حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سبزوار

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد سبزوار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سبزوار


تحقیق در مورد سبزوار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه10

                                                             

فهرست مطالب

 

 

سبزوار

 

پیشنه ی تاریخی

 

مسجد جامع سبزوار

 

بنای مصلی سبزوار

 

تدریس حکمت، فقه و تفسیر مشغول شد. مدتی در کرمان متوطن گردید و سپس به زادگاه خود بازگشت و در مدرسه صحیفیه تدریس آغاز نمود. حاج ملاهادی سبزواری ملقب به (اسرار) درسال 1289 ق در سن 78 سالگی دارفانی را وداع گفت، از وی آثار ارزشمندی نظیر منظومه در فلسفه، شرح منظومه در منطق، شرح لیالی، حاشیه بر تجرید و ... بر جای مانده است.

 

بنای آرامگاه این فیلسوف بزرگ در میدان زند شهر سبزوار واقع است. فضای داخلی آرامگاه شامل طرحی چلیپائی شکل بوده که در آن حجره ها و اتاقهایی تعبیه گردیده است تزئینات، ترمیم و استحکام بخشی آرامگاه در اوایل سال 1340 ش توسط انجمن آثار ملی انجام شده است.

 

کارشیکاریهای رنگارنگ بر زمینه لاجوردی و گنبد فیروزه ای رنگ بنا به جلوه و شکوه خاصلی بخشیده است. بنای اولیه آرامگاه کمی پس از وفات حاج احمد ملا هادی سبزواری توسط (میرزا یوسف مستوفی المالک) ساخته شد.

 

آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری (اسرار)

 

بعقعه امام زاده یحیی

 

مسجد پامنار

 

این بنا در تقاطع خیابان اسرار و بیهق شهر سبزوار قرار دارد و مشتمل بر فضای د اخلی گنبددار، ایئوان و مناره ها و دو فضای ارتباطی است. گنبد بقعه با کاشیهای زیبای فیروزه ای رنگ پوشیده شده و نمای بنا از خیابان بیهق نیز با کاشیهای بسیار نفیس آراسته گشته است. گویا کهن ترین بخش بنا گنبد خانه آن است. که با پلبان مربع و بصورت چهار ایوانی به سبک ویژه معماری سده هشتم و هفتم ساخته شده است. تزئینات نمای بقعه در سال 1380 ق نصب شده و فضای داخلی آن مزین به کاشی، گچ، سنگ و آینه کاری است. این مکان در حال حاضر بعنوان یک زیارتگاه مورد احترام و توجه بوده و مکان تاریخی گردشگری نیز به شمار می آید.

 

این بنای مذهبی کهن ترین مسجد شهر سبزوار است که در ضلع جنوبی خیابان بیهق قرار دارد. بنای امروز مسجد با وسعت تقریبی 350 متر مربع مشتمل بر شبستان ستوندار و صحن ضلع جنوبی است که بخش الحاقی به این مسجد محسوب می گردد. شهرت این بنا به پامنار به سبب وجود مناره ای مجاور ایوان با ارتفاع بیش از (20 متر) است. ساقه این مناره آراسته به تزئینات و کتیبه ای در معقلی است که در بخش پائین آن به صورت برجسته دیده می شود. بنا به نوشته متون این مسجد در سال 317 ه.ق به همت (امیر ابوالفضلی زیاری) تجدید بنا گردید و در سال 420 ه.ق نیز توسط خواجه امیرک دبیر برای آن مناره ای ساخته شد. بر اساس مرمتها و بازسازی ها در قرون مختلف قدمت این بنا از قرون اولیه اسلامی تا صفویه و معاصر تخمین زده می شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سبزوار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد