حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کربن رادیواکتیو جهت سن سنگ

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره کربن رادیواکتیو جهت سن سنگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کربن رادیواکتیو جهت سن سنگ


تحقیق درباره کربن رادیواکتیو جهت سن سنگ

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:10
فهرست و توضیحات:

  استفاده از اورانیوم در کریستال های

مقدمه

کربن رادیو اکتیو

تابش نور تهییجی و استفاده از آمینو اسیدها

رزونانس اسپین الکترون و تابش گرمایی

***در بالای چهارچوب‌های زمانی یکی از اولین انسان‌ها، به منظره ای نگاه می‌کند که هومو ساپینس های کنونی- Homo Sapiens ، دور هم جمع می شوند تا گذشت سال ها را در شروع سال جدید جشن بگیرند. خوشبختانه جوان بودن ما، مانع از این نشده تا قفل های بستة سیارة خود را بگشاییم.

در غاری در نزدیکی غزه، اسکلتی پیدا شده که به دو روش تعیین سن شده است: رزونانس اسپین الکترون(ESR ) و تابش گرمایی- Thermoluminescence .

زمین همواره در معرض تشعشعات ناچیزی از اورانیوم، توریم و پتاسیم قرار دارد. وقتی این تابش به اتم‌های موادی مانند مینای دندان برخورد می کند، الکترون‌هایشان را جابه جا می کند، در نتیجه میدان مغناطیسی ماده تغییر می‌کند. این تغییرات با سرعت مشخصی صورت می گیرند. از طرفی هر چه تعداد الکترون‌های جابه‌جا شده بیشتر باشند، سن جسم مورد نظر بیشتر است. در کنار اسکلت به دست آمده در غزه، فسیل‌های دیگری از جمله دندان یک اسب به دست آمد. با استفاده از روش ERS ، سن آن 100000 سال تعیین شد.

در آنجا سنگ های آتشزنه هم پیدا شد. این سنگ‌ها به روش تابش گرمایی تعیین سن می‌شوند. اساس کار مانند روش تابش تهییج نوری است. با این تفاوت که در آنجا  نور خورشید انرژی لازم برای بازگرداندن الکترون‌ها به مدارهای اصلی را فراهم می‌کرد، اما در اینجا حرارت این کار را می کند. وقتی سنگ آتشزنه( یا موارد مشابه) حرارت می بینند، الکترون‌های جابه‌جا شده شان از حالت‌های نیمه پایدار به ترازهای اصلی خود بر‌میگردند وانرژی اضافی خود را به‌صورت نور نشر می نمایند. میزان نور نشر شده، معیاری از تعداد الکترونها ی جابه‌جا شده است. به این ترتیب، عمر آنها از آخرین باری که استفاده شده‌اند، محاسبه می‌گردد. این آتشزنة خاص نیز به 100000 سال پیش بر می‌گردد. این اطلاعات چه ارزشی برای ما دارند؟ آنها به ما می گویند که انسان جدید، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، آفریقا را ترک کرده است. حالا وقتی از خود می‌پرسیم:" چقدر از سن ما می‌گذرد؟" به این سو کشیده می‌شویم تا بدانیم: "ما که هستیم؟"

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کربن رادیواکتیو جهت سن سنگ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد