حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله عزت نفس

اختصاصی از حامی فایل مقاله عزت نفس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله عزت نفس


مقاله عزت نفس

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 6

مقدمه

عزت نفس به منزله مجموعه ای از باز خوردها می باشد . که افراد در روابط خویش با دنیای بیرونی ابراز می کنند . باور نسبت به موقعیت شخصی ، بسیج خویش با توجه به هدف تغیین شده ، تاثیر پذیری کم و بینش عمیق از یک شکست ، بهبود بخشیدن به کار آوری ( efficencu ) خود با استفاده از تجربیات گذشته ، به منزله باز خورد هایی هستند که به عزت نفس وابسته اند .

مید (M-Mead ) به طور وسیعی عزت نفس را ناشی از ارزیابی های دیگران میداند ، راجرز(Ragers) به پذیرش مشروط وغیر مشروط درکودکی ، اریکسون (E.Erikson) ممانعت کودک در برابر فعالیت های خود جوش و ابتکاروی ، آدلر (A.Adler)ضعف غلبه بر احساس کمتری با عدم دستیابی بر احساس مهمتری ، فروید (S.Freud) چگونگی گذر از مراحل رشد عاطفی ، سالیوان (H.S.Sullivan) ارزیابی های مثبت و منفی والدین از شخص را مطرح می نماید .

بانگاهی اجمالی به مطالت ذکر شده جایگاه خانواده به عنوان برترین تعیین کننده و بادوام ترین عاملی که در رشد شخصیت افراد تاثیر دارد مشخص می گردد .

عوامل متعددی عزت نفس را تحت تاثیر قرار داده و می توانند آن را کاهش داده یا موجب افزایش آن شوند . انسان در مسیر رشد خود با مسائلی روبرومی شود که روشی که در مقابله با این مسائل انتخاب می نماید انعکاس فوق العاده ای به غزت نفس او دارد . ( هیلگارد1989 ) یکی از عواملی که برروی عزت نفس تاثیر می گذارد محرومین از پدر می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله عزت نفس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد