حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید


دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع  اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع  اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید

 

 

بحران انرژی در جهان پایدار

در اواخر دهه ی 60 میلادی اولین نشانه های  نارضایتی از شیوه های زندگی مدرن آشکار شد، این موج نارضایتی سلسله ای از وقایع بود که با کشفیات و نظریه های نو در حوزه ی علوم جدید در جهت غلبه بر مشکلات بشری و استاندارد کردن زندگی انسان که طی سالیان دراز بوجود آمده بود در تضاد قرار گرفت.

به این ترتیب رفته رفته جو خوشبینانه ی دوران شکوفایی بعد از جنگ جهانی دوم، به جو بی اعتمادی ، بدبینی و یاس تبدیل شد و در همین سالها جنبش های اجتماعی و سازمانهای سیاسی با موضوعاتی مثل حقوق زنان ، برابری نزادی ، محیط زیست و سایر موضوعات در جهان ماشینی شده ی صنعتی شکل گرفت .

کم کم و با بوجود اومدن مشکلات زیاد در  دهه های بعد از جنگ  ، موج انتقادات نسبت به اصول و قواعد شهرسازی مدرن گسترش یافت و تکنولوژی الزاماً نمی توانست وسیله ای برای بالا بردن همه جانبه ی کیفیت زندگی انسانها شد.

در نهایت آگاهی واقعی نسبت به تاثیر کلیدی محیط زیست بر کیفیت زندگی انسان، درک ارزش حقیقی زندگی و اهمیت حفظ و نگهداری ان ، و همچنین لزوم رعایت حقوق  زیست محیطی در سالهای نیمه ی اول دهه ی 70 شکل گرفت و بتدریج مورد توجه سازمان ها و موسسات بین المللی از جمله سازمان ملل متحد قرارذ گرفت ، با افزایش حساسیت عمومی نسبت به مسئله ، گروه هایی برای حمایت از محیط زیست در جهان بوجود اومد که از مهمترین آنها میتوان به گروه صلح سبز اشاره کرد.

 

معماری پایدار(Sustainable architecture)

 

 

معماری سبز (Green Architecture)

 

رویکردهای بوم شناختی از نگرش بوم شناختی شهری ( اکوتوپیایی ) ناشی شده اند:

1- نادیده گرفتن موضوعات دیگر و اصول بوم شناختی را به عنوان معیار

2- ایجاد آشتی و تعامل بین تکنولوژی و اکولوژی (اکوتک)

معماری پایدار:

معماری که ، در پی سازگاری و هماهنگی کامل  با محیط زیست و حفظ  آن برای آیندگان می باشد، واین یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان صنعتی کنونیست.

معماری پایدار در فرهنگ های کهن بشری ریشه داشته و در زندگی سنتی در قالب احترام به طبیعت جلوه گر شده، ولی مفهوم پایداری هنوز نسبتا جدید است و درک معانی و فرهنگ چگونگی استفاده از آن همچنان در حال شکل گیری است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع اکوتک (تلفیق معماری وطبیعت)49 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد