حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فناوری انرژی جزر و مدی

اختصاصی از حامی فایل فناوری انرژی جزر و مدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فناوری انرژی جزر و مدی


فناوری انرژی جزر و مدی

این پروژه  به صورت Word که مقدمه آن در زیر آورده شده است.

مقدمه:

در قرن یازدهم از انرژی جزر و مد در ساحل اقیانوس اطلس در فرانسه‌، انگلستان و اسپانیا با قراردادن دستگاههایی استفاده شد. استفاده عملی از انرژی جزر و مد در ابعاد تجربی بزرگ در قرن نوزدهم ادامه داده شد. تآسیسات استفاده از انرژی جزر و مد در انگلستان‌، آلمان‌، ایتالیا‌، شوروی سابق و آمریکا به‌کار گرفته شد.

ماشین‌های جزرومدی قدیمی قسمت کوچکی از انرژی جزر و مد موجود را برای تولید انرژی مکانیکی فراهم می‌کردند. توان مکانیکی چنین ماشینهایی بین 30 تا 100 کیلو وات بوده است. استفاده از انرژی جزر و مد برای تولید الکتریسته اخیرا پیشنهاد شده است. تکنولوژی نو و مهندسی پیشرفته در ساختن سدهای آب و توربینها و بالا رفتن قیمت دیگر منابع انرژی سبب توسعه بیشتر استفاده از انرژی جزر و مد شده است.

دسترسی کشورهای درحال توسعه به انواع منابع جدید انرژی، برای توسعه اقتصادی آنها اهمیت اساسی دارد و پژوهش های جدید نشان داده که بین سطح توسعه یک کشور و میزان مصرف انرژی آن، رابطه مستقیمی برقرار است. با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در جهان فعلی، دیگر نمی‌توان به منابع موجود انرژی متکی بود.

انرژی‌های پایان‌پذیر و آلاینده محیط زیست نفت، گاز طبیعی، زغال سنگ و انرژی هسته‌ای، که در حال حاضر عمده‌ترین منابع تأمین کننده انرژی در جهان هستند، همه دارای آلاینده های زیست محیطی و جبران‌ناپذیر در زمین و فضا، از قبیل افزایش CO2، افزایش دمای زمین، ذوب شدن یخ‌های قطب‌ها، از بین بردن لایه ازن و. . . هستند که حرکت دانش بشری برای تأمین انرژی جهان در آینده باید به‌سوی تأمین انرژی جهان از انرژی‌های پاک و جانشینی آن با انرژی های آلاینده باشد.

 


دانلود با لینک مستقیم


فناوری انرژی جزر و مدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد