حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ابزارها و وسایل جراحی اتاق عمل

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق ابزارها و وسایل جراحی اتاق عمل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ابزارها و وسایل جراحی اتاق عمل


دانلود تحقیق   ابزارها و وسایل جراحی اتاق عمل

معمولاً اسامی بسیاری از وسایل با توجه به نوع کارکرد و یا نام سازنده آن انتخاب شده و ممکن است در بیمارستانهای مختلف به اسامی متفاوتی نامیده شوند. برای مثال ممکن است وسیله ای در یک بیمارستان آموزشی رترکتور[1] و همان وسیله در بیمارستان خصوصی به نام دیگری خوانده شود. در هر صورت نحوه استفاده از این وسیله یکستان بوده، از آن برای کشیدن نوح و بافت های بدن به اطراف جراحی از فلزایت مختلفی ساخته شده است، از قبیل:

  • فولاد ضد زنگ با روکش کروم ونیکل
  • تنگستن کارباید[2]
  • برنز یا مس قابل انعطاف

 

پنس های هموستان

از این پنس ها برای گرفتن رگ های خونریزی دهنده استفاده می شود. هم چنین برای گرفتن دو طرف یک رگ، بریدن وگره زدن آن بکارمی رود. بعضی مواقع پینات ها بر روی آنها سوار می شود تا برای جدا کردن بافت های ظریف راحت تر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توان بوسیله آن یک نخ آزاد در اختیار جراح گذاشت تا برای گره زدن رگ استفاده شود. پنس های هموستات به اشکال بلند، کوتاه، دندانه دار یا ساده و راست و یا کج می باشد.

مفصل های آنها معمولاً کشویی و یا پیچی است.

قسمت فک این پنس ها دندانه دار بوده و دسته آنها طوری ساخته شده که می توان برای کشیدن و بالا نگه داشتن استفاده نمود. انواع مختلف این پنس ها عبارتند از : پنس گریل[3] - کاریرنس[4] – هاریسون گریپ[5] (24).

 

پنس های هموستات کوتاه

از این پنس ها در لایه های سطحی بدن مانند بافت زیر جلد، عضلات و نیز برای بالا کشیدن لبه های صفاق به هنگام دوختن آن استفاده می شود.

در عمل آپاندکتومی برای گرفتن پایه آپاندیس می توان آن را بکار برد. برای آزاد کردن قسمت های مختلف روده از مزانتر توسط همین پنس ها مزانتر را گرفته سپس بریده و لیگاتور می کنند(24).

هموستات های بسیار کوتاه

برای اعمال جراحی اطفال و سایر عمل های ظریف هموستات کوچکتر بنام موسکیتو[6] طراحی و ساخته شده اند.

هموستات های بلند

هاریون گریپ یا رابرتز نمونه هایی از هموستات های بلند هستند که در عمل های جراحی عمیق مثل جراحی حفره شکم و یا توراکس بکار می روند. همچنین در عمل هایی مانند تانسیلکتومی که دسترسی به عضو خیلی مشکل است از آنها استفاده می شود.

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش




دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ابزارها و وسایل جراحی اتاق عمل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد