حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت سیرتکامل برنامه ریزی - 99 اسلاید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت سیرتکامل برنامه ریزی - 99 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت سیرتکامل برنامه ریزی - 99 اسلاید


دانلود پاورپوینت سیرتکامل برنامه ریزی - 99 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

- برنامه ریزی یکی از مهم ترین و با اولویت ترین ارکان مدیریت می باشد .
- آثار بجای مانده از زندگی بشر اولیه طی صدها هزار سال پیش نشان می دهد که در هر زمانی برنامه ریزی به نوعی صورت می پذیرفته است .

- از بدوی ترین و ساده ترین فعالیت های گروهی بشر دررفع نیازهای خود( نظیر شکاریا خوشه چینی ) تا جدیدترین و پیچیده ترین فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و صنعتی که عمدتاً از اواخر قرن هفدهم و درچارچوب صنایع و بازرگانی رونق گرفت و در دوران انقلاب صنعتی متجلی شد عموماً نیاز به
 برنامه ریزی را ثبوت راند  

 

 

ویژه گیهای یک برنامه خوب :

چندان ویژگی های یک برنامه خوب را بدین گونه بیان می کند :

1- هدف های برنامه باید روشن ، مشخص و قابل فهم باشد .

2- یک برنامه خوب باید ساده و جامع باشد

3- برنامه باید کاملاً متعادل و در عین حال قابل انعطاف باشد .

4- هر برنامه باید دارای محدودیت زمانی باشد

5- برنامه باید با همکاری کارکنان تهیه شود .

6- وحدت برنامه ریزی از جانب مدیران مختلف مورد تاکیدقرار گیرد  

طبقه بندی روش های برنامه ریزی

الف)انواع برنامه ریزی از نظر تمرکز و عدم تمرکز عبارتند :            

1- برنامه ریزی متمرکز

2- برنامه ریزی  غیر متمرکز

- در نظام متمرکز ، معمولاً برنامه ریزی برای کل سیستم یا سازمان و یا کشور به صورت یکسان انجام می شود .

- در برنامه ریزی متمرکز سطوح پایین تر سازمان دخالتی در برنامه ریزی ندارند .

- در نظام برنامه ریزی متمرکز ارتباط به صورت یکطرفه و از جانب مقامات بالا به طرف مجریان در سطوح پایین جریان دارد .

- در نظام برنامه ریزی غیر متمرکز ، تصمیمات در پایین ترین سطوح یعنی واحدهای اجرایی اتخاذ می شود .

- در نظام برنامه ریزی غیر متمرکز ، ارتباط به صورت دو طرفه و در تمام سطوح جریان دارد .

- در نظام برنامه ریزی غیر متمرکز توجه به نیازها ، امکانات و انتظارات در مناطق مختلف کشور یا سازمان بیشتر لحاظ میشود .

 

مراحل کلی برنامه ریزی «الگوی تطبیقی »

1- گام صفر ( اقدامات مقدماتی )

- انتخاب تیم برنامه ریز ، سازماندهی گروه ، کسب مهارت برای برنامه ریزی در زمینه مورد نظر از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی ، تمرین کار گروهی و ....

برنامه عملیاتی چیست :

برنامه عملیاتی در واقع سر رسید سازمان
 می باشد . برنامه ریزی عملیاتی بازوی اجرایی برنامه ریزی استراتژیک است در حالیکه برنامه ریزی استراتژیک در تعیین دور نماو مسیر حرکت برای آینده کمک می کند  این مهم تحقق نخواهد یافت مگر از طریق برنامه ریزی عملیاتی که دور نما و مسیر حرکت سازمان را زنده و پویا نگه می دارد .

تحلیل عملیاتی چیست ؟

تحلیل عملیاتی یک ارزیابی در سطوح اجرایی از عملکرد سازمان و مسائل عمده آن است که در سالهای آتی نیز ذاتاً
تاثیر گذار خواهد بود .

نمونه هایی از تعیین اهداف

- توسعه دادن نمایندگی خدمات برای پوشش کامل استان تا تاریخ سی و یکم دسامبر ( 12/31) با هزینه ای که از 100000 دلار بیشتر نباشد .
-
- کاهش دادن متوسط هزینه فروش تا حداقل 5 درصد واقعی تا تاریخ (6/1 ) اول ژوئن
-
- واگذار کردن محصول A برای تولید تا تاریخ سی ام سپتامر
 ( 9/30) با هزینه 50000 دلار و 5000 ساعت مهندسی
 
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سیرتکامل برنامه ریزی - 99 اسلاید

دانلود پاورپوینت ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی


دانلود پاورپوینت ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی

زندگی نامه:

ابوعبدالله جعفر بن محمد بن حکیم بن عبدالرحمن بن آدم رودکی سمرقندی؛ زاده ، اواسط قرن سوم هجری قمری ۲۴۴ قمری) از شاعران ایرانی دوره ، سامانی در سده ، چهارم هجری قمری است. او استاد شاعران آغاز قرن چهار هجری قمری ایران است. رودکی به روایتی از کودکی نابینا بوده است و به روایتی بعدها کور شد. او در روستایی به‌نام بَنُج رودک در ناحیه ، رودک در نزدیکی نخشب و سمرقند به دنیا آمد. رودکی را نخستین شاعر بزرگ پارسی‌گوی و پدر شعر پارسی می‌دانند. وی در دربار امیر نصر سامانی بسیار محبوب شد و ثروت بسیاری به دست آورد، با این حال در سالهای پایانی عمر مورد بی‌مهری امرا قرار گرفته بود. او در اواخر عمر به زادگاهش بنجرود بازگشت و در همانجا به سال ۳۲۹ هجری (۹۴۱ میلادی) درگذشت.

سبک شعر و افکار رودکی:
رودکی در انواع سخن استاد بوده ،قصیده و قطعه و غزل و رباعی را نیکو سروده است.زبان شعر او بسیار ساده وروان و دور از تکلّف ،و تشبیهات وتصویرهای شعری او غالباً متحرّک و زنده است .
رودکی را حقاً باید پدر شعر فارسی و پایه گذار سبک خراسانی یا ترکستانی خواند.در اشعار او شور وشادی،و جدو ملال ،زهر اندرز،شک ویقین به هم آمیخته است تخیل او بسیار قوی و تصویرهای شعریش بسیار گویاست.
رودکی پیش آهنگ قصیده سرایان نیز هست وکهن ترین قصیده ی کاملی که مشتمل بر تشبیب و تخلص به مدح باشد از وی یادگار مانده است .ابداع رباعی هم به گفته ی صاحب المعجم از اوست.
رودکی، شاعر روشن بین:
در پایان روزگار دراز او ،تصویری که رودکی از سیمای خویش در طیّ یک قصیده ی زیبا ترسیم می کند ،با مطلع:
«مرا سبود فرو ریخت هر چه دندان بود           نبودندان   لابل چراغ تابان بود.»
این استاد شاعران کهن را پیر مردی نشان می دهد خسته و فرسوده،با دندان های فروریخته،موهایی از غبار ایّام سفید و بالایی از فشار بار زن وفرزند که از نداری و ناتوانی چاره ای ندارد جز آن که عصا و انبان بردارد و شاید در کوی و برزن مثل گدایان دریوزه کند به این صورت فرسوده ی نحیف فرتوت،که  دقیقی شاعر،دو چشم تیره را هم که فروغ خویش را از دست داده است و یا خوداز فروغ بی بهره بوده است می افزاید:  
« استاد شهید زنده بایستی                                         و ان شاعر تیره چشم روشن بین
و این مجموعه ی درد انگیز تصویر شاعری را نشان می دهد که روزگاری در دربار بخارا به شعر و آواز خویش، وبابربط و چنگ دل های نازنینان و گردنکشان را به دام آورده است.
آیا این رودکی کور مادر زاد بوده است؟
از گوشه و کنایه هایی که شاعران نزدیک به روزگار او – مثل دقیقی ،ابوذراعه جرجانی و ناصر خسرو – در باب وی آورده اند پیداست که او را شاعری نابینا می شناختند.گفت و شنودی که یک جا بین ابوحیّان توحیدی و ابو علی مسکویه رفته است این نکته را تأیید می کند. چنانکه عوفی نیز آشکارا می گوید که وی «اکمه» بود و «چشم ظاهر بسته داشت .اما از سخن او بر نمی آید که همه ی عمر شاعر یا حتّی روزی از عمر او در آن تاریکی های دنیای کوران گذشته باشد.نه فقط ادعای «دیدن»در بعضی از اشعار او هست بلکه تشبیهات حسّی نیز در سخنان او کم نیست خاصّه دنیای رنگ ها –که بر کوران مادر زاد فرو بسته است- در شعر او جلوه یی تمام داردو به علاوه آن مایه ی عاشقی ها و دلفریبی های روزگار جوانی که یاد آن ها ایّام سرد پیری و نیستی شاعر را گرم می کرد البته از یک مردی عاجز برنمی آید و پیداست که بی چشم آهو  شاعر بخارا نمی توانسته است کنیزکان غزال رم و زیبا را چنان شیفته و بی تاب خویش کند که با وجود بیم رقیب شبها به پنهان پیش وی بیایند .

 «بسا کنیز نیکو که میل داشت بدو      به شب زیارت او پیش او به پنهان بود»

از آن گذشته روشنی و درخشندگی توصیفات و تشبیهات او آن مایه هست که انسان را در قبول داستان کوری – کوری مادرزادی – او به شک بیندازد .یادی که شاعر بخارا از روزگار جوانی خویش می کند چنان است که گویی کوری نیز مثل پیری وسستی وناتوانی فقط در سال های پایان عمر به سراغ او آمده است.با این همه شاید این احتمال درست نباشد که او  درپایان عمر چنانکه در شرح یمینی آورده اند در طی شکنجه کور کرده باشند هر چه هست تصویر پایان عمر شاعر او را چیزی شبیه به هومر شاعر افسانه های یونان –جلوه می دهد و بی شک رودکی نیز – تا حدّی مانند هومر- پدر شاعران دیار خویش به شمار می آید.
رودکی = حافظ قرآن:
جعفر بن محمد علاوه بر این که در هشت سالگی قرآن را حفظ کرد آوازی خوش داشت و همین موهبت او را با خنیاگران و رامشگران نام آور آشنا ساخت چنان که بختیار نامی که استاد موسیقی بود وی را به شاگردی گزید و بربط در آموخت وقتی به بخارا رفت به درگاه پادشاهان آن سامان پیوست و از آنجا به دستاویز هنرهای خویش نفوذ و حرمت بسیار یافت .نصربن احمد پادشاه بخارا شیفته ی ذوق و قریحه ی او شد واز بس به او صله داد توانگرش کرد.
او در شاعری قدرت و مهارتی کم نظیر داشت خاصه در توضیحات .هیچ کس به خوبی او  شراب را به عقیق گداخته و دندان را به ستاره ی سحری و قطره ی باران مانند نکرده بود و از این گونه تشبیهات لطیف و درخشان در شعراو بسیار می توان یافت.
شیوه شاعری رودکی:
شیوه ی شاعری وی بر سادگی معنی روانی لفظ مبتنی است ودر همان حال جزالتی کم نظیر مایه ی مزّیت شعر اوست آن جا که با توصیف یا تشبیه سرو کار دارد غالباً از گزاف و مبالغه ی لاطایل می پرهیزد، در مدح نیز بیشتر به همان که در سخنش «لفظ همه خوب و هم به معنی آسان »باشد قناعت می کند و در جستجوی تکلیف نیست با این همه در ابداع معانی قدرت تمام دارد و شعر او در عین سادگی و روانی از معانی لطیف و مضامین تازه برخوردار است. وی علاوه بر قصاید و مثنوی های کلیله و دمنه و منظومه ی سند باد نامه و غزلیات، مرثیه هایی نیز در سوگ ابوالحسن مرادی و شهید بلخی و مرگ دردناک فرزند محبوب ابوالفضل بلعمی وزیر دربار بخارا سرود.
تعلیم و پیام رودکی:
مثل هوراس شاعر رومی که دنیای آسوده امّا شتابان بی ثبات خویش را با چشم ذوق و لذت می دید ودر روزهای زرّین فرمانروایی آگوست بانگ «امروز را دریاب» می داد رودکی لذّت ها و رامش هایی را که در کنار «سیاه چشمان» بخارا درمی یافت قدر می شناخت و با همان آهنگ هوراس می گفت:

«شاد زی با سیاه چشمان شاد            که جهان نیست جز فسانه وباد»

بدین گونه زندگی شاد و لذت انگیز دربار بخارا در شعر او –جلوه دارد .و خواننده ی دقیق می تواند در این مختصر مرده ریگ شاعر مثل خود او تپیدن دل های سیاه چشمان بخارا و اندو شادی نام آوران و گردنکشان آن دیار از یاد رفته را در خاطر خود زنده کند.
 
شامل 25 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی

Ideas for IELTS topics

اختصاصی از حامی فایل Ideas for IELTS topics دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

Ideas for IELTS topics


Ideas for IELTS topics

 آیلتس (IELTS) مخفف ((International English Language Testing System یک روش جهانی ارزیابی زبان انگلیسی بوده و یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی می باشد که قصد دارند در کشورهای انگلیسی مانند استرالیا، آمریکا، انگلیس و ... زبان درس بخوانند، کار کنند و یا مهاجرت نمایند، در سراسر جهان برگزار می‌شود. آزمون آیلتس متشکل از ۴ بخش مجزا شنیداری یا لیسنینگ(Listening) ، خواندن یا ریدینگ (Reading) ، نوشتن یا رایتینگ (Writing) و مکالمه یا اسپیکینگ(Speaking ) است. نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ می باشد. نمرهٔ کلی امتحان با معدل گیری از تمامی نمرات چهار بخش امتحان تعیین می شود. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود که اهمیت بسزایی دارد.

 

 

بهترین مجموعه برای همه کسانی که برای آیلتس و یا هر آزمون زبان دیگری اماده می شوند. این مجموعه برای تمامی موضوعات یا به اصطلاح Topic ها ایده های مختلف را قرار داده است که بسیار برای رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس ضروری می باشد.

این مجموعه توسط   Simone که از اگزمینر های معروف آیلتس می باشد گردآوری شده است

 

 

 

 

حتما موقع خرید، به کد های تخفیف در بالای وب سایت دقت کنید. در طول بازه های مشخص، تخفیف های خوبی تا نزدیک به 50%  به خریداران داده می شود. همچنین، کسانیکه بیش از 2 خرید داشته باشند، یا مبلغ خرید آنها بیش از 10000 تومان باشد، کد های تخفیف دیگری نیز داده می شود.

در صورت هرگونه سوال در مورد کیفیت،  نحوه خرید و هر اشکال، می توانید با ایمیل زیر در تماس باشید:

Emailzar.molaee@gmail.com

 

برای دانلود، یعد از واربز مبلغ (حتما کد تخفیف از بالای صفحه استفاده کنید)، لینک مستقیم قایل برای شما ارسال می شود و فایل نیز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در ذیل فرم پرداخت، فایل و حجم آن مشخص شده است.

این فروشگاه از زیر مجموعه های فروشگاه Filesell می باشد (در آدرس آن مشخص است) و خرید خود را با اطمینان انجام دهید


دانلود با لینک مستقیم


Ideas for IELTS topics

دانلود کنش پژوهی مدیران مدارس متوسطه در مورد کیفیت مدیریت

اختصاصی از حامی فایل دانلود کنش پژوهی مدیران مدارس متوسطه در مورد کیفیت مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کنش پژوهی مدیران مدارس متوسطه در مورد کیفیت مدیریت


دانلود کنش پژوهی مدیران مدارس متوسطه در مورد کیفیت مدیریت

دانلود کنش پژوهی با موضوع شناسایی راههای بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانها از دیدگاه مدیران و دبیران 

تعداد صفحات فایل 127 صفحه

  فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

قیمت فایل 3 هزار تومان

قسمتی از فایل 

مقدمـه :

جهان در حال تغییر و تحول است. قبل از اینکه قربانی تغییرات شویم می‏توانیم در ایجاد تغییرات مطلوب نقش ایفا کنیم و تغییرات مطلوب را برای آینده ایجاد کنیم. (کافمن،1372, ص 147)

در عصر حاضر سازمانهای آموزشی در مسیر تندباد تغییرات قرار گرفته‏اند و باید هرچه سریعتر خود را با این تغییرات هماهنگ نمایند. زمینه این تغییرات باید مدیریت باشد.

سازمانهایی در قرن بیست و یکم ادامه حیات خواهند داد که بدانند چگونه مهارتهای مدیریت را برای بهبود مستمر سازمانهای اجرایی خود, از جمله سازمانهای مدیریت کیفیت کاملاً ارتقاء دهند و دوره جدیدی را شروع نمایند. کیفیت در رأس اغلب امور قرار گرفته و می‏توان گفت بهبود کیفیت از مهمترین وظایفی است که هر مؤسسه با آن روبرو می‏باشد. به هر حال, علاوه بر اهمیت کیفیت بسیاری از افراد کیفیت را به عنوان یک مفهوم پیچیده تصور می‏نمایند. کیفیت اغلب برای تعریف پیچیده و برای سنجش مشکل می‏باشد. تصور یک فرد نسبت به کیفیت اغلب با فرد دیگر متفاوت بوده و هر زمان سؤال می‏شود که چه مدرسه‏ای خوب یا چه دانشگاهی خوب است به یک نتیجه یکسان نخواهیم رسید. معمولاً ما زمانی کیفیت را مورد شناسایی قرار می‏دهیم که آن را تجربه نماییم.

امروزه بهبود کیفیت در بخشهای صنعت و تولید و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت مطرح شده و از اولویت بالایی برخوردار است. در هر سازمانی با توجه به کیفیت خدمات ارائه شده با عنایت به فشارها و نظارت وسیعی که از سوی مراجع ذی‏صلاح برای بازسازی یا بهسازی گسترده نظامهای مدیریتی اعمال می ‏گردد،از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. (لامعی, 1383, ص 28)

از دیدگاه صاحب‏نظران, بهبود کیفیت مدیریت در آموزش و پرورش از شاخصهای مهم بهبود سازمان آموزشی محسوب می‏شود.

امروزه بهبود کیفیت مدیریت در آموزش و پرورش مانند زمینه‏های دیگر از جمله صنعت و بهداشت و .... ضرورت یافته است و طرحهای بهبود مدیریت برای رفع مشکلاتی از جمله نداشتن برخی از مهارتهای سرپرستی،پایین بودن کارایی, عدم آشنایی با سیاستها و فلسفه مدیریت عالی سازمان،ایستایی،عدم پویایی, ایجاد قدرت, رویارویی مدیران با تحولات و سازگاری با شرایط جدید شکل می‏گیرد.

بدین جهت،هدف طرحهای بهبود مدیریت شامل افزایش مهارتهای سرپرستی, بهبود قوه ادراک،تحول در طرز بینش و تفکر و بهبود تواناییهایی نظیر تصمیم‏گیری, اعمال روشهای ارزشیابی،کشف نواقص, ریشه‏یابی مشکلات و به طور کلی افزایش بهره‏وری است . (حاجی‏پور،1378, ص 32)

بنابراین یکی از راههای کاهش نوسانات در فرایند سازمانهای آموزشی که مدیران بتواند از عهدة خواسته‏های تازه و دشواریهای ناگهانی برآیند, راهبرد بهسازی یا بهبود کیفیت مدیریت است،زیرا عملکرد کیفیت کار مدیران آموزشی, عملکرد نظام آموزشی را در سطح جامعه رقم می‏زند و عملکرد مؤثر سازمانهای آموزشی نیز عملکرد یک جامعه و ملت را تشکیل می‏دهد. منظور از بهبود کیفیت مدیریت, مجموعه تلاشهایی است که در جهت ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی مدیران به عمل می‏آید. و در نهایت منجر به اصلاح فرایندهای آموزش, یادگیری و پیشرفت سطح تحصیلی دانش‏آموزان در مدارس می‏شود.

متخصصان در بهبود کیفیت چند عامل موثر را در نظر گرفته‏اند:

  • توجه به آموزش ضمن خدمت کارکنان
  • تقویت رهبری مشارکتی
  • از میان برداشتن موانع ارتباطی در میان افراد و واحدهای مختلف
  • توجه به مزایای شغلی مدیران (ترمیم حقوق و مزایا،امنیت شغلی)
  • نظارت و ارزشیابی علمی و مستمر از عملکرد مدیران
  • سابقه مدیران
  • تخصص در رشته مدیریت
  • پژوهش

در پژوهش سعی بر این است تا بهبود کیفیت طبق مؤلفه‏های مذکور بررسی شود تا با شناسایی راههای بهبود کیفیت در جامعه آماری ارائه طریق‏هایی پیشنهاد گردد.


 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کنش پژوهی مدیران مدارس متوسطه در مورد کیفیت مدیریت

تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح


تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

فرمت فایل word  ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات: 63

 

«تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح»

ظرفیت برشی پیش بینی شده از تیرهای بتن مسلح موجود یک موضوع مهمی است که لازم است به تفصیل بیشتری ذکر شود. توجه در خصوص اینکه آیا کد ارزیابی پل جاری برای انگلستان خیلی محافظه کارانه است هنگامی که مقاومت برش تیرهای بتن موجود ارزیابی می گردد که حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فولاد می باشد در طی ارزیابی نا دیده گرفته می شود. این مقاله به تاثیرات سودمند چنین فولاد تراکمی ای بر روی استحکام برش تیرهای بتن مسلح توجه دارد. نتایج بررسی آزمایشگاهی با پیش بینی های کد جاری برای استحکام برش تیرهایی مقایسه می شوند که فرض می شوند صرفاً حاوی فولاد کشش می باشد. فشردگی های بعدی با یک راه حل پلاستیسیتة حدّ بالایی انجام می شوند که قادر است تمام تقویت فولاد را در یک تیر بتن در نظر بگیرد. دلایل متعددی وجود دارند که چرا پل ها مخازن پنهان استحکام را، نشان می دهند و عمل غشاء فشاری احتمالاً از همه مهمتر است. با این حال، دلایلی از قبیل حضور فولاد فشاری به استحکام پنهان کمک می کند طوری که تحقیق از این نوع، برای ارزیابی درست و انجام پیش بینی های استحکام لازم است. و نشان داده می شود که حضور فولاد با فشردگی زیاد دارای تأثیر چشمگیری بر روی ظرفیت تیرهای پل بتن مسلح است که دارای تقویت نهایی برش می باشد.

نمادها(نمادگذاری):

Abs مساحت فولاد تحتانی در تیر d عمق مؤثر تیر

Ats مساحت فولاد فوقانی در تیر a طول دهانه برش

D نرخ پراکندگی یا پراکنش انرژی در واحد حجم

bs d فاصله از نقطة دوران تا فولاد کف(تحتانی)

ts d فاصله از نقطه دوران تا فولاد سر(فوقانی)

ED نرخ پراکنش انرژی کل در سیستم

EDc پراکنش انرژی ناشی از بتن (صرفاً)

EDci پراکنش انرژی ناشی از بتن در هر نقطه در امتداد خط ناپیوستگی

EDs پراکنش انرژی ناشی از فولاد (صرفاً)

fc استحکام فشاری مؤثر بتن ( ( fc=yfcu fcn استحکام مکعب فشاری بتن

ft استحکام کشش بتن

fy استحکام تسلیم فولاد

Pهر بار بکار رفته (N )

aزاویة بین جهت (i و خط ناپیوستگی

(بردار جابجایی نسبی در عرض یک خط ناپیوستگی

(iبردار جابجایی نسبی در هر نقطه در امتداد یک خط از ناپیوستگی

IPفاصله از خط دوران تا بار نقطة اول(mm)

Lstirrap طول دهانة برش که بر روی آن رکاب ها(Stirrups) بطور مؤثر لنگر می شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح