حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت ترک در ساختمان ونحوه تعمیرات آن

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت ترک در ساختمان ونحوه تعمیرات آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ترک در ساختمان ونحوه تعمیرات آن


دانلود پاورپوینت ترک در ساختمان ونحوه تعمیرات آن

فهرست مطالب:

1-مقدمه ترک ها
2-انواع ترک ها
3-حالت های ترک
4-روش های تعمیر ترک
5-ترک در نعل درگاه ها و پیوند های عمیق ترک
6-رفع ترک اطراف ستونهای فلزی
7-نتیجه گیری کلی ایجاد ترک ها
--------------------------------
مدیریت و نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ما مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره ی تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد
 دوره ی حیات یک ساختمان را، از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد، بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مجموعه ابعاد مختلف مدیریت و نگهداری ساختمان مورد مطالعه قرار گرفته است. نظر به اینکه داشتن مدیریتی صحیح و مناسب، نیازمند داشتن یک سازماندهی جهت اعمال اهداف مدیریت می باشد، به همین جهت در این مقاله همچنین مقوله ی سازماندهی تعمیر و نگهداری مورد مطالعه قرار گرفته است.
مبحث تعمیر و نگهداری در ساختمان مدتهاست در سراسر جهان بویژه در کشورها ی توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است. با اینکه اهمیت این بخش از صنعت و تکنولوژی ساختمان از سوی محافل علمی و تحقیقاتی معتبر جهان بدست می آید، متاسفانه در بعد کاربردی و علمی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .برای جلب توجه بیشتر، دست اندرکاران امر ساختمان به این مسئله مهم در اواخر دهه 1970 شورای جهانی اسناد و مدارک و تحقیقات ساختمان توجه به ارتقای کیفیت تخصصی در امر مدیریت تعمیر و نگهداری ساختمان را در دستور کار خود قرار داد و کمیسیون را نیز به مطالعه روشهای گسترش بکارگیری یافته های علمی تخصیص داد.
یکی از کارهای پر هزینه در کلیه کشورها تعمیر و نگهداری ساختمانهاست که هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد این هزینه ها که جزء سرمایه های ملّی است به طور مشخص و ملموس نیست. ولی در کشورهای که در این مورد بررسی هایی به عمل آمده است، مانند انگلستان هزینه تعمیرات سالانه ساختمانها را بیشتر از 2 میلیارد پوند برآورد کرده اند. حال با توجه به سطح بالای هزینه تعمیرات ساختمانها در کشورمان چنانچه با اتخاذ مدیریتی مناسب می توانیم درصدی از هزینه ها را کاهش داده و صرفه جویی کنیم.
این صرفه جویی، رقم قابل توجهی خواهد بود که طبیعتاً به سرمایه ملّی باز گردانده می شود .امروزه موضوع تعمیر ونگهداری در موضوعات پژوهش و اجرا نقش مهمی ایفاء می کند . تمامی ساختمانها پس از ساخت نیار به تعمیر و نگهداری دارد . نحوه تعمیر و نگهداری نقش بسزایی در افزایش هزینه های ساختمان در زمان بهره برداری دارد.در اثر اعمال سیستم مناسب نگهداری از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه ی قابل توجه تعمیر در سطح وسیع کاسته می شود. بکار گیری یک سیستم مدیریتی جهت نگهداری ساختمانها بسیار با اهمیت است، زیرا بدون داشتن سیستم مناسب کار نگهداری سلیقه ای بوده و بازده لازم را نخواهد داشت تمامی این عوامل ایجاب می کند که یک سیستم مدیریتی از مرحله مناقصه تا مرحله اجراء در عملیات تعمیر و نگهداری ایجاد شود.
متن پیش روی قصد دارد به رابطه میان ترک در ساختمان و نحوه ی تعمیرات آن پرداخته تا از این میان تفاوتها، شباهتها و تأثیرات این دو بر یکدیگر را استخراج نماید . به همین منظور متن به چند قسمت کلّی تقسیم شده است. به چگونگی، موقعیت و حالتهای ترک و نحوه ی تعمیرات آنها می پردازد.
ترکها ی به وجود آمده در ساختمانها اغلب به علت نشست پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات، بی مقاومتی خاک و عملکردهای آن، همچنین نوع مصالح مصرفی و اجرای غیرفنی، می باشد. در مجموع، بر اثر حرکات زمین، اسکلت بنا حرکت می کند و شکستهای مختلف که شامل ترکهای عمیق و یا معمولی و در مواردی به شکل مویی است، نمایان می شود.

انواع ترکها:

انواع ترک ها

1-ترک های عمیق

2-تر ک های ثابت

3-ترک های مویی معمولی

1-تر کهای عمیق : این ترکها گاهی به طور دائمی به وجود می آید و دلیل آن نشست مرتب پی است که در این صورت، حضور ساکنان در ساختمان خطرناک است.
2-ترک های ثابت : معمولاً پس از نشست پی، تحرک ساختمان کم می شود. این پدیده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زیر پیش می آید. در نتیجه، شکست و افت دیوارها و اسکلت بنا نیز متوقف، و حالت ترک ثابت می ماند.
3- ترکهای مویی معمولی : این ترکها در اثر افتهای کوچک در اسکلت بنا و به واسطه نیروها و در مواردی به علّت عدم همگنی مصالح به کار رفته همچون سفید کاری روی لوله های کولر، ستونها، و دودکشها بدلیل تفاوت در نوع مصالح اندود بوجود می آیند. رطوبت، انقباض و انبساط حاصله، در مقابل خشک شدن سطوح مرطوب هم، باعث ایجاد ترکهای مویی می شود.
 
شامل 24 اسلاید powerpoint
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ترک در ساختمان ونحوه تعمیرات آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد