حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره معرفی ساختار کلی توربین بادی و انواع مختلف آن

اختصاصی از حامی فایل مقاله درباره معرفی ساختار کلی توربین بادی و انواع مختلف آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره معرفی ساختار کلی توربین بادی و انواع مختلف آن


مقاله درباره معرفی ساختار کلی توربین بادی و انواع مختلف آن

 

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 تعداد صفحات:188

– 1 - مقدمه   :  

بدیهی است انتخاب ژنراتور و اجزاء الکتریکی توربین ، مستلزم شناخت ساختار کلی و نیز آشنایی مختصر با سایر اجزاء ، توربین بادی ، خصوصاً اجزاء مرتبط با ژنراتور می باشد . در ضمن با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از توربین های بادی طراحی و ساخته شده و در کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار گرفته اند . از آنجا که انتخاب ژنراتور باید با توجه به نوع توربین و کاربرد آن صورت گیرد ، در این فصل مختصراً به معرفی ساختار کلی توربین و نیز انواع و کاربردهای آن خواهیم پرداخت .


1 – 2 – معرفی ساختار کلی توربین های بادی

در شکل ( 1 – 1 ) بلوک دیاگرام این سیستم نمایش داده شده است. در این شکل C p ، m و

 g  به ترتیب ضریب قدرت توربین ، راندمان سیستم انتقال و راندمان مبدال الکتریکی می باشند.       

  

 

 

 

 

 

 

وظیفة طبقة ورودی تبدیل انرژی باد به یک انرژی مکانیکی دورانی ( P m ) می باشد. قدرت ورودی باد به صورت معادلة ( 1 – 1 ) با چگالی هوا (    ) ، سطح مقطع جارو شده توسط پره های توربین ( A ) و سرعت لحظه ای باد ( u ) بستگی دارد.

   ( 1 - 1  )                Au 3   P w =    

قدرت خروجی توربین ( Pm ) برابر است با :

( 1 – 2 )           Au3‍‍Cp  Pm = C p P w =

Cp ضریب عملکرد یا ضریب قدرت نامیده می شود و پارامتر مهمی در تحلیل عملکرد توربین ها می باشد . در رابطة ( 1 – 2 ) ضریب Cp مقدار ثابتی نبوده و با سرعت باد ، سرعت محور توربین و پارامترهای پرده توربین مثل زاویة کام تغییر می کند. بنابراین قدرت خروجی توربین ثابت نبوده و تابع سرعت باد می باشد. از انجا که معمولاً سرعت دورانی حاصل از توربین ، مناسب برای ارائه به ژنراتور نمی باشد ، از یک سیستم انتقال قدرت استفاده می شود . یکی از وظایف سیستم انتقال ، تغییر سرعت دوران حاصل از توربین است . این تغییر سرعت به وسیله جعبه دنده انجام می شود که انواع مختلفی به شرح زیر دارد :

 

1 ) جعبه دنده با نسبت دور ثابت

2 ) جعبه دنده با دو نسبت دور

3 ) جعبه دنده با نسبت دور متغیر

معمولاً از جعبه دنده با نسبت دور ثابت استفاده می شود. اندازة نسبت دور بستگی به مشخصات ژنراتور و مشخصة خروجی توربین دارد. راندمان سیستم انتقال (m  ) تابعی از نسبت دور جعبه دنده می باشد . قدرت خروجی سیستم انتقال برابر است با :

     ( 1 – 3 )         m C p Pwm P m = P t =

ورودی ژنراتور مطابق شکل ( 1 – 1 ) قدرت Pt در سرعت Wt می باشد . مبدل الکتریکی این انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید . توان الکتریکی خروجی و فرکانس آن با Pe و We در شکل نمایش داده شده است . توان خروجی مبدل الکتریکی برابر است با :

 ( 1 – 4 )           m  Cp Pw gm Pm =  gg Pt = Pe =


بخش مبدل الکتریکی می تواند شامل ژنراتور ، مبدل های قدرت الکتریکی ، ترانسفورماتور ، فیلترهای مختلف و ... باشد . توان الکتریکی حاصل ممکن است به بارهای مختلفی ارائه شود یا حتی به شبکه تزریق گردد. انتخاب اجزاء مبدل الکتریکی و طراحی آن باید با توجه به بارهایی که می خواهیم آن را تغذیه نماییم و با توجه به نوع توربین صورت گیرد.


1 – 3 – معرفی انواع توربین

توربین های بادی را می توان از جهات مختلف دسته بندی کرده و مورد تحلیل قرار داد. اما در این بخش تنها دسته بندیهایی را معرفی می کنیم که در انتخاب ژنراتور باید به آنها توجه نمود.

1 – 3 – 1 – توربین های بادی محور افقی و محور عمودی

توربین های بادی به دو دستة کلی محور افقی و محور عمودی قابل تقسیم می باشند . توربین های بادی محور افقی ، توربین های بادی هستند که محور دوران آنها موازی با سطح زمین می باشد . شکل ( 1 – 2 ) ساختار این گونه توربین و اجزاء آن را نشان می دهد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره معرفی ساختار کلی توربین بادی و انواع مختلف آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد