حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله Agent-Oriented Information System

اختصاصی از حامی فایل دانلودمقاله Agent-Oriented Information System دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 



 

چکیده
سیستمهای اطلاعاتی عمدتاً از یک تناقض رنج می‎برند. محیطهای عملیاتی آنها با اصطلاحاتی مثل عامل،‌ مسئولیت، اهداف و کار و منابع درک می‎شود حال آنکه سیستمهای اطلاعاتی خودش از یک سری ماژولهای نرم‎افزاری،‌ ساختارهای داده و رابطها تشکیل شده است. این مقاله یک روش ایجاد نرم‎افزار را بیان می‎کند. که این ناهمگونی را با دخالت مفاهیمی مثل عامل و هدف به عنوان اصول پایه در مراحل طراحی و تحلیل، از بین می‎‏برد. عملاً این روش با Frameworkی بنام I*، یک Framework مدل کردن برای احتیاجات اولیه،همراه است و نه تنها در تحلیل اولیه بلکه در تمام مراحل تولید نرم‎افزار از آن بهره می‎گیرد.
1-معرفی:
معمولاً محیطهای عملیاتی با اصطلاحاتی مثل عامل، مسئولیت، اهداف و کار و منابع درک می‎‏شود در حالیکه سیستمهای اطلاعاتی اجتماعی از ماژولهای نرم‎افزاری، ساختارهای داده و رابطها می‎باشند. این تناقض عاملی در جهت فقر کیفیت سیستمهای اطلاعاتی است. همچنین موجب شکستهایی در سیستمهای اطلاعاتی تجاری می‎شود. هدف این مقاله بیان یک متد تولید نرم‎افزار است که روی مفاهیم Agent (عامل) و Goal (هدف) درک می‎شود. این قید این امکان را فراهم می‎آورد که این مفاهیم را برای توضیح محیطهای سازمانی بکار ببریم.
Framework تولید نرم‎ازار که*(i)Tropos نام دارد و از دو واژة
Easily Changeable و Easily Adaptable می‎آید در مرحلة تحلیل احتیاجات اولیه بکار می‎رود. روش ارائه شده از چهار قسمت برای تولید نرم‎افزار استفاده می‎کند:
1-احتیاجات اولیه : در ارتباط با درک مشکلات و احتیاجات یک جایگاه سازمانی می‎باشد. خروجیهای این مرحله یک مدل سازمان یافته است که شامل عاملهای (Actor) مناسب و اهداف بین آنهاست.
2-احتیاجات ثانویه : در این مرحله سیستم در محیط عملیاتیش، مورد تفسیر قرار می‎گیرد و همة احتیاجات عملیاتی و غیر عملیاتی سیستم در این مرحله شناخته می‎شود. (توابع مناسب + کیفیتهای مناسب)
3-طراحی معماری : معماری سیستم در اصطلاح زیر سیستمهایی که با جریان داده و کنترل به هم ارتباط دارند، تعریف می‎شود.
4-طراحی جزئی : یک اجزاء موجود در بخش معماری با جزئیات بیشتری تعریف می‎شود (ورودی‎اش، خروجی‎اش، کنترلها و اطلاعات مناسب دیگر برای هر جزء)
2- مثال :
فروشگاه گل یک مغازه است که انواع گلها را می‎فروشد و انتقال می‎دهد. مشتریهای گل فروشی می‎توانند کاتالوگی که محصولات موجود را نمایش می‎دهد، برای سفارش دادن (از راه دور یا On-Site) بکار ببرند. که این کاتالوگ بطور منظم بروز می‎شود. برای افزایش بازار جهانی فروشگاه گل تصمیم به خرده‎فروشی از طریق اینترنت می‎کند. با نصب چنین سیستمی، مشتری می‎تواند محصولات مغازه را سفارش دهد (یا از طریق تلفن، یا از طریق اینترنت یا شخصاً).
نام سیستم اینترنتی Flower Alive است.
1-2: اهداف پروژه :
هدف اصلی سیستم جدید فراهم کردن این امکان برای مشتری که بتواند انواع مختلف گلها را ببیند و گلهای مورد علاقه خود را بتواند سفارش دهد.

2-2: توضیحات :
این سیستم طراحی می‎شود تا هر مشتری بتواند بطور بالقوه از طریق دسترسی به اینترنت و یک Web Browser، به سیستم دسترسی داشته باشد. همچنین نیازی به ثبت نام و مراحل شناسایی، برای مشاهدة کاتالوگ نیست. (استفادة رایگان) حتی اگر مشتری چیزی نخرد هم سیستم او را به عنوان مشتری در نظر می‎گیرد. مشتریان می‎توانند هم کاتالوگ را ببینند و هم می‎توانند یک گل خاصی را در پایگاه داده جستجو کنند. همچنین کاتالوگ گلها را به سه گروه تقسیم کرده تا مشتریان بتوانند انواع گلها را ببینند و با هم مقایسه کنند.
جزئیات هر گل شامل – نام، توضیح کوتاه، نام تجاری، سال معرفی گل، هزینه می‎باشد که توسط سیستم ارائه می‎گردد (برای هر گل)، هنگامی که یک مشتری تصمیم می‎گیرد یک گل را بخرد آن گل را به کارت خرید خود اضافه می‎کند.
سیستم نیز بعد از چک کردن گلهای خریده شده، این امکان را برای مشتری فراهم می‎آورد که اطلاعاتش مثل نام و آدرس و کارت اعتباری و.. را از طریق تلفن یا اینترنت (توسط فرمهای استاندارد) در اختیار فروشگاه( سیستم) قرار دهد.
3-احتیاجات اولیه:
در طول تحلیل احتیاجات، مهندس احتیاجات به تحلیل و تسخیر مقاصد و اهداف سرمایه‎گذاران (متقاضیان سیستم) می‎پردازند. این مقاصد، به عنوان اهدافی که عاقبت به نیازهای عملیاتی و غیر عملیاتی منجر می‎شود، توسط برخی اشکال تحلیل Agent Oriented مدل می‎شوند. در I*، احتیاجات اولیه شامل Actorهای اجتماعی است که برای 1-دستیابی به اهدافشان (Goal) یا 2- کارهایی که باید انجام دهند (Task) یا 3-منابعی که باید بدست آورند (Resource) به هم متصلند.
در I*، دو مدل داریم:
1-مدل وابستگی استراتژیک : برای توضیح شبکة از ارتباطات بین Actorها.
2-مدل منطقی استراتژیک : برای توصیف و حمایت استدلالهایی که در مورد ارتباطات هر Actor با دیگر Actorها بحث می‎کند، بکار می‎رود.
مدل وابستگی استراتژیک : یک گراف که هر نودش یک Actor با نمایش می دهد و لینگ بین دو Actor نشان میدهد که یک Actor برای ارضاء نیازهایش (اهدافش) به دیگری وابسته است. Actorی که به دیگری وابسته است را Depender و دیگری را Dependee می‎نامند. ناحیه اطراف مرکز وابستگی را Dependum می‎نامند. با وابستگی روی Actor ها، یک Actor می‎تواند اهدافش را بدست آورد که در غیر اینصورت (عدم وابستگی) نمی‎‏توانست به تنهایی آنها را بدست آورد یا حداقل به راحتی قادر به کسب این اهداف نبود و کیفیت نیز تحت تاثیر قرار می‎گرفت (بدتر می‎شد) نکته شایان ذکر اینست که یک Depender به علت وابسته بودن به Dependee آسیب پذیر است. یعنی اگر Dependee با شکست مواجه شود ، Depender نیز در رسیدن به اهدافش با مشکل روبرو می‎‏شود.
شکل 1، آغاز تحلیل احتیاجات اولیه را نشان می‎دهد. که از دو Actor مناسب در فروشگاه گل تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دو Actor بنامهای مشتری (Customer) و فروشگاه گل (Flower Shop) که اهداف فروشگاه گل عبارتند از :
1-پردازش سفارشات مشتری
2-رضایت مشتری
3-افزایش بازار جهانی
چون 2 و 3 براحتی قابل تعریف نیستند آنها را در اصطلاح اهداف نرم می‎نامیم و در اشکال ابرقرار دارند.
بعد از اینکه سرمایه‎گذاران و اهداف آنها مشخص شدند یک تحلیل Mean-End مشخص می‎کند که چگونه این اهداف میتوانند عملاً، از طریق شرکت Actorی دیگری (که هنوز ممکن است شناسایی نشده باشد)، بدست آید.
تحلیل Mean-End را برای هدف نرم افزاریش بازارجهانی، بکار می‎بریم. (شکل 2) عمل محوری برای ارضاء این هدف نرم، Run Shop است.

 


در اینجا Run Shop یک Task است. (داخل،6 ضلعی)
Task بعنوان یکی توالی از مراحل که متمایل به انجام بعضی اهداف نرم هستند تعریف می‎شوند.

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  20  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله Agent-Oriented Information System
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد