حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه حقوق بشر و فقر مفرط در حقوق اسلامی. doc

اختصاصی از حامی فایل پروژه حقوق بشر و فقر مفرط در حقوق اسلامی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه حقوق بشر و فقر مفرط در حقوق اسلامی. doc


پروژه حقوق بشر و فقر مفرط در حقوق اسلامی. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 20 صفحه

 

مقدمه:

حقیقتی است بدیهی که ما در عصری زندگی می‌کنیم که تحت سلطه تکنولوژی قرار دارد. تکنولوژی اهرم قدرت نوینی است و به کسانی که آن را در دست دارند قدرت تفوق بر سایر اعضای جامعه را می‌دهد. قدرتی که از بسیاری جهات اساسی‌تر و دارای ابعاد و پیامدهای گسترده‌تری از سایر قدرتهای تاکنون شناخته شده در تاریخ بشری است و اهرم‌های کنترل و سلطه بیشتری از آنچه فرمانروایان مطلق در گذشته دارا بودند بر محیط پیرامون، جامعه، جسم، و نیز بر ذهن و افکار بشر فراهم می‌سازد.

بدین ترتیب این بعد جدید از قدرت نیز مانند سایر ابعاد آن، باید زیر نظر قانون قرار گیرد. هر چند سرت پیشرفت تکنولوژی و نفوذ آن تا حدی بوده است که قانون و قانون‌گذاران هرگز نتوانسته‌اند با آن برابری کنند و از قافله عقب مانده‌اند.

علم بیش از پیش توسعه یافته و به چنان قدرتی رسیده که می‌تواند در ریشه‌های حیات غور و با اختیار، یک ژن را تغییر دهد و یا برعکس به طور نامحدودی با موج نگاری مغزی (الکتروانسفالوگرافی) حیات مغزی را نشان دهد. در قلمرو‌های دیگر، تحقیقات علمی موجب نتایج شگفت انگیزی شده است؛ الکترونیک، رایانه، سیستم اینترنت به طور قابل توجهی حیات ما را تسهیل نموده است. همه اینکه پیشرفت‌هایی خارق‌العاده محسوب می‌شوند.

بعد از تحولات کشاورزی، صنعتی، اکنون ما شاهد تحولات علمی هستیم؛ اما این فن‌آوری خارق العاده با ارزانی داشتن داده‌های بالقوه ما را به انقیاد خود در آورده و جامعه را شکننده نموده است.

ما در این جا لازم نمی‌دانیم تمام خطرات ناشی از این اختراعات خارق‌العاده را بیان کنیم. توجه ما بیشتر معطوف به روشهای حمایت از حیثیت و کرامت انسانی در مورد سو‍‍‍ء استفاده از علم است بی آنکه بخواهیم محافظه کارانه عمل کنیم و یا بخواهیم به گذشته بازگردیم.

در واقع، علم امکانات بی نهایت و خدمات زیادی فراهم کرده است اما برای حفظ این مسیر، تحقق باید آزادانه و در مسیرهای جدید حرکت نماید. حقیقتا، بی حد و مرز بودن آن گاهی امری مشروع محسوب می‌شود که این آزادی ابزار وسعت و عظمت بشریت باشد.

 

فهرست مطالب:

حقوق بشر و فقر مفرط

آشنایی با متون بین‌المللی

عدم تکافوی عمومی

کپنهاگ‌: یک محرک تازه

یک رویکرد منسجم

مقدمه

مشکلات در قوانین بین‌المللی

نگرانی‌های جهان در حال توسعه

واکنش‌های سازمان ملل متحد

بدن انسان


دانلود با لینک مستقیم


پروژه حقوق بشر و فقر مفرط در حقوق اسلامی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد