حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی فرهنگیان،افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن دردرس

اختصاصی از حامی فایل اقدام پژوهی فرهنگیان،افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن دردرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی فرهنگیان،افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن دردرس


اقدام پژوهی فرهنگیان،افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن دردرس

 مشخصات فایل:

 

نوع فایل: word

 

منبع: دارد 

 

تعداد صفحات:12

 

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی  احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

 

چکیده

      تحقیق حاضر در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در پایه دوم مدرسه.....واقع در ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر قم و با فراوانی 26 نفر دانش ­آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی ­علاقه­گی، بی ­توجهی و غیر­فعال بودن اغلب دانش­آموزان یادشده درانجام فعالیت ­های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه­ مندی دانش­آموزان پایه دوم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش­های علمی به منظور کسب داده ­های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش­آموزان و والدین آن­ها، کتاب­ها، مجلات، اینترنت،  بررسی کارنامه­ ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون­های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن­ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه­حل­های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل­های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه­ حل­های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزش­یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2.  تشکیل انجمن کودکان ریاضی­دان 3. تنظیم فرم ارزش­یابی فعالیت­ های عملکردی دانش ­آموزان تنظیم شبکه­ی تلوزیونی ویژه­ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه­ حل­ های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش­ آموزان علاقه­ مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درژایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش­های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت­های عملکردی به دانش­ آموزان با توجه به تفاوت­های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق­های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه­ مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت­ های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است. 

 کلید واژه ها: درس ریاضی، فعالیت­ های عملکردی، علاقه­ مندی، ارزش­یابی، دانش­ آموزان،


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی فرهنگیان،افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن دردرس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد