حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره باکتری چیست

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره باکتری چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 38

 

فهرست مطالب

باکتری چیست ؟ 1

تفاوت یوکاریوتها با باکتریها 1

الحاق، ترانسفرماسیون و ترانسدوکسیون درباکتریها. 2

مشخصات سلول باکتری 7

طبقه بندی باکتریها 8

باکتریهای پست 8

باکتریهای عالی یا رشته‌ای 8

اجزای ساختمانی باکتریها 9

فلاژلها (Flagella) 9

فیمبریاها 9

هسته باکتری 9

سیتوپلاسم 10

دیواره سلولی 10

غشای سیتوپلاسمی 11

تولیدمثل باکتری 11

کشت باکتری 11

شرایط کشت باکتری 12

gas pack 13

روش کار 13

روش های کشت 14

انواع محیط کشت باکتری 16

محیط کشت DNASE 18

محیط کشت سلنیت F براث (Selenite F broth) 20

رنگ آمیزی باکتریها 26

رنگ‌آمیزی گرم 26

مرحله رنگ زدایی: 27

کاربرد رنگ آمیزی گرم 27

طرز تهیه گسترش میکروبی روی لام : 28

انواع رنگ آمیزی میکروارگانیسمها 29

روش رنگ آمیزی ساده متیلن بلو: 29

برخی از باکتریهای مهم 31

آرکی‌باکتری 31

نقش متانوژن‌ها 31

باسیل 32

حصبه 32

وبا 33

کریچه 33

منابع و مراجع: 35

باکتری

باکتری چیست ؟

باکتریها گروهی از موجودات تک یاخته‌ای ذره بینی هستند که پوشش بیرونی نسبتا ضخیمی آنها را احاطه کرده است. این موجودات ساختار ساده‌ای دارند و به گروه پروکاریوتها تعلق دارند.

در عمل باکتریهایی که دارای خواص یکسانی باشند بندرت یافت می‌شوند، حتی باکتریهایی که از یک سلول منشا می‌گیرند ممکن است از نظر یک یا چند صفت با یکدیگر متفاوت باشند. این تفاوتها نتیجه تغییراتی است که به علت جهش ژنی یا موتاسیون در سلولهای باکتریایی پدید می‌آید. این باکتریهای تغییر یافته ، موتانت Mutant نامیده می‌شوند که از نظر بعضی از خواص نظیر ساختمان آنتی ‌ژن ، حساسیت در مقابل آنتی بیوتیکها و ... با سایر باکتریهای مشابه اختلاف دارند.

سهولت تغییرپذیری در باکتریها مربوط به سرعت تقسیم آنهاست. زمان تقسیم یا مدت زمانی که برای تولید یک سلول جدید در باکتریها لازم است، حدود 2 دقیقه و در مورد انسان 20 سال است. مثلا یک سلول باکتری در مدت 18 ساعت 54 نسل بوجود می‌آورد. درحالیکه برای ایجاد همین تعداد نسل انسان بیش از 1000 سال زمان لازم است. پس جهش ژنی در باکتریها نسبت به موجودات عالی خیلی سریع و قابل ملاحظه است.

تفاوت یوکاریوتها با باکتریها

در کره خاکی تنها دو نوع سلول توسط کلیه ارگانیسمهای زنده تولید می‌شود. سلولهای پروکاریوت (یا هسته ابتدایی). در این گروه هسته ، فاقد غشا است و شامل کلیه باکتریهاست. پروکاریوتها شامل یو‌باکتریها (باکتریهای حقیقی) و آرکئی باکترها (باکتریهای قدیمی) است. اما گروه دیگر یوکاریوتها هستند که دارای غشای هسته و هسته حقیقی می‌باشند. اینگونه هسته در تمام ارگانیسمهای دیگر مانند Algae (جلبکها) Fungi (قارچها) ، پروتوزوئرها (protozoa) و گیاهان (Plant) و جانوران (Animals) یافت می‌شود. پاتوژنهای انسانی تنها در میان یوباکتریها یافت می‌شوند.

الحاق، ترانسفرماسیون و ترانسدوکسیون درباکتریها.

قسمتی از یکی از دو رشته DNA از سلول دهنده به سلول پذیرنده به وسیله پلیسیتوپلاسمی منتقل می شود.معمولا پیش ازآنکه همه رشته DNA انتقال یابد، عمل الحاق قطع می شود. رشته DNA دهنده وقتی که وارد سلول پذیرنده می شود به همانند سازی می پردازد و سپس قطعه ای دو رشته ای از DNA دهنده معمولا جانشین مقداری ازDNA سلول پذیرنده می شود. بخشی از رشتهDNA که درسلول دهنده می ماند، پس از پایان یافتن عمل الحاق، همانند سازی می کند.( ب ) ترانسفرماسیون.گاه تکه هایی از DNA که از باکتری متلاشی شده آزاد می شوند،به باکتری پذیرنده راه می یابند.این تکه ها می توانند جانشین بخشی از DNA سلول پذیرنده شوند و بدین ترتیب خصوصیات ژنتیکی آن را تغییردهند( ج )ترانسدوکسیون.ویروس باکتریوفاژ نو ساخته بخشی از DNA باکتری میزبان را در پیکرخود وارد می سازد.

وقتی که چنین ویروسی یک باکتری میزبان جدید را آلوده کند، این باکتری صاحب ژن هایی از باکتری قبلی می شود.

الحاق، ترانسفرماسیون و ترانسدوکسیون، همه، گوناگونی ژنتیکی را باعث می شوند، اما وقوعشان به اندازه ای نادر است که نمی توان آنها را عامل سازگاری سریع باکتریها با محیطهای متغیر دانست. اما تولید مثل رویشی سریع نیز تکامل سریع را، بخصوص از راه جهش، امکان پذیر می سازد.از آنجا که آغازیان پست هاپلوئیدند، هر ژنی که جهش حاصل کند، بیدرنگ باعث تغییر صفات می شود. بنابر این، حتی اگر میلیونها یا میلیاردها سلول از باکتریهای یک محیط از پای درآیند، کافی است یکی از آنها، که دارای جهشهای مناسب است، باقی بماند تا در ظرف چند ساعت


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره باکتری چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد