حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی ساختار شبکه های توزیع برق

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره بررسی و ارزیابی ساختار شبکه های توزیع برق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی ساختار شبکه های توزیع برق


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی ساختار شبکه های توزیع برق

فرمت فایل word: (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات : 26 صفحه

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

شبکه های توزیع با توجه به اهمیت مصرف کنندگان و توانایی اقتصادی شرکتهای وابسته و همچنین داشتن تخصص در نوع بهره برداری شبکه ها و در نهایت با توجه به علم و تخصص روز مهندسین می تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد که در بهره برداری از این شبکه ها به هر نوعی که باشند باید به خواسته های زیر برسیم:

1-شبکه حداکثر درجه اطمینان معرف را دارا باشد حتی در مواقع بروز عیب در قسمتی از آن.

2-عیب یابی هنگام بروز عیب، سریع باشد.

3-تلفات شبکه و همچنین افت ولتاژ بهینه باشد.

4-شبکه دارای درجه اطمینان حفاظتی خوبی باشد.

هرچند که انواع شبکه های توزیع، تمامی نکات فوق را نتیجه نمی دهند اما در احداث شبکه ها باید با رعایت استانداردها به خواسته های ذکر شده در شبکه های توزیع برسیم.

1-انواع شبکه های توزیع

1-1-شبکه های شعاعی

شبکه هایی که از یکسو تغذیه می شوند را شبکه های شعاعی می گویند. بدیهی                  است که این شبکه ها در معرض وقفه های زیادی هستند که مهمترین اتفاقات                           این گونه  شبکه ها  ناشی از  پـاره گی سیم های هوایی  یـا  اتصالات   سرکابلهای  زمینی  و  یـا

 

 

ترانسفورماتورها هستند که هرکدام از این اتفاقات برای اینگونه شبکه ها منجر به خاموش شدن چند ساعتی (که این ساعت خاموشی به سرعت عمل و مدیریت پرسنل شبکه وابسته است) مصرف کننده و در نهایت نارضایتی آنها می شود.

از دیگر عیوب این شبکه تلفات زیاد و افت ولتاژ زیادتر نسبت به انواع شبکه های دیگر است اما در مقابل این معایب، بهره وری سریع و آسان و عدم نیاز به تخصص بالا و پیدا کردن معایب براحتی و سهولت، حفاظت با وسایل ساده، تا حد زیادی بر عیبهای ذکر شده، پرده انداخته است.

2-1-شبکه های از دو سو تغذیه

در محلهایی که قطع اتفاقی جریان برق مجاز نمی باشد، جهت بالا بردن ضریب اطمینان کار شبکه های الکتریکی از این شبکه ها استفاده می شود که در این شبکه ها با قطع شدن جریان الکتریکی از یک طرف، قدرت مورد نیاز را می توان از طرف دیگر تأمین کرد.

3-1-شبکه های حقوقی

عملکرد شبکه های حلقوی مانند شبکه های از دو سو تغذیه می باشد با این تفاوت که در یک شبکه حلقه ای ابتدا و انتها به یک منبع تغذیه وصل می باشد.                                           چنین شـبکه هایی اکـثراً بـرای تغذیه نقـاط بـا تراکـم مصرف زیاد بـه کـار می روند. عیوب این



دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی ساختار شبکه های توزیع برق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد