حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کودکان تیز هوش

اختصاصی از حامی فایل کودکان تیز هوش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه

1

کودکان تیز هوش کیستند؟

2

کودکان فوق العاده باهوش

2

کودکانی که استعداد تحصیلی فوق العاده ای دارند

3

کودکان مستعد

3

چگونه می توانیم کودکان تیز هوش را بشناسیم؟

4

مسائل و مشکلات کودکان تیز هوش

5

پیشگیری مشکلات عاطفی و آموزشی

5

رفع مشکلات کودکان تیز هوش

7

رایانه به عنوان مربی

8

آموزش تیز هوشان

9

بسمه تعالی

تحقیق از :

مهری اخترشناس

کاردان آموزش ابتدایی

« دبستان بهجت با مدیریت آقای سید عبدالله نوری و معاونت خانم رحمانی »

موضوع :

ضرورت شناسایی کودکان تیزهوش ،

مشکلات آنها و راه حلها ، استفاده از رایانه برای آموزش آنها

منابع و مأخذ :

کتاب « ویژ‍گی های کودکان تیز هوش» اثر دکتر جواد اژه ای

مقدمه :

موضوع استعدادهای درخشان هنوز هم با سوء تفاهمات و ابهامات توأم است. پیش از این مفهوم تیزهوشی به طور کلی در نظر گرفته می شد، ولی اکنون نیاز به یک شناخت مفید و جامع از کودکان تیزهوش احساس می شود، که برای این امر دلایل بدیهی وجود دارد. پرنیگل مدیر اسبق «دفتر بین المللی کودکان» گفته است: «چنانچه طوری عمل نماییم که حقوق تمام افراد به طور مساوی در نظر گرفته شود، بر این اساس تفاوتهای آنان به راحتی مورد پذیرش قرار می گیرد». هنگامی که توجه خود را به شناخت کودکان تیز هوش معطوف می داریم، آنها را متفاوت از دیگران می یابیم . این کودکان نه بهتر و نه بدتر از دیگران می باشند، و لیکن با دیگران فرق دارند. بر اساس این دیدگاه ، برای تبیین و شناخت کودکان تیز هوش، ما در یک جامعه صنعتی رو به رو رشد و دنیایی خاص زندگی می کنیم ، باید با پیچیدگی های ناشی از آن همنوا شویم. بنابراین می بایست با توسل به «برتری» و «قدرت» بر مشکلات فایق آییم. آنهایی که می توانند این قدرت و برتری را به وجود آورند ، افراد تیز هوش هستند. به همین دلیل ، با ارضاء احتیاجات کودکان تیز هوش ، می توانیم به «اقتصاد» خوبی دست یابیم . می گویند: «این افراد در کشور ما، (انگلستان) از نفت دریای شمال مهمتر هستند».

ـ کودکان تیزهوش کیستند ؟

اصطلاح «تیزهوش» بسیار وسیع و کلی و نامشخص است. شاید بهتر است، اصطلاح تیزهوش را به عنوان اصطلاحی که در برگیرنده گروهی از کودکان دارای توانایی های درخشان هستند، استفاده کنیم. به طور کلی ، شامل آن دسته از افرادی که هوش بالایی دارند ، پیشرفت تحصیلی فراوان نشان می دهند، و یا یک زمینه خاص و یا گروهی از زمینه های مرتبط ، استعداد و توانایی ویژه ای تمایل می سازند.

ـ کودکان فوق العاده باهوش

وقتی ما کودک بسیار باهوشی را تصور می کنیم ، افکار ما بر روی نتیجه کلی از نمره ی تیز هوشی وی متمرکز می شود. در حالی که بهتر است حدود مقیاسها را نیز مورد توجه قرار دهیم. هم اکنون به این نتیجه رسیده ایم که هوش ، یک واحد کل نیست ، بلکه مجموعه ای از توانایی های مختلف است. به عبارت دیگر ، باید مفهومی جدا از نتیجه ی صرف را در نظر آوریم و به نیمرخ مقیاسهایی که کودک کسب کرده ، توجه داشته باشیم.

ما نباید همه کودکانی را که دارای توانایی های فوق العاده هستند ، مانند یکدیگر در نظر آوریم. میزان هوش در میان گروهی از توانایی های فوق العاده می تواند بسیار وسیع باشد و گستردگی آن ، ممکن است از افراد طبیعی تا توانایی های خاص یک کلاس متغیر باشد. شواهدی بر این امر وجود دارد که افراد در مقیاسهای بالای هوشی نیازمندیهای خاص بیشتری دارند، به همین دلیل ما باید آنها را متفاوت از دیگران ، پرورش دهیم.


دانلود با لینک مستقیم


کودکان تیز هوش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد