Aldershot, Hamshire, Gower,11-21.

Ikojiro, Nonaka and Hirotaka ,T.(1995). The knowledgeـ creating company. New York: Oxford University Press,124-128.

W.(1996). Learning from notes.Organizational issues in groupware implementation. In knowledge management tools. Boston: ButterworthـHeinemann,66-73.

Pascal, R.T. (1990). Managing on the edge.How successful companies use conflict to stay ahead. London: Viking Penguin,13-18


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی عوامل مؤثر بر معضلات و تنگناهای مالی شرکت های تعاونی فعال استان فارس. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد