حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت لامپ هالوژن - 13 اسلاید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت لامپ هالوژن - 13 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت لامپ هالوژن - 13 اسلاید


دانلود پاورپوینت لامپ هالوژن - 13 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه

اولین لامپ‌ها از این دست در سال 1959 به وسیله شرکت جنرال الکتریک (GE) روانه بازار شد.

 

 در این  لامپ‌ها  از ید  استفاده می‌شد و آنها را  کوارتز- ید  (Quartz Iodine) می‌نامیدند. خیلی زود برم نیز به عنوان عنصری   مناسب  و  با  مزیت  برای  این  کار شناخته  شد.

 

 در آن زمان از این لامپ‌ها در کاربردهای خاص و برای روشنایی استادیوها ,  پروژکتورها  و  لامپ‌ های  خودرو استفاده  می‌ شد.

 بعدها  در اوایل  دهه   1970 حباب‌های  خاصی  نیز برای  این لامپ‌ها ایجاد شد که آلومینوسیلیکا نام داشت.

 

 امروزه بالا رفتن تکنولوژی ساخت این لامپ‌ها موجب پایین آمدن قیمت این لامپ‌ها و افزایش بهره‌وری آنها شده و امکان استفاده از این نوع لامپ‌ها در کاربردهای مختلفی ایجاد شده است.

 

ملاحظات ایمنی

از انجایی که لامپ‌های هالوژن در دمایی بیشتر از دمای لامپ‌های معمولی کار می‌کنند امکان ایجاد مخاطرات به ویژه آتش‌سوزی به وسیله این لامپ نیز از لامپ‌های معمولی بیشتر است.

 

 از طرف  دیگر حباب این لامپ‌ها به علت نزدیک  بودن به رشته یا فیلامان دارای حرارت بالاتری است. از این جهت استفاده از محافظ‌ها و پوشش‌های مناسب برای این لامپ‌ها به  ویژه در توان‌های بالاتر از 1 یا 2 کیلووات ضروری است.

 

استفاده از این گونه لامپ‌ها در نزدیکی پارچه یا دیگر مواد قابل اشتعال می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

افزون بر این امکان ایجاد آفتاب  سوختی بر روی  پوست پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور این نوع لامپ‌ها به علت تششعات ماورای بنفش نیز وجود دارد.

 

 برای کاهش دادن تششعات  ماورای بنفش و جلوگیری از برخورد اجسام خارجی با حباب لامپ این لامپ‌ها معمولا دارای یک شیشه خارجی جذب‌کننده ماورای بنفش هستند.

 

پ- چراغ جلوی خودرویی با لامپ دیودی(LED)
از هنگامی که کادیلاک، اولین لامپ عقب کاملاً دیودی را روی مدل Deville- 2000 خود نصب  کرد تاکنون  پیشرفت‌های  فناوری LED در حدی بوده  که از آنها  در لامپ‌ های ترمز نیز استفاده می‌شود، اما مفهوم چراغ جلوهای دیودی نیز خیالی نیست.

اکنون، تقریباً همه سازندگان خودرو در نمایشگاه‌ها، خودروهای مجهز به چراغ جلوهای LED را در معرض نمایش قرار می‌دهند و به سوی کسب آمادگی‌های لازم برای تولید انبوه این محصولات  حرکت می‌کنند. این  هدف، با توجه  به رشد  سریع میزان نور قابل دستیابی با LEDهای سفید، ممکن شده است.

 

 هم‌اکنون  LEDهای سفید  با شار نوری تا 60 لومن و درخشندگی حدود cd/m2ا9 در دسترس قرار دارند. خوب است نگاهی به همین پارامترها برای لامپ‌های چراغ جلوی خودرویی  کنونی بیندازیم، یک لامپ هالوژن H7 یعنی همان نوعی که اکنون در چراغ جلوهای پروژکتوری پژوپارس به‌کار می‌رود 1500 لومن تأمین می‌کند و روشنایی آن حول و حوش cd/mm2ا30 است، البته همین پارامترها برای لامپ‌های زنونی (HID) بسیار بیشتر است.

 این مقایسه، نشان می‌دهد که چالش  پیش‌روی طرح‌های اپتیکی برای قابل کاربرد کردن چراغ جلوهای خودرویی دیودی، در دستیابی به سطوح بالای بازدهی و همچنین استفاده خوب از مساحت روزنه‌ای است که در دسترس قرار دارد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت لامپ هالوژن - 13 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد