حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk


دانلود مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk

 

مشخصات این فایل
عنوان:دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:21

این مقاله در مورد دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk

دیسک های سخت در سال 1950 اختراع شدند، آن ها در ابتدا دیسک هایی با قطر20 اینچ بودند که تنها چندمگابایت اطلاعات را در خود ذخیره می کردند. در ابتدای ظهور این دیسک ها Fixed Disc یا Winchester نامیده می شدند (یک نام رمز برای یک محصول رایج IBM )بعدها این دیسکها به Hard Disk ها (دیسک های سخت) معروف شدند تا از فلاپی دیسک ها متمایز شوند. دیسک های سخت یک Platter سخت دارند که یک ابزار مغناطیسی را به جای پلاستیک انعطافپذیری که در نوارها و فلاپی ها استفاده می شود، در خود جای داده اند....(ادامه دارد)

ظرفیت و عملکرد :
یک دستگاهرومیزی معمولی دارای یک دیسک سخت با ظرفیتی بین 10تا40 گیگا بایت می باشد. اطلاعاتدر شکل فایل ها بر روی دیسک سخت ذخیره می شوند. یک فایل مجموعه ای از بایت ها میباشد. این بایت ها باید برای حروف فایل متن دارای کدهای ASC II شوند یا بایددستورالعمل برنامه نرم افزاری برای کامپیوتر باشد همچنین می تواند رکورد یک مبنایاطلاعات باشد یا می توانند رنگ های پیکسلی برای یک تصویر GIF باشد....(ادامه دارد)

داخل دستگاه : برد الکترونیک :
بهترین روش برای آگاهی از چگونگی عملکرد دیسک سختنگاه کردن به داخل آن می باشد. توجه داشته باشید که باز کردن یک دیسک سخت منجر بهخرابی آن می شود، بنابراین این کار چیزی نیست که در خانه بتوانید انجام دهید مگراینکه یک درایو خراب داشته باشید....(ادامه دارد)

ذخیره اطلاعات
اطلاعات بر روی سطح صفحات فلزیبه صورت Sector ها و Track ها ذخیره می شوند. تراک ها دایره های متمرکز میباشند و Sector ها (بخش ها) مخروطی شکل بر روی تراک می باشند. یک تراک معمولیبه رنگ زرد نشان داده شده است و یک بخش معمولی به رنگ آبی نشان داده شده است. یکبخش شامل تعداد ثابتی از بایت ها مثلاً 256 یا 512 می باشد. هم در درایو و هم درسطح سیستم عامل بخش ها اغلب به یکدیگر متصل می­شوند و Clusters (خوشه ها) را بوجودمی آورند....(ادامه دارد)

اجزاء هارد دیسک
Disk & Disks :که یک هارد ممکن است یک یا چند Disk (صفحات دوار فلزی) را داشته باشد
Spindle:به معنای محور و میله ای برایاتصال صفحات هارد دیسک .
Drive:موتور حرکت دهنده دیسک
Head :نوک خواندن و نوشتن .
Arm Head:بازوی هد.
Stepper Motor:که با تغییردادن میدان مغناطیسی بازوی هد را حرکت می دهد .
Hard disk controller:که همان برد الکترونیکی یا مدار فرمان هارد می باشد .
Chash & Buffer:برایهماهنگ کردن سرعت هارد با قسمت های دیگر.
Data cable socket:محل اتصال کابلپهن در هارددیسک .
...(ادامه دارد)

Buffer Cache حافظه موقت ( بافر)
یک فضای موقت برای ذخیره اطلاعات برای بالابردن کارکرد گرداننده. بالا بودن حجم آن می تواند در کارکرد گرداننده تاثیر زیادیبگذارد. زمانیکه یک سیستم درخواست اطلاعاتی را می نماید ، هارد دیسک علاوه بر اینکهباید بازیابی داده درخواستی را انجام دهدمسئولیت استقرار (load) داده در بافرمربوطه به خود را نیز برعهده دارد . بدین ترتیب در صورتیکه پردازنده درخواست مجددهمان اطلاعات قبلی را داشته باشد ، اطلاعات مورد نیاز آن از طریق...(ادامه دارد)

تعریف Hard Disk
در بسیاری از کاربردها ، هارد دیسک به عنوان مهمترین ومرموزترین قطعة یک سیستم کامپیوتری به حساب می آید . امروزه با پیشرفت هارد دیسکها، علیرغم افزایش چشمگیر ظرفیت آنها ، حجم و وزن آنها کاهش یافته ، به طوریکه امروزهدر بازار ، هاردهای کمتر از GB80 ، به سختی پیدا می شود و هاردهای GB500 و TR 1 ازرایجترین هاردها برای PC های خانگی محسوب می شوند . از جنبه ای در واقع هارد دیسکیک المان ( عنصر ) غیر قابل نفوذ است که برای ذخیرة اطلاعات به صورت دائم و ثابت ( Non volation ) به کار برده می شود ....(ادامه دارد)

جنس و مواد تشکیل دهنده صفحات هارد دیسک
در PCهایامروزی ، قطر صفحات هارد برابر 5/3 اینچ می باشد ( البته نوع 5/2 اینچی آن نیز وجوددارد که در L a ptop ها به کار برده می شود ) که جنس این صفحات از آلیاژ آلومینیوم، منیزیم بوده و یا ترکیبی از شیشه و سرامیک ....(ادامه دارد)

بد سکتور روی هارد چیست ؟
بدسکتور همان طور که ازنامش پیداست یعنی « قسمت خراب » که تنها مختص هاردیسک نمی شود f lloppy,cd و کلاًمدیا ها و ابزارهای سخت افزاری ذخیره اطلاعات گاه دچار این مشکل می شود در مجموعزمانی که قسمتی از مدیاهای ذخیره اطلاعات دچار آسیب شده و اطلاعات روی آن قسمت قابلخواندن و نوشتن نیست . اصطلاحاً به آنbad sector میگویند بد سکتور به دو دلیل سختافزاری یا نرم افزاری بروز میکند . در حالت اول از دست کاربر کاری...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk در پایین آمده است.

اجزاء هارد دیسک
عمل مغناطیسی کردن
Seek Time – سرعت جستجو
Buffer Cache حافظه موقت ( بافر )
دم امکان استفاده مستقیم از حافظه مجازی
مقایسه دیسک ونوار مغنا طیسی
تعریف Hard Disk
ساختار عملیات هارد دیسک
جنس و مواد تشکیل دهنده صفحات هارد دیسک
میدان مغناطیسی و ذخیره اطلاعات
دیسکهای مغناطیسی و هدها
ویژگی های مهم یک هارد دیسک
پارتیشن چیست؟
...(ادامه دارد)

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله دیسک های سخت (هارد دیسک) Hard Disk
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد