حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)


دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان  بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)

مقدمه:
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها وقت و انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی‌های اساسی سازمان‌های خود می‌کنند ولی اکثر آن‌ها از عدم اجرای مطلوب استراتژی‌های خود سخن می‌گویند. چشم اندازی که این مدیران برای سازمان خود تصور می‌کنند برای خود آن‌هاکاملاً روشن است ولی آگاهی و درک کارکنان از این چشم انداز بسیار کم و هم‌سوییو همدلی آن‌هابرای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز بسیار کمتر است.بنابراین مدیران ارشد همواره در جست و جوی راه حلی برای حصول از اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود بوده‌اند و در این میان روش‌های ارزیابی به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژی‌های خود برگزیده‌انددر عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌هامتکی به دارایی‌های مشهود آن‌هانیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد.این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد.[1]

 

 

فهرست مطالب

چکیده        1
فصل اول : کلیات تحقیق
1.1مقد مه    3
1-2. تعریف مسئله و بیان موضوع تحقیق    3
1-3 . تعاریف کلیدی     4
1-4 .ضرورت انجام تحقیق     4
1-5. سوالات تحقیق    5
1-6. فرضیات تحقیق    5
1-7. اهداف اساسی از انجام تحقیق    6
1-8 . نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق    6
1-9. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق    6
1-10. روش تحقیق................................................................................................................................................... 6
1-11. روش و ابزار گردآوری اطلاعات....................................................................................................................   6
1-12-1. تحقیقات داخلی......................................................................................................................................6
1-12-2. تحقیقات خارجی..................................................................................................................................7
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1. ارزیابی عملکرد    11
2-1-1.تعاریف      11
2-1-2. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد      12
2-1-3. تاریخچه ارزیابی عملکرد     12
2-1-3-1. ارزیابی عملکرد در ایران     13
2-1-4. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد      13
2-1-5. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کار آمد    14
2-2. مدل های ارزیابی عملکرد    14
2-2-1. مدل های اندازه گیری عملکرد......................................................................................................................14
2-2-1-1. مدل سینک و تاتل    15
2-2-1-2. ماتریس عملکرد(1989)    16
2-2-1-3. هرم عملکرد(1991)    16
2-2-1-4. تحلیل ذی نفعان(2001)...........................................................................................................................17
2-2-1-5. چارچوب مدوری و استیپل(2000).......................................................................................................18
2-2-1-6. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد.........................................................................................................19
2-2-2-7. کارت امتیازی متوازن...................................................................................................................................19
2-2-1-8. مدل تعالی سازمانی اروپا.............................................................................................................................20
2-2-1-9-مدل دمینگ...............................................................................................................................................  21
2-2-1-10. مدل مالکولم بالدریج..........................................................................................................................21
2-2-1-11. مدل تعالی در کسب وکار..................................................................................................................212-3. بررسی سیستم ارزیابی عملکرد وانتخاب مناسب ترین سیستم.........................................................................22
2-3-1. دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن.......................................................................................................  23
2-4. معرفی مدل کارت امتیازی متوازن........................................................................................................ 25
2-4-1. روش امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد................................................................ 28
2-4-2.منظرهای روش امتیازی متوازن............................................................................................................. 28
2-4-2-1. منظر مالی ......................................................................................................................................29
2-4-2-2. منظر مشتری...................................................................................................................................29
2-4-2-3. منظر فرایندهای داخلی کسب  و کار.............................................................................................29
2-4-2-4.منظر یادگیری و رشد.....................................................................................................................30
2-4-3. روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد...............................................................30
2-4-4. چرا استراتژی ها در عمل پیاده نمی شوند؟...........................................................................................    31
2-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژی...............................................................................................        32
2-4-4-2. مانع مربوط به عدم  هم سویی کارکنان با استراتژی......................................................................        32
2-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد.......................................................................................        33
2-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم........................................................................................       33
2-4-5.بر طرف کردن موانع اجرای استراتژی به کمک روش ارزیابی متوازن.................................................... 33
2-4-5-1. بر طرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی............................................................................. 33
2-4-5-2. برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان...............................................................34
2-4-5-3 . بر طرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم..............................................................  34
2-4-5-4. برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد................................................................. 35
2-4-6. توازن در ارزیابی متوازن................................................................................................................. 35
2-4-6-1. توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی..........................................................................................  35
2-4-6-2. توازن بین ذی نفعان داخلی و خارجی..........................................................................................  35
2-4-6-3. توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت...................................................................................... 36
2-4-6-4. توازن بین شاخص های هادی و توابع عملکرد................................................................................ 36
2-4-7. نقشه استراتژی................................................................................................................................... 36
2-4-7-1. وجوه نقشه استراتژی.....................................................................................................................38
2-5.سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن........................................................................................... 39
2=5=1. سیستم جامع مدیریت کارت امتیازی متوازن برای متصل ساختن استراتژی به عملیات......................... 39
2-5-1-1. مرحله نخست : تنظیم استراتژی............................................................................................. 39
2-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ریزی استراتژیک.................................................................................. 41
2-5-1-3. مرحله سوم : هم سویی سازمان با استراتژی........................................................................42
2-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ریزی عملیات.................................................................................... 42
2-5-1-5. مرحله پنجم:کنترل،نظارت و یادگیری......................................................................... 43  
2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار کردن استراتژی............................................................... 43
2-5-2. سنگ بنای موفقیت..............................................................................................................      43
2-5-3. حمایت مدیریت ارشد..........................................................................................................     43
2-5-3. مدیریت پروژه......................................................................................................................44    


فصل سوم: روش تحقیق
1-3. بیان مسئله و هدف پژوهش  ....................................................................................................................48    
3-3. تاریخچه بیمه ایران.................................................................................................................................49  
3-4. وظایف و اختیارات.....................................................................................................   .............               52
3-5.جمعیت آماری ................................................................................................... .............................  52
3-6. شیوه نمونه گیری...........................................................................................................................  52
3-7. روش محاسبه حجم نمونه..................................................................................... ......   . ............... 52
3-8. محاسبات مربوط به پژوهش................................................................................ ...........................  53
3-9.فرضیه ها................................................................................................................ .......................  58
3-9-1. آزمون فرض وجه مالی ............................................................................................................ 58          
3-9-2.آزمون فرض وجه مشتری.......................................................................................................  59     
3-9-3.آزمون فرض وجه فرایندهای داخلی.......................................................................................60
3-9-4. آزمون فرض وجه رشد ویادگیری............................................................................................ 60
3-10. نتایج آزمون مربوط به چهار وجه کارت امتیازی متوازن......................................................... 61      
3-11. نتایج پس از فرضیه ها....................................................................................................................... 61    
3-12. ویژگی های فردی و اجتماعی نمونه................................................................................................. 63
3-12-1. جنسیت افراد جامعه................................................................................................................... 63
3-12-2. سطح تحصیلات....................................................................................................................... 64
3-12-3.میزان سن..................................................................................................................................... 64
3-12-4. سابقه کاری ............................................................................................................................... 66
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات
4-1. مقدمه...............................................................................................................  .......................... 68
4-2. برنامه پیاده سازی اهداف استراتژیک..........................................................................................     68
4-3. پیشنهادات................................................................................................................ ......................    70
4-4. پیشنهادات کاربردی........................................................................................................................  71
5-4. نتیجه گیری....................................................................................................................................  71
5-4. منابع.................................................................................................................................................    73
 
فهرست جداول
عنوان                                                         صفحه

جدول3-1. سوالات وجه مالی    54جدول3-2. محاسبات وجه مالی    55
جدول 3-3.انحراف معیار و میانگین وجه مالی    55
جدول 3-4. سوالات وجه مشتری    55
جدول 3-5. محاسبات وجه مشتری     56
جدول 3-6 . انحراف معیار و میانگین وجه مالی    56
جدول 3-7. سوالات وجه فرایندهای داخلی    56
جدول 3-8. محاسبات وجه فرایندهای داخلی    57
جدول 3-9 . انحراف معیار و میانگین فرایندهای داخلی    57
جدول 3-10 .سوالات وجه رشد و یادگیری    57
جدول 3-11 .محاسبات وجه رشد و یادگیری    58
جدول 3-12 . انحراف معیار و میانگین وجه رشد و یاد گیری ...................... ..............................................................58
جدول 3-13 .نتایج آزمون فرض ................................................................................................................................61
جدول 3-14 .توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به متغیر جنسیت ......................................................................63
جدول 3-15 .توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به سطح تحصیلات .......................................................64
جدول 3-16 .توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به میزان سن.....................................................................  65
جدول 3-17.توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به میزان سابقه کاری.............................................................66    

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                                                                                           صفحه

    شکل 2-1هفت شاخص عملکرد ..............................................................................................................................15
شکل 2-2 . ماتریس ارزیابی عملکرد .........................................................................................................................16
شکل 2-3 .هرم عملکرد  ................................................................................................................................  . 17
شکل 2-4 . مدل تحلیل ذی نفعان......................................................................................................................18
شکل 2-5 .متد ممیزی و ارتقاءسیستم عملکرد................................................................................................  .........    .19
شکل 2-6 . نمای کلی معیارها  .........................................................................................................................21
شکل 2-7 .هرم تعدیل یافته کانجی........................................................................................................................22
شکل 2-8 . مقایسه سیستم های اندازه گیری عملکرد ............................................................................................25
شکل 2-9 .رابطه علت و معلولی درارزیابی متوازن.....................................................................................................27
شکل 2-10 . مدل عمومی روش امتیازی متوازن ..........................................................................................                 25
شکل 2-11 .موانع اساسی در سر راه پیاده سازی استراتژی...........................................................................................32
شکل2-12. نقشه استراتژی    37    
شکل2-13. سیستم مدیریتی جامع:متصل ساختن استراتژی به عملیات.....................................................................40
شکل 3-1. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به متغیر جنسیت ............................................................................63
شکل 3-2. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبتبه سطح تحصیلات  ......................................................................64
شکل3-3. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به میزان سن  ...........................................................................65
شکل 3-4. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به میزان سابق کاری  ..................................................................66

 

 

 

شامل 83 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد