حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی ساختار

اختصاصی از حامی فایل کارافرینی ساختار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی ساختار


کارافرینی ساختار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:9

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

ساختار وطبقه بندی آنتی بادی

واحد اصلی سازنده آنتی بادی ها گلیکوپرتئین می باشد با وزن مولکولی 150000 دالتون آنتی بادی شامل چهار زنجیره ی پلی پپتیدی می شود در واقع دو زنجیره سنگین ودو زنجیره سبک که به وسیله پیوندهای دی سولفیدی به هم متصل شده اند . هر زنجیره سبک دارای یک وزن مولکولی حدود 25000 دالتون است وشامل دو قسمت به نام دومین است یک قسمت دمین که ناحیه ی خاصی در زنجیره است که بوسیله پیوندی سولفیدی به صورت تا خورده درآمده است .

در زنجیره ها قسمت هایی به نام CL , VL  وجود دارد . VL قسمت متغیر و CL  قسمت ثابت است .

در قسمت VL  : ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه متفاوت است ولی در قسمت CL ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه ثابت است . دو نوع زنجیره سبک وجود دارد:

λ (1

K (2

در انسان %60 از زنجیره سبک و K  40 %  است . درحالی که در کل زنجیره سبک L 50 % , K 95 %  λ  وجود دارد . بنابراین یک مولکول آنتی بادی یکی از انواع را دارد و هرگز دو نوع را نخواهد داشت .

هر زنجیره سنگین درآنتی بادی دارای وزن مولکولی حدود 50000 دالتون است . و شامل قسمتی است که دارای خاصیت ارتجاعی میباشد به نام Variable rigion  ، زنجیر سبک و سنگین دارای یک ناحیه هومولوگ ( یکسان ) هستند که ازآمینو اسیدهای متفاوت ساخته شده اند . بخش های یکسان شامل حدود 110 آمینو اسید هستند و نواحی ایمونوگلوبولین نامیده می شوند .

زنجیره سنگین شامل یک ناحیه به نام VH است و هر کدام دارای 3یا4 قسمت میباشند (CH11, CH2,CH4,CH4) ناحیه ای که در زنجیره سنگین دارای خاصیت ارتجاعی است دبین ناحیه CH1 , CH2  قرار دارد . و این خاصیت به آنتی بادی شکل Y می دهد . و اجازه باز و بسته شدن برای جادادن دولبه آنتی ژن را به آنتی بادی می دهد . همچنین زنجیره سنگین در تعیین عملکرد فعالیت مولکول آنتی بادی انجام وظیفه می کند . آنتی بادی دارای پنج نوع ( کلاس ) می باشد . IgG – IgA – IgM , IgD – IgE   ، هرکدام بوسیله نوعی از انواع زنجیره سنگین بوجودمی آیند . -m-D-å-d-µ ؛Gd – IgE , IgG  هر کدام تنها یک ساختار دارند ، درحالی که IgA  ممکن است شامل یک یا دو بخش و IgG  شامل پنج اتصال دی سولفیدی در ساختارش باشد  آنتی بادیهای IgG دارای 4 زیر مجموعه می باشند با وجود این ارگانیسم های تفاوت کمتری در تولید محصول نوع آنتی بادی دارند. تحقیقات روی IgG  از نظر ساختار و عملکرد برای کمک به کشف آنزیم های پیسین و با پائین وجود دارد . به صورت تکه های خاص همراه بیولوژی خاص . آنزیم پپسین در برخورد با IgG  باعث شکستن آنتی بادی و ایجاد دو ناحیه (Fab) می کند . دو ناحیه Fab به قسمتی از زنجیره سنگین که دارای خاصیت ارتجاعی است اتصال می یابند .چون ناحیه Fab  مولکولی دو ظرفیتی است و قادر است آنتی ژن را رسوب دهد . آنزیم پاپایین در ناحیه دارای خاصیت ارتجاعی بین CH1 , CH2  دو تکه محصول یکسان به نام ناحیه FC تولید می کند که این نواحی خاصیت حفظ کردن لبه ی آنتی ژن را دارند . البته این ناحیه به آنتی ژن متصل نمی شود . بلکه این ناحیه با مولکول های گلیکوزیدی تشکیل پیوند می دهد و باعث عمل موثر ی  مانند : اتصال آنتی بادی به ماکروفاژ و مونوسیت و می شود . و همین طور عمل تشخیص یکی از انواع آنتی بادی از دیگری


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی ساختار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد