حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کاشی و هنر کاشی کاری

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق کاشی و هنر کاشی کاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کاشی و هنر کاشی کاری


دانلود تحقیق  کاشی و هنر کاشی کاری

دانلود تحقیق  کاشی و هنر کاشی کاری در 76 صفحه  با فرمت ورد بسیار کامل به توضیح ویژگی های ظاهری و فنی کاشی پرداخته و سپس هنر کاشی کاری و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار می دهد که شامل بخش های زیر می باشد:

چکیده مطالب

کاشی

انواع کاشی

انواع کاشی و ویژگیهای آن

کاشی دیواری

کاشی کف( سرامیک)

کاشی‌سازی

کاشی گلی

کاشی جسمی

مراحل ساخت کاشی

رنگ‌آمیزی

گره‌کشی

ابزارهای مورد استفاده در ساخت کاشی

 کاغذبر

تیشه

مقار

اره

سوهان

کشو

طرز تهیه و ساخت کاشی

قالب‌گیری و شکل‌دادن

تاریخچه هنر کاشی‌کاری در جهان

برای خدا و شاهزادگان زمینی

شکوه ترسیم‌شده

عصر ماشین

تفوق علم طراحی

دنیای نو

عصر حاضر

تاریخچه هنر کاشی‌کاری در ایران

 

 

 

چکیده مطالب

 

کاشی فرآورده‌ای است سرامیکی که به علت پخته‌شدن در درجه حرارت کافی به حالت نیمه‌شیشه‌ای درآمده خاصیت جذب آب آن کم و مقاومت آن در برابر ساییدگی و فشار و غیره مکانیکی زیاد است. از زمانی که آجرپزان مشاهد کردند که آجر در گرمای زیاد کوره جوش می‌‌شود لعاب را شناختند و کم‌کم آجر لعاب‌دار ساخته شده. بعد از آن لعابهای رنگی ساخته شد که پیرایش هنر کاشی‌کاری را به دنبال داشت. با گذشت زمان، صنعت کاشی‌‌سازی و هنر کاشی‌کاری پیشرفت کرد و کاشیهای با ضخامت کم ساخته شد ولی چون رنگها پس از جذب لعاب درهم می‌دویدند نمی‌توانستند بخوبی روی یک کاشی چند رنگ دلخواه را بپزند، از این رو هر کاشی در یک رنگ ساخته می‌شد و برای بدست آوردن نقش‌و نگارهای مختلف کاشی‌کاری معرق رواج پیدا کرد و بعد از آن کاشی هفت‌رنگ ساخته شد و در حال حاضر کاشی‌های رنگی و ساده در ابعاد مختلف و به روشی دستی و ماشینی تولید می‌شود. کاشی‌سازی و کاشی‌کاری نقش ارزنده‌ای در معماری سنتی ایران دارد. شاهکارهای بی‌مانند و خیره‌کننده این هنر از دوران ترکمانان قره‌قوینلو در مسجد کبود تبزیز وپس از آن در اصفهان مسجد شیخ‌لطف‌الله و مسجد امام و در مشهد مقدس در حرم مطهر حضرت امام و مناطق دیگر ایران زمین به جای مانده‌است. در زیر طرز تهیه خصوصیات و ویژگی‌های کاشی و سرامیک و کاربرد آن بطور مختصر توضیح داده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

کاشی :

کلمه کاشی از واژه لاتین tegula مشتق شده از فعل tegere می‌باشد که معنی پوشاندن یا پوشش‌دادن است لازم به ذکر است که این واژه در زبان رومی‌ها به کاشی‌های بام اطلاق می‌شده کاشی را بعنوان قطعاتی مسطح سطحی از سفالینه پخته شده در نظر می‌گیریم که در کف‌ها و دیوارهای ساختمانها استفاده می‌شود و اغلب بخاطر ایجاد مانعی جهت نفوذ آب به بدنه کاشی و نیز جهت خلق رنگ و نقش متنوع آنها را لعاب می‌دادند معمولاً به لحاظ جنبه‌های عملی و زیباکاری از کاشی استفاده می‌گردد. یک سطح مفروش به کاشی و سطحی کاملاً‌ بهداشتی نفوذناپذیری در برابر آب و مناسب نظافت خواهد بود. و با وجود اینکه در مقابل آتش مقاوم است لیکن بخوبی گرما را در محیط پخش می‌نماید...

.

.

الف) کاشی دیواری: این کاشی‌ها در ابعاد مختلف مانند : 10×10 ، 10×15 ، 15×15 ، 20×15 و در ضخامت‌های 4 تا 12 میلی‌متری متناسب با ابعاد کاشی تولید می‌شود خاصیت جذب آب کاشی دیواری نباید بیش از 12 تا 14 درصد باشد و باید در برابر حرارت و رطوبت و سرما به اندازه کافی مقاومت کند تغییرات ناگهانی دما( 20 تا 100 درجه سانتی‌گراد) را بخوبی تحمل کند بدون آنکه هیچگونه اثر ترک‌ در بدنه یا لعاب آن ظاهر شود. بعلاوه کاشی باید در برابر مواد شیمیایی به اندازه کافی مقاوم باشد و از نظر ترکیب و رنگ لعاب هیچگونه تغییری در آن پدید نیاید. کاشی دیواری با توجه به خصوصیات فوق برای زیبائی حفظ بهداشت و جلوگیری از رطوبت در آشپزخانه، حمام.دستشویی و سایر محیط‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ب)کاشی کف( سرامیک): این کاشی نیز مانند کاشی دیواری در ابعاد مختلف تولید می‌شود که در حال حاضر مهمترین آن1× 1 سانتی‌متر و بیشترین آنها 50×50 سانتی‌متر می‌باشد. کاشی کف بسته به ابعاد کاشی در ضخامتهای مختلف از 8 تا 25 میلی‌متر تولید می‌شود. خاصیت جذب آب این کاشی نباید از 2 درصد بیشتر باشد و باید در برابر سائیدگی و فشار و ضربه مکانیکی دارای مقاومت زیادی باشد....

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کاشی و هنر کاشی کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد