حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه لبنیات پاک پی

اختصاصی از حامی فایل دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه لبنیات پاک پی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه لبنیات پاک پی


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه لبنیات پاک پی

معرفی فیزیکی کارخانه:

تولید این کارخانه در سال 1368 ساخته شد و در سال 1375 به بهره برداری رسید. میزان شیر، ماست، دوغ، کشک، پنیر خامه ای و انواع بستنی به ترتیب سالیانه t 2000، t1200، t300، t1500، t200، t500، t800 می باشد.

این کارخانه با مساحت 17 هزار کیلومتر مربع و ساختمان اداری 400 متر مربع سالنهای تولید لبنی و بستنی 400 متر مربع و ساختمان ابزار و تاسیسات 9000 متر مربع می باشد. که 160 نفر نیروی کار را در خود جای داده است. 70 نفر از کارگران خط تولید، بقیه فروش، اداری و ... است که 20 نفر در قسمت فروش در اصفهان و بقیه در خود کارخانه مشغول به کار می باشند.

 

جمع آوری شیر از مزرعه تا کارخانه:

در مزرعه بعد از دوشیدن باید در مخازن جمع آوری دمای شیر را به حدود c°5-4 کاهش داد. ولی هنوز در هیچ کدام از مزارع ایران سرد کردن شیر در مزارع انجام نمی شود و شیر با درجه حرارت های c°13 به بالا به کارخانه منتقل می شود.

غالباً هنگامی که محتویات سرد شده مخزن جمع آوری شد.

شیر در مزرعه به تانکر پمپ می شود احتمال ورود هوا به آن به شدت زیاد می شود. لذا تنظیم پمپ در این مرحله ضروری است در زمان ورود به تانک شیر به اطراف پاشیده و در نتیجه با هوا مخلوط می شود.


فصل دوم

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز


ساختمان کارخانه

دریافت شیر، پرکن و پاستوریزاسیون است. شیر در این کارخانه به دو صورت دریافت می شود.

الف: تانک دو جداره استیل

ب: بیدونهای شیر که kg100 وزن دارند قبل از دریافت شیر ابتدا تست الکل روی شیر صورت می گیرد cc2 شیر کشیده و cc2 الکل هم روی آن اضافه می شود. اگر شیر ببرد یعنی میزان آلودگی زیاد است و غیر قابل دریافت است و نیز اسیدیته کمتر c168 با احتیاط دریافت می شود شیر بعد از تستهای ابتدایی تحویل گرفته می شود اگر شیر داخل بیدون باشد روی ریلی قرار می گیرد و سپس توسط کارگران به داخل باسکول شیر از یک صافی که روی باسکول ریخته می شود باسکول تا وزن kg500 را اندازه گیری می کند قبل از ورود به باسکول با شیر از یک صافی که روی باسکول است عبور داده می شود تا ذرات اضافی شیر گرفته شود.

سپس وزن شیر به kg500 که رسید وزن آن توسط کارگر یادداشت و با زدن دسته ای به داخل مخزن با ظرفیت kg1200 تخلیه می شود این مخزن در سطح پایین تری از باسکول قرار دارد و با نیروی نقل شیر به مخزن تخلیه می شود.

 

خصوصیات شیر:

شیر مخلوطی پیچیده و غیر یکنواختی از لپید، کربوهیدراتها، پروتئین ها و بسیاری دیگر از ترکیبات آلی و نمک های معدنی محلول یا معلق درآب است.

کمیت و کیفیت بسیاری دیگر در بین گونه های مختلف و حتی میان افراد یک گونه با بکدیگر فرق دارند.

اکثر مطالعات انجام شده بر روی شیر به ترکیباتی چون پروتئین (غالباً کازئین و پروتئین های محلول در سرم شیر) چربی، لاکتوز، مواد معدنی اختصاصی داشته است برخی از اجزای تشکیل دهنده شیر مستقیماً از خون به شیر راه می یابد حال آنکه دسته ای دیگر در غدد پستانی منتشر می شود.

پیش سازی های ساخت این مواد از خون گرفته می شود در نتیجه تمامی پدیده های بیو شیمیایی و فیزیولوژیکی ترکیب خون را تحت تاثیر قرار می دهد.

ممکن است به ترکیب شیر نیز موثر واقع شود.

علاوه بر این هورمون ها که قابلیت اثر گذاری بر روی شیر دهی، سن، غدد پستان، تغذیه و محیط و روش شیر دوشی قرار می گیرد ترکیب شیر گاو با پیشرفت دوره شیر دهی به میزان قابل ملاحظه ای تغییر می کند بیشترین تغییر در ابتدا و انتهای دوره شیر دهی روی می دهد. کلستروم یا آغوز اولین تراوش های بعد از زایمان است که ترکیب و ظاهر و خواص بسیار متفاوتی با شیر دارد.

کلستروم ماده ای است لزج غلیظ دارای ته رنگ زرد مایل به قرمز همراه با بوی قوی و طعمی تلخ می باشدو کلستروم حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد جامد بود در مقایسه با شیر از کازئین پروتئینهای محلول در سرم و نمک های معدنی بیشتر و لاکتوز کمتری برخوردار است میزان چربی آغوز ممکن است از شیر کمتر یا بیشتر باشد. تفاوت ترکیب در کلسترومهای مختلف بسیار مشهورتر است.

در شیرهای مختلف اختلاف ساختاری شیر و آغوز طی روش های سرعت کاهش پیدا می کند در ذیل ترکیب نوعی کلستروم ذکر شده است:

کل مواد جامد 9/23%،چربی 7/6%، پروتئین 14%، لاکتوز 7/2%، خاکستر 11/1%، این اعداد به اولین شیر دوشی بعد از زایمان نژاد هشتاین مربوط می باشد میزان املاحی چون کلسیم، منیزیم، فسفر، کلر در کلستروم بیشتر در شیر است.

شامل 32 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه لبنیات پاک پی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد