حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره هفت اقلیم

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره هفت اقلیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

هفت اقلیم ...

عجایب هفتگانه ...

بی شک تاکنون نام "عجایب هفتگانه" به گوشتان خورده و احتمالا اولین چیزی که پس از آن به ذهن شما خطور کرده ، لیست معروف عجایب هفتگانه باستانی است . اما شاید بد نباشد بدانید که تاکنون علاوه بر این لیست ، فهرستهای دیگری از عجایب هفتگانه تهیه شده است که برخی از آنها ساخته دست بشر هستند و برخی دیگر به صورت طبیعی به وجود آمده اند .

هدف از این مطلب معرفی این لیست ها و تاریخچه و فهرست آثار موجود در هر یک است .

عجایب هفتگانه باستانی (Seven Wonders of the Ancient World) : این لیست در واقع اولین فهرست تهیه شده با این نام ، یعنی عجایب هفتگانه است که محتوی نام هفت اثر از آثار خارق العاده ساخته دست بشر است که همگی در دوران عهد عتیق ساخته شده اند و البته اغلب آنها به صورت کامل از بین رفته و یا مقدار زیادی از آن تخریب شده است . لیست این آثار پایه بسیاری از کتابهای راهنمای یونانی بوده که همگی در اطراف مدیترانه ساخته شده اند . این لیست به آن دلیل شامل هفت اثر بوده که این عدد در نزد یونانیان به عنوان نماد کمال و فزونی شناخته می شده است .

آثار موجود در این فهرست عبارتند از : 1 - هرم بزرگ گیزا (جیزه) (Great Pyramid of Giza) 2 - باغهای معلق بابل (Hanging Gardens of Babylon) 3 - تندیس زئوس در المپیا (Statue of Zeus at Olympia) 4 - معبد آرتمیس در یونان باستان (Temple of Artemis at Ephesus) 5 - مقبره ماسولوس در هالیکارناسوس (Mausoleum of Maussollos at Halicarnassus) 6 - پیکره عظیم رودس (Colossus of Rhodes) 7 - فانوس دریایی اسکندریه (Lighthouse of Alexandria)

عجایب هفتگانه قرون وسطایی (Wonders of the Medieval World) : به این لیست نمی توان قدمت تاریخی نسبت داد ، چرا که واژه "قرون وسطی" تا چند قرن پیش اصلا اختراع نشده بود و ابداع این واژه مربوط به قرن شانزدهم است . همچنین برخی از آثار موجود در این لیست نیز پیشتر از قرون وسطی و برخی پس از آن ساخته شده اند . این لیست همچنین به نام عجایب قرون وسطی (که محدودیت آن به هفت شگفتی را حذف می نماید) نیز شناخته می شود .

هفت اثر برگزیده موجود در این فهرست عبارتند از : 1 - استونهنج (Stonehenge) 2 - استادیوم رم (Colosseum) 3 - سرداب کام ال شوقفا (Catacombs of Kom el Shoqafa) 4 - دیوار بزرگ چین (Great Wall of China) 5 - قلعه چینی نانجینگ (Porcelain Tower of Nanjing) 6 - مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia) 7 - برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

سایر آثار موجود در این فهرست نیز عبارتند از : تاج محل (Taj Mahal) ، قلعه صلاح الدین (Cairo Citadel) ، کلیسای جامع الی (Ely Cathedral) و کلیسای کِلونی (Cluny Abbey)

عجایب هفتگانه مدرن (Wonders of the modern world) : به غیر از دو فهرست فوق که تنظیم آنها به قرن ها پیش نسبت داده شده است ، تهیه سایر فهرستهای موجود هیچگونه قدمت تاریخی ندارد و همگی در دوران معاصر و اغلب بر اساس نظر سنجی ها یا داوری های انجام شده انتخاب گردیده اند . همچنین آثار موجود در هر یک ، در دوره معاصر ساخته شده و یا قبل از آن ساخته شده و هنوز پابرجا هستند . به همین دلیل به این فهرستها می توان نام "عجایب هفتگانه امروزی" را اطلاق نمود . در زیر با هر یک از فهرست ها و عجایب موجود در آن آشنا خواهید شد .

عجایب هفتگانه جدید ، معرفی شده توسط بنیاد عجایب هفتگانه جهان (New 7 Wonders Foundation) : در سال 2001 و در حرکتی ابتکاری که توسط شرکت "بنیاد عجایب هفتگانه جدید" (New7WondersFoundation) به منظور انتخاب لیستی جدید از عجایب هفتگانه انجام شد ، فهرستی از آثار و عجایب ، شامل 200 اثر تاریخی تهیه گردید و چند سال بعد ، در اول ژانویه 2006 ، بیست و یک اثر به عنوان آثار فینالیست معرفی گردیدند . اما کشور مصر از این که تنها اثر باستانی باقیمانده از میان عجایب هفتگانه اصلی می بایست با آثاری همچون مجسمه آزادی آمریکا ، سالن اپرای سیدنی و ... رقابت نماید ، اظهار ناخرسندی کرده و این عمل را یک عمل نامعقول اعلام نمود . به همین جهت نام "هرم گیزا (جیزه)" به عنوان نامزد افتخاری در این لیست قرار گرفت . و سرانجام نتیجه این پروژه و فهرست "عجایب هفتگانه جدید دنیا" در تاریخ 7 ژوئن 2007 در جشنی بزرگ در استادیوم بنفیکا واقع در شهر لیسبون پرتغال به این شرح اعلام شد : 1 - دیوار بزرگ چین (Great Wall of China) 2 - پترا (Petra) 3 - مجسمه مسیح رهایی بخش (Christ the Redeemer) 4 - ماچو پیچو (Machu Picchu) 5 - چیچن ایتزا (Chichen Itza) 6 - استادیوم رم (Roman Colosseum) 7 - تاج محل (Taj Mahal) و در انتها همانطور که گفته شد هرم بزرگ گیزا به عنوان کاندیدای افتخاری .

عجایب هفتگانه جدید ، معرفی شده توسط روزنامه یو اس ای تودی (USA Today's New Seven Wonders) : در نوامبر 2006 روزنامه ملی آمریکایی USA Today طی یک همکاری مشترک با برنامه تلویزیونی Good Morning America اقدام به اعلام لیستی از عجایب هفتگانه جدید نمود که توسط 6 داور انتخاب شده بودند . حدود یک هفته بعد و در همان برنامه ،هشتمین اثر که در طی درخواست ها و نظرات بینندگان معرفی شده بود نیز به این لیست اضافه شد .

فهرست این آثار به شرح زیر است : 1 - کاخ پوتالا (Potala Palace) 2 - شهر باستانی اورشلیم (Old City of Jerusalem) 3 - یخهای قطبی (Polar ice caps) 4 - بنای یادبود پاپا آناموکو آکی (PapahÄnaumokuÄkea) 5 - اینترنت (Internet) 6 - ویرانه های مایا (Maya ruins) 7 - کوچ عظیم پرندگان پارک سرنجتی یا ماسای مارا (Great Migration of Serengeti and Masai Mara) 8 - گرند کنیون (Grand Canyon) (به انتخاب بینندگان)

عجایب هفتگانه طبیعی (Seven Natural Wonders of the World) : همانند سایر فهرستهای عجایب هفتگانه ، فهرست عجایب هفتگانه طبیعی نیز یک فهرست توافقی و نظر سنجی شده نیست و بر سر انتخاب آن مذاکرات زیادی انجام شده است . اما یکی از معتبرترین فهرستهایی که در این زمینه و توسط CNN معرفی شده به شرح زیر است : 1 - گرند کنیون (Grand Canyon) 2 - صخره عظیم مرجانی (Great Barrier Reef) 3 - بندر ریو دو ژانیرو (Harbour of Rio de Janeiro) 4 - کوه اورست (Mount Everest) 5 - شفق قطبی (Aurora) 6 - آتشفشان پاریکوتین (Paricutin volcano) 7 - آبشار ویکتوریا (Victoria Falls)

لازم به ذکر است که در حال حاضر کمپانی New Open World Corporation (NOWC) اقدام به برگزاری یک همه پرسی جهانی برای انتخاب و معرفی فهرستی جدید و معتبر از عجایب هفتگانه طبیعی نموده است .

عجایب هفتگانه دریایی (Seven Wonders of the Underwater World) : عجایب هفتگانه دریایی لیستی است که توسط (CEDAM International) گردآوری شده است . این فهرست توسط گروهی از غواصان آمریکایی علاقمند به حفاظت و پژوهش در اقیانوس ها تهیه گردیده . سِدام اینترنشنال (CEDAM International) در 1989 به وسیله گروهی از دانشمندان دریایی و با هدف حراست از منابع دریایی تشکیل شد . این فهرست در آکواریوم ملی واشنگتن دی سی و توسط هنرپیشه ای به نام Lloyd Bridges که در یک برنامه تلویزیونی به نام "شکار دریا" بازی می کرد به این شرح اعلام شد : 1 - پالاو (Palau) 2 - صخره های مرجانی بلایز (Belize Barrier Reef) 3 - صخره های عظیم مرجانی (Great Barrier Reef) 4 - منافذ


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره هفت اقلیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد