حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل فلش فارسی نوکیا nokia C3-01,5 rm-776 ورژن 708.58

اختصاصی از حامی فایل فایل فلش فارسی نوکیا nokia C3-01,5 rm-776 ورژن 708.58 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

فایل فلش فارسی نوکیا nokia C3-01,5 rm-776 ورژن 708.58 

 

C3-01.5.RM-776_Farsi_v07.58.zip

تست شده و بدون اشکال

این فایل زبان فارسی را پشتیبانی می کند

میتوانید فایل را با لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش فارسی نوکیا nokia C3-01,5 rm-776 ورژن 708.58

دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

اختصاصی از حامی فایل دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی


دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

 

مشخصات این فایل
عنوان: صنایع گاز و تجهیزات نفتی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 25

این گزارش کارآموزی درمورد صنایع گاز و تجهیزات نفتی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

توربینهای آبی فرانسیس وفرآیند آن:
اجزای اصلی نیروگاههایی که توربین آنها از نوع فرانسیس میباشد، به شرح ذ یل است :
1- ساختمان نیروگاه و فونداسیون
2- تجهیزات هید رولیکی (لوله تغذیه نیروگاه ، شیرهای ورودی ودریچه‌ها )
3- واحد توربین (محفظه حلزونی )، توزیع کننده ، رینگ ثابت ، شفت اصلی جکهای هیدرولیکی ، لوله مکش ، چرخنده ، گاورنر وژنراتور
4- تاسیسات برقی (ترانسفورماتورها ، کنترلرهای اتو ماتیک ، سیستمهای روشنایی ، تهویه هوا ، آتش نشانی ، خنک کننده ژنراتور ، سیستمهای تخلیــه آب واحـــدها ، سیستمهای تـامین روغن تحت فشار وهوای فشرده)
5- خطوط انتقال قدرت‌
کاربرد توربین های آبی جریان شعاعی-محوری که بنام فرانسیس معروفند در حالتی است که ارتفاع مؤثرسد بین 50 الی 600 متر باشد.
چرخنده توربین(Runner) معمولا 12 الی 17 پره است که به صورت حلقوی متعاقب یکدیگرقرارگرفته اند و پره ها به قسمت بالایی چرخ (Crown) و قسمت پایینی (Band) چرخ جوشکاری شده اند بطوریکه این سه قسمت مجموعه محکم چرخنده (Runner) راتشکیل می دهند وچرخنده به شفت اصلی (Main Shaft) متصل شده است و این مجموعه روی هم تشکیل دهنده قسمت دوار (Rotating Part) می باشند.
قطر چرخنده توربین در لبه داخلی پره ها مشخص کننده اندازه توربین جریان شعاعی-محوری فرانسیس می باشد. از آنجاییکه جریان آب در جهت شعاعی واردچرخنده توربین شده ودر جهت محور،چرخنده را ترک می کند این نوع توربین تحت عنوان .....(ادامه دارد)

کوره (اتاقک احتراق):
امروزه بر همه کارشناسان واقف است که هیچ فلزی همچون استیل دارای خواص : ضد زنگ ، مقاوم  در برابر شکستگی ، خرد شدن، انبساط و انقباض و مهمتر از همه ( در این مقوله) توان رویاروی با شعله و حرارت را ندارد . باید گفت که فلز استیل نیز دارای رده بندی های مختلفی است .
یک صنعتگر هنرمند بخوبی می داند چگونه زوایا قطعات و ظاهر دیگ میتواند در تقسیم ، جریان ، گردش هوا و بخصوص تبادل دما نقش مهمی را ایفا کند
با تحقیقات بسیار نوع خاصی از آلیاژ ورق استیل را با رنج بالای مقاومت حرارتی جهت استفاده در تولید دیگ (اتاقک احتراق) استفاده و با شکل هفت ضلعی، تصویری هنرمندانه از یک دیگ کاملاَ استاندارد ، به نمایش درآورده است . نحوه ساخت و طراحی در سیستم این دیگ گونه ایست که شعله و حرارت از درون ، پس از طی چندین مرحله رفت و برگشت در تماس با بدنه دیگ (که شامل 75% از سطح تماس در کوره است) و دیگر منتقلان حرارتی ( متشکل از تعداد کافی لوله مانیسمان با طول و اندازه متغییربسته به ظرفیتهای هیتر) که شامل مرحله های دیگر می باشد عبور و تا سر حد امکان گرمای خود را به سطح انتقال حرارتی ، منتقل و از اگزوز بصورت گازهای نا کارآمد خارج می شود. .....(ادامه دارد)

معرفی کنترل کننده ها(ترموستات)
یکی از اِلمانهای مهم در هر کوره هوای گرم ترموستات می باشد کـه علاوه بر مدیریت حرارتی دستگاه و فرمان اتومـاتیک برای حفاظت از کوره نیز در نظرگرفته می شود. در حال حاضر هیتر های موجود از ترموستاتهای مکانیکی بهره می برند. این ترموستاتها پس از مدتی بر اثر حرارت سختی آلیاژ خود را از دست می‍دهند و با خطاهای بالایی دستگاه را مدیریت می کنند این عمل باعث می شود نتـوانیم حرارت خروجی خود را به صورت یکنـواخت کنترل کنیم همچنین باعث تخریب اتاقک احتراق، کاهش عمر مفید کوره ، افزایش مصرف سوخت و ... می شود. کنترل کننده های دیجیتــال قابل برنامه ریزی و مولتی ترموکوپـل می باشد. سیسـتم PID در این ترموستـات ضریب خطـای .....(ادامه دارد)

استفاده از هیتر های کوئلی در ایستگاههای CGS
هدف از این پروژه ساخت یک هیتر با نصب کوئل حاوی آب گرم برروی خط گاز ورودی به ایستگاه CGS بجای استفاده از هیترهای رایج میباشد.
در طراحی های رایج از خط لوله  گازورودی به ایستگاه یک خط بطرف هیترها که بصورت (Indirect Heating Bath)  می باشند
با در نظر گرفتن فاصله حداقل پانزده متر از ایستگاه کشیده شده و این هیترها با راندمان محدودی که دارند گاز را گرم می کنند تا از یخ شدن آن بر اثر افت فشار در رگولاتورها جلوگیری شود. همانطوریکه در شکل دیده می شود لوله های حاوی گاز سرد با ورود به هیتر در داخل حمامی از آب قرار گرفته و گاز تا زمان خروج از هیتر بتدریج گرم می شود.
قیمت بالای هیترهای  IHB ،  احتیاج به فضای زیاد جهت نصب و مسائل تعمیرات و نگهداری این هیترها از معایب هیترهای موجود می باشد.
یکی از راهکارهای موجود استفاده از هیترهایی است که مشعل و مجموعه آبگرم کن جداگانه و در فضای نسبتاً کوچکی نصب می شوند و لوله های رفت و برگشت حاوی آب گرم از هیتر شروع و به یک مبدل (ترجیحاً بصورت کوئل) در محل ایستگاه ختم خواهند شد. .....(ادامه دارد)

ایستگاههای تقلیل فشار گــاز
با توجه به اینکه گاز در خطوط انتقال با فشار بالا جریان دارد  ، برای مصرف در صنایع و شهر مفید نمی باشد برای حل این مشکل از ایستگاه تقلیل فشار استفاده می کنند . این ایستگاهها در دو نوع  CGS   و   TBS می باشند.
1- ایستگاههای CGS   (   ایستگاه دروازه ورودی شهر   )
  این ایستگاهها وظیفه دارند تا فشار ورودی که در   حدود      1000  psi  تا    750 psi   است را به فشاری حدود    250 psi   برسانند ضمن اینکه در این ایستگاهها گاز را هم بودار می کنند.
اجزاء تشکیل دهنده  یک ایستگاه  CGS عبارتند از
الف -   کیت عایقی ( فلنج عایقی ) :  که در اپتدایی ترین و انتهای ورودی و خروجی ایستگاهها نصب می شود که موجب می شود ولتاژ سیستم حفاظت   از زنگ خطوط فلزی از طریق ایستگاه هدر  نرود .
ب  -   شیرهای اصلی ورودی و خروجی : که کـار قطع و وصل گاز به ایستگاه را انجام می دهند . (  به علت سهولت تعویض   و راحت باز و بسته شدن از شیرهای فلنچی و سایز 6  اینچ به بالا از نوع گیر بکسی استفاده می شود . )
ج  -  فیلتر سپریتور  و فیلتر خشک  :   که کار تمیز کردن گاز و گرفتن ناخالصیها و مایعات همراه گاز را بر عهده دارند و این فیلتر ها مختص ایستگاههای  CGS   می باشند . .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

سابقه کاری:
زمینه های فعالیت:
مناقصات برنده شده این واحد:
مخازن تحت فشار:
مخازن ذخیره:
برجهای تقطیر:
مبدلهای حرارتی:
الف ) دیگهای بخارصنعتی (AIC / I.H.I SD TYPE)
ب) دیگهای بخار یکپارچه (AIC / I.H.I SC TYPE)
ج) دیگهای بخار صنعتی - نیروگاهی(SN )
د) دیگهای بخار نیروگاهی نوع SR
توربینهای آبی وفرایند آن :
توربینهای آبی فرانسیس وفرآیند آن:
توربینهای عکس العملی:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

فایل فلش فارسی نوکیا nokia 8600d rm-164 ورژن 04.00

اختصاصی از حامی فایل فایل فلش فارسی نوکیا nokia 8600d rm-164 ورژن 04.00 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

فایل فلش فارسی نوکیا nokia 8600d rm-164 ورژن 04.00 

 

8600d_rm-164_sw04.00_Farsi.zip

تست شده و بدون اشکال

این فایل زبان فارسی را پشتیبانی می کند

میتوانید فایل را با لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش فارسی نوکیا nokia 8600d rm-164 ورژن 04.00

دانلود پاورپوینت موج شکن

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت موج شکن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت موج شکن


دانلود پاورپوینت موج شکن

فرآیند احداث موجشکن سنگی دارای متغیرهای فنی و اقتصادی متعددی است که برای ساخت یک موجشکن باید بر آنها تسلط یافت و زمانی که این متغیرها کاملا درک کردند نقطه آغازی برای طرح و اجرای یک موجشکن کامل و بی‌نقص فراهم می‌گردد. این متغیرهای متعدد که، در قالب پارامترهای محیطی و پارامترهای سازه‌ای، طرح جانمایی و مقطع اولیه یک موجشکن سنگی را شکل می‌دهند و سپس توسط پارامترهای ژئوتکنیکی، پارامترهای اجرایی، و پارامترهای نگهداری تکامل یافته و نهایی می‌گردند تا مقاومت سازه موجشکن را بر اساس معیارهای پایداری تعیین نمایند، با اندرکنش پیچیده‌ای یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند و همین موضوع است که فرآیند طرح و اجرای موجشکن‌های سنگی را در زمره مسائل پیچیده مهندسی قرار می‌دهد که با تغییر شرایط طراحی از سایتی به سایت دیگر آن را به پروژه‌ای جدید تبدیل می‌نماید. حساسیت بالای موجشکن‌های سنگی نسبت به تغییرات متغیرها، این پیش‌بینی منطقی را به وجود می‌آورد که با افزایش قابل ملاحظه عمق آب محل احداث به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی، انتظار برخی تغییرات در فرآیندهای احداث موجشکن‌های سنگی به وجود آید. احداث موجشکن‌های بندر خدماتی پارس که برای نخستین بار در آبهای عمیق جنوب کشور انجام پذیرفت، نشان داد که با افزایش عمق آب و انجام عملیات، تمهیدات اجرایی جدیدی لازم است تا در هنگام ساخت موجشکن، جایگزینی مصالح نامناسب به جای مصالح مناسب اتفاق نیفتد. در این مقاله بر اساس تجربیات اجرایی حاصل، کلیاتی از جنبه‌های اجرایی جدیدی که در احداث موجشکن‌های مایل سنگی در آبهای عمیق به وجود می‌آید و حتی توانایی ایجاد تغییرات در ساختار آن را فراهم می‌سازد، مورد بحث قرار می‌گیرند.

برای تهیه و تامین کالاهای موردنیاز جهت احداث طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و برنامه‌های صادرات کالاها از طریق حمل و نقل دریایی، عملیات احداث بنادر پارس در بخش سازه‌های ساحلی آن آغاز گردید و مطابق نیازهای طرح، بالغ بر هزاران متر طول موجشکن در آبهای عمیق، دهها پست انواع سکله با آبخور زیاد به طول چندین کیلومتر، میلیونها مترمکعب لایروبی در زمین‌های سخت و نیمه سخت، چند صدهکتار احیا اراضی و محوطه‌سازی، تنها به عنوان ردیف‌های بخش دریایی نیازمندی‌های طرح، در قالب 2 بندر بزرگ طراحی گردید که می‌توان از آن به عنوان عظیم‌ترین تجربه بندرسازی کشور در یک مقطع زمانی و مکانی نام برد.

بندر خدماتی پارس به عنوان یکی از این بنادر دو قلو، برای واردات لوازم یدکی و قطعات و ماشین‌آلات موردنیاز در مراحل احداث طرح‌های منطقه و صادرات محصولات فازهای پالایشگاهی (گوگرد)، صادرات محصولات صنایع مختلط و صادرات محصولات صنایع نیمه سنگین و تامین سرویس‌های خدماتی شناور طراحی گردیده است. این بندر از نوع بنادر دارای حوضچه چرخش در دریا (offshore Basin) است که با استفاده از 2 شاخه موجشکن سنگی به طول کلی حدو 3.3 کیلومتر حوضچه‌ای با سطح 65 هکتار را شکل داده است که 28 هکتار آن حوضچه چرخش و 12.5 هکتار آن به یک حوضچه عملیاتی داخلی (sea dock) اختصاص یافته است. تعداد 10 پست اسکله با آبخورهای 11 الی 15 متر نسبت به پهلوگیری این بندر را شکل می‌دهند. سطح ترمینال‌های این بندر در حدود 140 هکتار است که بخشی از آن با استفاده از حدود 1.5 میلیون متر مکعب مصالح لایروبی شده بخشی از حوضچه چرخش و حوضچه عملیاتی از دریا استحصال گردیده است.

موجشکن‌های این بندر شامل یک بازوی اصلی به طول 2990 متر و یک بازوی فرعی به طول 990 متر است. بازوی اصلی که تا کانتور 22 متر نسبت به CD پیش رفته است دارای حجم عملیات سنگی حدود 1.815.000 مترمکعب و حجم عملیات بتنی حدود 100 هزار مترمکعب برای بخش اطاله بوده است و بازوی فرعی که تا کانتور 18- متر نسبت به CD پیش رفته است دارای حجم عملیات سنگی حدود 750.000 مترمکعب و حجم عملیات بتنی 55 هزار مترمکعب بوده است. تراز تاج آنتی فرهای موجشکن‌ها تا 10+ متر نسبت به CD قرار دارد که موید ارتفاع ساختمانی 32 متر برای موجشکن غربی و 28 متر برای موجشکن شرقی است. افزایش قابل ملاحظه ابعاد موجشکن، عمق آب، احجام سنگی و مقادیر واحدهای بتنی مصرف عامل ایجاد تغییرات بارزی در مراحل اجرای این موجشکن‌ها نسبت به موجشکن‌های سنتی کوچکتر می‌گردد که این تغییرات می‌تواند فرآیندهای طراحی را نیز به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار دهد که در ادامه مقاله با مرور جنبه‌های اجرایی این موجشکن‌ها، به خلاصه کاملی از مواردی که باید در مرحله اجرا مورد توجه و دقت قرار گیرند اشاره شده است.

عملیات اجرایی موجشکن‌های سنگی را می‌توان در فعالیتهای تولید، حمل، تفکیک، دپو و استقرار گروه‌های سنگی دسته‌بندی کرد که در صورت وجود واحدهای حفاظت بتنی، ساخت، دپو، حمل و استقرار واحدهای بتنی نیز به آنها اضافه خواهد شد. نخستین گام که از اهمیت بسیار بالایی برای دستیابی به موفقیت در انجام به موقع پروژه و دستیابی به سطح کیفی مورد انتظار را بر عهده دارد با استخراج گروه‌های سنگی موردنیاز و ساخت واحدهای بتنی به نحوی که جوابگوی نیازهای زمانبندی باشند آغاز می‌گردد. طی این فعالیت در واقع تدارک مصالح مصرفی برای فعالیتهای آتی انجام می‌پذیرد. در مرحله بعدی واحدهای استخراجی پس از جابجایی، بارگیری حمل و باراندازی، تفکیک و دپو می‌گردند یا آنکه به طور مستقیم به محل استقرار خود انتقال می‌یابند.

ویژگی شاخص این مرحله آن است که طی فرآیندهای انجام یافته، مصالح تولید شده باید بر اساس نیازهای طرح به خوبی گروه‌بندی گردند و در این گروه‌بندی باید تمامی جنبه‌های فنی، اقتصادی و اجرایی را لحاظ نمود تا استفاده بهینه برای تمامی مصالح تولید شده در مرحله قبل را شامل گردد. اجرای صحیح این ردیف کاری شرایط لازم برای اجرای موجشکن مطابق آنچه طرح شده است را در اختیار می‌گذارد. و بالاخره در مرحله پایانی ثمره تولید و دسته‌بندی مصالح انتقال یافته به پای کار، در مکان صحیح خود که طبق مشخصات فنی و نقشه‌های اجرایی تعریف شده‌اند قرار می‌گیرند. هر گونه تامل و مداقه در این مرحله علاوه بر آنکه عامل استقرار صحیح مصالح در جای خود خواهد بود. جلوی از دست  رفتن تلاش‌های مراحل قبلی را نیز خواهد گرفت. فرآیندهای اجرایی قبلی و مصالح مصرفی آماده شده، توانایی تجهیزات و ماشین‌آلات در اختیار،   مهارت نیروی انسانی در دسترس و توان مدیریتی به کار گرفته شده، مجموعه عواملی هستند که سطح کیفی مورد انتظار در این مرحله را معین می‌کنند.

شامل 59 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت موج شکن

دانلود تحقیق مرمت و معماری

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق مرمت و معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مرمت و معماری


دانلود تحقیق مرمت و معماری

دانلود تحقیق مرمت و معماری در 36 صغحه با فرمت ورد بسیار جامع شامل بخش های زیر می باشد:

مفهوم مرمت

مبانی نظری مرمت

چرا مرمت می کنیم؟

چه را مرمت می کنیم؟

حفظ و مرمت آثار تاریخی

حفظ و مرمت آثار تاریخی

پیش در آمدی بر معماری برای صنایع در ایران

آموزش معماری و برخی از مسائل آن در ایران

انواع ترکها

1- ترکهای ناشی از نشست طبیعی زمین

2- ترک بر اثر نشست زمین در زیر پس بنا

3- ترک ناشی از خشک شدن لایه های بنا در زمان احداث و عوامل جوی در طول زمان 

4- ترک ناشی از جابجایی ناگهای لایه های زمین 

5- ترک بر اثر کاهش یا افزایش بارهای وارده بر پی 

6- ترک بر اثر وارد آمدن نیروهای رانشی به بنا 

7-ترک ناشی از لرزشهای پیرامون بنا مانند ترافیک، انفجار، حفاری و غیره

8- ترک بر اثر تغییر فشار آبهای زیرزمینی و تغییر میزان رطوبت در زیر پی ها

9- ترک بر اثر تعبیه و فعالیت تاسیسات مدرن در داخل بناهای تاریخی 

10- ترک ناشی از کاهش تدریجی مقاومت و چسبندگی مصالح و ملاتها به علت فرسودگی در طول زمان

11- ساخت و ساز جدید ترک بدون توجه به پیوستگی و همبستگی 

12- ترک بر اثر فشارهای وارده

13- ترک در دیوار منحنی 

14- ترک در نقاط اتصال دیوارها

15- ترک در جداره دیوارهای پر باز شو

قطع نامه نارا

سند نارا در رابطه با اصالت (1994) 

 تنوع فرهنگها و تنوع میراث

ارزشها و اصالت

پیشنهادات تکمیلی (پیشنهاد شده توسط اچ. استول)

تعاریف

 

 

 

مفهوم مرمت

مبانی نظری مرمت  

مرمت معماری ، روشی ویژه برای مهیا سازی زمینه جهت ارزیابی آثار و ابنیه گذاشته است که گاه با دخل و تصرف در بنا تغییرات بصری ایجاد می کند . مبانی نظری مرمت ، متکی بر اصولی است که در قرن نوزدهم مدون و ارائه گردید . هدف عمده آن عبارت بود از نزدیک کردن اثر معماری به فضای تاریخی خود ؛ در این راستا ایجاد شرایط لازم جهت استقرار بنا در محیط و فضایی که شکل گرفته است با لحاظ کردن روابط آن با فرهنگ ، سلیقه و ذوق زمان بنا ، ضروری است . از سوی دیگر مرمت معماری عبارت است از ایجاد شرایطی که بنا بتوانند مجدداً‌ زندگی یافته و بعنوان عضوی ارزشمند و تکمیل کننده از دنیای زمان ما ، در حیات آن مشارکت فعل داشته باشد ، ضمن اینکه هویت شکلی و الگوی زمان تاریخی خود را حفظ و ارائه می کند .

این تفکر به عنوان یک مبانی نظری ، حاصل یک نگاه تحلیلی و نقادانه در هنر است که با شاخص کردن تفاوت بین زمان حال و گذشته امکان معرفی زمان گذشته را فراهم آورده و آن را به مقیاس تاریخی خودش بر می گرداند . بی تردید ارحجیت نگاه تاریخی ، فلسفی و نقادانه ، تحویلی اساسی در همه زمینه ها ایجاد می کند ، که معماری اصیل بنا را با یک شیوه حسی از اقدام خلاقانه جدید متمایز می گرداند . از زمانی که اقدام ما در زمان حال می خواهد با استفاده از روشهای خاص خود به معرفی گذشته بپردازد ، درست از لحظه ضرورت احترام به گذشته شروع می شود . و در واقع در نتیجه این نگرشی است که حفاظت بنا مطرح می گردد . با این پیش فرض که بنا دارای ارزشی تاریخی ، کالبدی با محتوا و پیام فرهنگی ، اعتقادی است و از این لحظه به بعد بنای معماری حائز شرایط جهت انتقال به آینده می گردد . در نتیجه روند برنامه ریزی  و کار ما مستلزم مبانی نظری و ابزارهای فنی مشخص شده و در واقع عمل معمار، مرمت کار برای پیوند گذشته بر حال ، یک عمل هنری تلقی می شود و تا زمانی که زنده و پویاست ، دارای حیات خواهد   بود ، که یکی از رموز کار هنری تضمین تداوم این پویایی و حیات زنده است. بنا بر این مرمت معماری یک عمل آگاهانه در دو بعد نقدی و خلاق  می باشد . نگاه عمده آن به تاریخی است که آمیخته با اعتقاد و فرهنگ است و این کالبد را مانند مصداقی عینی از کنش های اجتماعی می بیند

 

چرا مرمت می کنیم؟

یکی از سوالات اساسی که حول و هوش مرمت پیش می آید این است که چرا  و به چه خاطر به مرمت بناها و یا به طور کلی به مرمت ثروتهای فرهنگی می پردازیم؟

جوابهای گونه گونی می توانیم داشته باشیم نخست آنکه، به همان دلیلی که علوم انسانی را پی گیری و فرا می گیریم یعنی خود شناسی ومعرفت شناسی و اینکه به هویت تاریخی خود دست یابیم. به خصوص در سرزمینی مثل ایران که مکتوبات کمی در این باره داریم که این خود به روحیه و طرز تفکر مشرقی برمی گردد که در این نوشتار مجال پرداختن به آن نیست، می تواند مهم و قابل بررسی باشد...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مرمت و معماری