حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره آیا ریسک بیماری با مقدار ثابت سلامتی خودسنجی شده در طول طیف اجتماعی اقتصادی وابسته است ,

اختصاصی از حامی فایل مقاله درباره آیا ریسک بیماری با مقدار ثابت سلامتی خودسنجی شده در طول طیف اجتماعی اقتصادی وابسته است , دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره آیا ریسک بیماری با مقدار ثابت سلامتی خودسنجی شده در طول طیف اجتماعی اقتصادی وابسته است ,


مقاله درباره آیا ریسک بیماری با مقدار ثابت سلامتی خودسنجی شده در طول طیف اجتماعی    اقتصادی وابسته است ,

 

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:14

چکیده :

    زمینه   سلامتی خودسنجی شده احتمالاً مستقل از دو ارزیابی کلیدی است : ارزیابی سلامت خود و ارزیابی بهترین سلامتی که پیش بینی می شود. چون معلوم شده بسیاری از پیامدهای سلامتی بر حسب وضعیت یا موقعیت اجتماعی اقتصادی (SEP) متغیرند، امکان دارد که ارزیابی بهترین وضعیت سلامتی که انتظار می رود با SEP متغیر باشد. بنابراین، محتمل است که ریسک بیماری وابسته به سطوح متفاوتی از سلامت خودسنجی شده بر حسب SEP تغییر کند. ما با استفاده از پژوهش سلامتی سال 1998 برای انگلستان آن را بررسی کردیم.

 متدها :

    ریسک بیماری به عنوان فشار خون انقباظی و شاخص جرم بدن (BMI) اندازه گیری شد، و SEP به عنوان طبقۀ شغلی اجتماعی اندازه گیری شد. وابستگی میان طبقه بندی اجتماعی و نشانه های ریسک بیماری در آن سطوح مختلف اعلام شده از وضعیت سلامتی خودسنجی شده با استفاده از رگرسیون خطی بررسی شد تا برای سن کنترل شود.

 نتایج :

    در فشار خون انقباض و BMI (فقط در زنان) در کسانی که سلامت شان را خوب یا خیلی اعلام کردند. تغییرات اجتماعی اقتصادی مهمی به لحاظ آماری وجود داشت. در ریسک بیماری در میان آنهایی که سلامتی شان را کمتر از خوب اعلام کردند تغییرات اجتماعی اقتصادی ای رؤیت نشد.

 نتیجه گیری :

    معنای سلامت خودسنجی شده، به لحاظ ریسک بیماری، در طول طیف اجتماعی اقتصادی قابل قیاس نمی باشد.

 © 2005 :

مؤسسه سلطنتی عمومی، تمام حقوق محفوظ است. Elsevier آن را منتشر کرده است.

 زمینه :

    گواهی اساسی وجود دارد که سلامت خودسنجی شده قویاً و جداً پیش گویی از ناخوشی و مرگ و میر حال و آینده است. به علاوه، معلوم شده که هم سلامت خودسنجی شده و هم تنوع نشان گرهای ریسک بیماری برحسب شاخص های موقعیت اجتماعی اقتصادی (SEP) تغییر می کنند. سلامت خودسنجی شده، در کل، توسط سؤال نسبتاً ساده ای در پژوهش های تحیقاتی تعیین می شود، و به علت وابستگی های شناخته شده اش با ناخوشی و مرگ و میر، اغلب به عنوان اندازه گیری نماینده ای از ریسک بیماری استفاده می شود در عوض اندازه گیری های رسمی تر ولی هجوم کننده تر و پرهزینه تر پارامترهای فیزیولوژیکی.

    سلامت خودسنجی شده احتمالاً وابسته به دو ارزیابی کلیدی است : ارزیابی از سلامت خود فرد و ارزیابی بهترین سلامتی که پیش بینی می شود، با بزرگنمایی اختلاف میان این دو مفهوم که تعیین می کند افراد چقدر خود را دور از سلامتی عالی درجه بندی می کنند. با این فرض که سلامتی برحسب SEP متغیر است، امکان دارد که ارزیابی بهترین سلامتی که بتوان پیش بینی کرد هم با SEP تغییر پیدا کند، که ارزیابی های گروههای طبقه اجتماعی پایین تر انتظارات سلامتی شان کمتر از گروههای طبقه اجتماعی – اقتصادی بالاتر به علت بهداشت عمومی ضعیف تر پیرامون شان است. اگر مسأله این باشد، ریسک مطلق بیماری وابسته به سطوح متفاوت بهداشت خودسنجی اساساً در طول گسترۀ اجتماعی – اقتصادی متغیر می شود، یعنی سطوح موجود در گروههای پایین تر اقتصادی – اجتماعی سلامت خوب خودسنجی شده را با ریسک بالاتری از بیماری نسبت به سطوح گروههای بالاتر اجتماعی – اقتصادی وابسته می دانند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره آیا ریسک بیماری با مقدار ثابت سلامتی خودسنجی شده در طول طیف اجتماعی اقتصادی وابسته است ,
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد