حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ای کامل در مورد سنگ های قیمتی

اختصاصی از حامی فایل مقاله ای کامل در مورد سنگ های قیمتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ای کامل در مورد سنگ های قیمتی


مقاله ای کامل در مورد سنگ های قیمتی

این مقاله 17 صفحه ای در قالب word و قابل ویرایش بوده و تمامی صفحات آن دارای حاشیه و هم چنین پس زمینه و آماده پرینت نیز میباشد و به شرح تمام مطالب مرتبط با سنگ های قیمتی از قبیل تعریف آن ، تاریخچه و.... به صورت کامل پرداخته است.

قسمت هایی از مقاله :

مقدمه:

 

سنگ‌های قیمتی تشخص بوده و فرمانروایان قدیم از نگینهایی که از این کانیها جواهر ساخته شده بود استفاده می‌کردند. استفاده از زیورهایی چون صدفها و سنگهای زیبا و رنگین از سوی زنان نیز جدا از اعتقادات جادویی و پزشکی که داشتند سبب برانگیختن تحسین و جلب توجه مردان می‌شد.

 

سنگ‌های قیمتی در گذر تاریخ :

 

تاریخ استفاده از زیورها و سنگ‌های قیمتی به اندازه تاریخ پیدایش بشر و قدمتی هفت هزار ساله دارد. در زمان‌های قدیم و بسیار پیش از آنکه بشر وسائلی آماده کند و یا مهارتی کسب نماید که بتواند سنگ‌های سخت را تراش داده و حک کند، سنگ‌های قیمتی علاوه بر ارزش مادی بیشتر جنبه سحر و جادو داشته و بعنوان طلسم برای صاحبانشان محسوب می شده‌اند و بعلت بعضی اعتقادات و افکار مرموز که نسبت به تاثیرات مخفی سنگ‌های رنگین داشتند، آنها را مورد ستایش و مصرف قرار داده بودند.

 

 جواهر و آویز طلای اسپانیایی :

 

باور بر این بوده که دارندگان طلسم قادر به دور کردن شیاطین، امراض و دیگر حوادث ناخوشایند از خود بوده و فرشتگان آنها را حمایت کرده و از سلامتی و خوشبختی برخورداری خواهند ساخت. از جمله اعتقادات این بود که عقیق انسان را در برابر گزیدن رتیل و برق زدگی محافظت می‌کند، یشم سبز می‌توانست باران بباراند و هر کس سنگ لاجوردی با خود داشت از حمله و نیش مار و افعی مصون می‌ماند.

 

 و ادامه مقاله


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ای کامل در مورد سنگ های قیمتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد