حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server


دانلود مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server

 

مشخصات این فایل
عنوان: مقدمه ای برWindows 2000 Server
فرمت فایل:word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:112

این مقاله در مورد مقدمه ای برWindows 2000 Server می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server

مقدمه
ویندوز 2000 به میزان زیادی به سمت شبکه گرایش پیداکرده است،ویژگیهایی را به همراه داردکه درساختارشبکه ،جدیدبه شمارمی آیند.این حالت ممکن است موجب سردرگمی شود،زیرا ویژگیهای مزبوراز قابلیتهای اضافه شده به ویندوز به شمار نمی آیند،بلکه درهسته مرکزی این سیستم عامل قرار گرفته اند.
ویژگیهایی مانند Active Directory ، Microsoft Management Consoleوسایر ویژگیهای مدیریتی درابتدا موجب واهمه افرادمی شوند.درحقیقت بایدگفت زمانی که برای یادگیری آنها اختصاص خواهیدداد،بسیارزیادمی باشد .
Windows 2000 Server نگارش جدید سیستم عامل شبکه ای مایکروسافت وجایگزین ویندوزNT است در فاز اولیه تولید آن با نام Windows NT Server 5.0 از آن یاد می شد، اما درهنگام انتشار به ویندوز 2000 تغییرنام داد  تقریبا تمامی جنبه های این سیستم عامل تغییر یافته ...(ادامه دارد)

مدیریت سرویسگر
بهبوددیگری که مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 2000 ایجادکرده است،ساده تر بودن مدیریت ودرک است.جهت رسیدن به این هدف مایکروسافت ابزارهای مدیریتی را درون چار چوبی به نام Microsoft Management Consoleیا MMCباز نویسی کرده استMMC ابتدا درویندوز  NT نگارش 0/4در Option pack به همراه ابزارهای مربوط به مدیریت IIS پدیدار گشت.بنابراین در حالی که چیزی در حدود 28 ابزار مدیریتی در ویندوز 2000 وجوددارد، بیشترآنهادر MMCجای گرفته اند وباوجودی که ممکن است فرمان ها وتنظیمات آنها کاملا متفاوت باشند، اما همگی آنها  از لحاظ عملیاتی شبیه به هم هستند....(ادامه دارد)

امنیت
یکی از اهداف ویندوز 2000،بهبودامنیت شبکه هم برای سیستم عامل وهم برای برنامه هایی که روی آن اجرا  می شوند،بوده است.خدمات امنیتی بخشی از سیستم عامل هستندوبه میزان قابل توجهی توسعه یافته اند.در حالی که ویندوز  NTاز رویه اعتبار سنجی ورود به سیستم به همراه مکانیزم باز خواست وپاسخ استفاده می نماید،ویندوز 2000 پروتکل اعتبار سنجیKerberosانتخاب کرده است وقتی که کاربری با موفقیت وارد شبکه می شود Kerberosبلیطی برای آن جلسه کاربرایجاد می کندکه با هربارتقاضابرای یک منبع شبکه ترکیب می گردد.بنابراین درسیستم عامل ویندوز 2000 تقاضاهای اعتبار سنجی بسیار کمتری از سرویسگرهای حوزه وجوددارد....(ادامه دارد)

تاریخچه حوزه ها و تراست های NT
 برای بسیاری از افراد حوزه ها رعب آور هستند، اما مفهوم آن نسبتا ساده است. حوزه (Domain) محدوده امنیتی برای گروهی از کاربران است. هدف آن مجزا کردن وظایف مدیریتی بین گروههایی از مدیران است که معمولا این مجزاسازی به صورت جغرافیایی یا سیاسی انجام می شود. به علاوه مدیران یک حوزه می توانند تراست هایی را بین حوزه های خود بر پا کنند. در شرایط ایده آل این کار باعث می شود که حوزه تراست شده حساب کاربران را نگه دارد و مدیران حوزه تراست کننده بتوانند به سادگی مشخص کنند که چه کاربرانی حق دستیابی به چه منابعی را دارند.
به عنوان مثال به شکل روبرو توجه فرمایید:
در این مثال حوزه Compute  حوزه Home را تراست می کند. به طور ایده آل حساب تمامی کاربران موسسه در حوزه Home قرار دارد....(ادامه دارد)

مجوزهای NTFS
وقتی که از NTFS به عنوان سیستم فایلی استفاده می کنیدوگروههای امنیتی رابه منظوردرکنارهم قراردادن کاربران ایجادمی نمایید،می توانید مجوزهایی رابرروی فایلهاایجادکنیدتاتنهاافرادی که نیازمنددستیابی به آن فایلها هستندبتوانندبه آنهادستیابی داشته باشند.انجام این کاربه نظربسیارآسان به نظر می رسد.ولیکن این قضیه به ویژه هنگامی که مباحث وراثتی درآن دخیل می گردد، مشکلا تی را به وجود می آورد.
وراثت اصطلاح کلی است.آن رازمانی که مجوزها ازبالابه پایین وازشیئ های والدبه شیئ های فرزندمنتقل می شوند،مورداستفاده قرارمی دهند....(ادامه دارد)

پشته پروتکل شبکه ویندوز2000
پروتکل هامجموعه ای از قواعدی هستندکه مکالمه برروی شبکه راآغاز می کنند، خاتمه میدهند واداره می نمایند.
نحوه شنیدن صداتوسط خودتان راباطریقه دریافت اطلاعات ازیک شبکه توسط کامپیوتر ها ،مقایسه نمایید.برای اینکه ما صدایی را بشنویم،رخدادهای زیر به ترتیب باید انجام شوند:
1-صدایی تولید می شود.
2-ارتعاشاتی ازآن صداایجاد می گردند.
3-ارتعاشات به صورت امواجی ازطریق هوایاآب انتقال می یابند.
4-ارتعاشات درون محیط،به نوبه خود،پرده صماخ مارادرهمان فرکانس هامرتعش می سازد.
5-اعصاب صماخی ما ارتعاشات را به صورت علایم الکتریکی به مغزارسال می دارند.
6-مغزماصدارادرک می کند.
...(ادامه دارد)

نحوه پیکربندی ترمینال های ویندوزی ودیگرسرویسگیرها
ترمینا لهای ویندوزی،دارای ویژگی راه اندازهای خودکار هستندکه به آن ها اجازه کشف WTS برروی شبکه رامی دهد.دربسیاری از حالات نصب WTS به صورت خودکارانجام می پذیرد.
برای استفاده از Terminal server برروی سرویسگیرهای ویندوز،بایدنرم افزارسرویس رانصب نمایید.یک راه جهت انجام این کار، ایجاددیسک نصب وسپس اجرای آن برنامه به صورت محلی برروی سرویسگیراست .همچنین می توانید فایل اتصالی رابرروی سرویسگرو دیسک های نصب ایجادکنید ونصب رابر روی شبکه ازآن فایل انجام دهید.برای ایجاددیسک...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقدمه ای برWindows 2000 Server

مقدمه
چرا به فهرست نیاز است؟
تنظیم مناسب سرویسگر
آنچه  Windows 2000 Server عرضه می کند
محدودکردن دستیابی به یک کنسول سفارشی MMC
حوزه هاوActive Directory
تاریخچه حوزه ها و تراست های
نقش های کنترلگر حوزه
درک کنترلگرهای حوزه ویندوز
درک کنترل گرهای حوزه
موجودیت های
Active Directory
انتشارشیءهای درون Active Directory
انتشار خودکارمنابع در Active Directory
انتشاردستی منابع درActive Directory
جستجوبه دنبال مداخل درون
Active Directory
مجوزهایNTFS
مجوزهای NTFS
IPconfig
NetStat
NbtStat
FTP
Telnet-
Finger-
Services
چیست؟
نصب وپیکربندی
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مقدمه ای برWindows 2000 Server
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد