حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مشخصه‌های موثر برف بر امواج الکترو مغناطیس

اختصاصی از حامی فایل مقاله مشخصه‌های موثر برف بر امواج الکترو مغناطیس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مشخصه‌های موثر برف بر امواج الکترو مغناطیس


مقاله مشخصه‌های موثر برف بر امواج الکترو مغناطیس

برف یکی از اشکال بارش است که به دلیل طبیعت ایجاد تاخیر در تبدیل آن به رواناب، تفاوتی خاصی با سایر مولفه های بیلان آب دارد، پوشش برفی در یک حوزه برییلان آب و انرژی آن حوزه اثر می گذارد. بنابراین عامل مهمی در تغییرات اقلیمی یک منطقه محسوب می شود. تعیین تغییرات زمانی ذوب برف و آب معادل برف برای پیش بینی سیلاب، مخازن و کشاورزی یک منطقه بسیار حائز اهمیت است.

امکان تخمین پوشش برفی به وسیله اطلاعات سنجش از راه دور در تحقیقات اخیر مورد توجه محققین قرارگرفته است و تحقیقات زیادی خصوصا برای محاسبه پوضشش و بودجه برفی براساس تخمین های دقیق از اطلاعات ماهواره صورت گرفته است.

یکی از مهمترین مشلات تصاویر ماهواره،ای تشخیص برف از را بدر تصاویر است زیرا ضریب باز تابشی هر دو یکسان بوده و همین ابر جدا سازی ابراز برف را با مشکل مواجه می سازد. برای رفع این مشکل استفاده از سیستم های سنجش از دور پیشرفته و الگوریتمهای جداسازی دقیقتری می تواند راهگا باشد.

وجودپوشش برف براییدو،اب وهواوتشعشع زمین اثر می گذارد،اما انچه

درهیدرلوزی بیشتر اهمیت دارد اب موجوددر برف است

برف را می توان به عنوان یک مخزن ساده در نظر گرفت که مقدار آب این مخزن در مکان و زمان تغییر می یابد. پوششهای برفی در بیشتر مناطق از جمله ایران بصورت فصلی می باشند و فقط در بعضی از مناطق قطبی یا کوهستانهای خیلی بلند بطور دائم بصورت یک حفاظ روی یخچالها قرار میگیرند. اطلاع از نحوه انباشت و ذوب برف جزو اصلی ترین اطلاعات برای اهداف پیش بینی رواناب و جویان رودخانه ها می باشند. وجود یخ در مناطق مرتفع حوزه می تواند باعث بند آمدن جریان رودخانه ای و موجب بروز سیلاب گردد در بعضی از نقاط وجود قطعات یخ مشکلاتی را در طرح‌های هیدورلیک ایجاد میکند. یخ زدگی زمین نیز بر نفوذ و رواناب اثر میگذارد،متدهای سنتی برف که متکی به اندازهگیریهای صعرایی می باشدغالبابامحدودیت امکانات دسترسی وتدارکات مواجه بوده ، لذا امکان تعیین توزیع زمانی و مکانی برف و یخ بعلت عدم کفایت تعداد داده ها برای کل ناحیه تحت تاثیر در زمانهای مختلف انباشت و ذوب فراهم نمی گردد. به علت مشکلات اندازه گیری پوشش برفی در نواحی کوهستانی به علت مشکلات اندازه گیری پوشش برفی در نواحی کوهستانی از روشهای سنجش از دور برای اندازه گیری مشخصات پوشش برفی می توان استفاده نمود.

در این روش می توان بدون تماس فیزیکی با آن پدیده اطلاعات ارزشمندی (مانند میزان تشعشع الکترو مغناطیسی جذب شده یا ساطع شده) را بدست آورد

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 39صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مشخصه‌های موثر برف بر امواج الکترو مغناطیس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد