حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کشتی درایران

اختصاصی از حامی فایل مقاله کشتی درایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کشتی درایران


مقاله کشتی درایران

آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت یافته است هریک از دانش‌ها و فروغ معرفت‌های انسانی در قرن بیستم به صورت دریای پهناور درآمده است به‌طوری‌که در هر یک از رشته‌های علوم باید سالها وقت صرف کرد تا در آن تخصصی یافت یا قسمتی از آن را تحصیل و درک نمود.

امروزه کسی هم که در یک رشته کار می‌کند و می‌خواهد در آن تخصص یابد و به مقامی شامخ برسد، نه تنها ناگزیر است از برگزاری مسابقه آن علم یا فن در جهان آگاه گردد و از بزرگان آن رشته تاسی جوید و پیش برود، بلکه همین فرد باید علاقمند به این رشته هم باشد و همین موارد لزوم داشتن اطلاعات کلی و یا معلومات عموی را ایجاب می‌کند.

بعنوان مثال، چه کسی می‌تواند هر وقت خواست از هرچیز که به نام اطلاعات ورزشی و یا غیره نامیده می‌شود، آگاهی حاصل کند؛ و به مقصود خود برسد. مگر آنکه مجموعه‌ای در این باره بدست داشته باشد تا هر وقت خواست در آن بنگرد و گمشده خویش را بیابد. یکی از این اطلاعات، دانستنی‌های ورزشی است.

ورزش تاریخچه طولانی دارد. در مملکت ما ورزش‌های باستانی با اهمیت خاصی، همیشه در گذشته مورد توجه بوده و یکی از اصول پرورش ایرانیان شریف و اصیل به شمار می‌رفته است. در عصری که ما در آن هستیم ورزش اهمیت بیشتری به خود گرفته چه از لحاظ یک زندگی ماشینی و شهری که مجال استفاده از ورزش‌های طبیعی را که زندگی در اعصار گذشته به همراه داشت نمی‌دهد و چه از لحاظ تنوع کارها و لزوم مقاومت در مقابل شداید و ناراحتی‌های ناشی از این گونه زندگی، داشتن جسمی نیرومند و سالم را ایجاب می‌کند. خاصیت اعضاء و قوا و استعدادهای انسانی است که اگر به کار افتد تقویت می‌شوند و نیرو می‌گیرند و به حد رشد و کمال می‌رسند و اگر بیکار و عاطل بمانند و سست شده باشند رو به ضعف و ناتوانی می‌روند. با توجه به این خاصیت، باید با تنظیم یک سلسله ورزش‌های صحیح، موجبات تقویت جسم را فراهم کرد تا در عرصه پیکار زندگی آماده پایداری در برابر مشکلات و رفع موانع و پیشروی در راه ترقی و تعالی بود.

ورزش از نظر تامین و تضمین ترقی و سعادت یک ملت اهمیت خاص دارد و باید کاری کرد تا از محوطه محدود زمین‌های بازی محدود به خانه‌ها و روستاها گسترش پیدا کند و به همه افراد مردم از خرد و کلان در آن شرکت جویند و موجبات تامین سلامتی و نیرومندی تمام افراد از هر طبقه و صنف و در هر سن و سالی که باشند فراهم شود. حکیم فردوسی که در هزار و چند سال پیش گفته و فعلا شعار عالی تربیت بدنی ایران شده بهتر از هر گفته‌ای اهمیت و فایده ورزش را نشان می‌دهد آنجا که فرموده‌:

ز نیرو بود مرد را راستی

ز سستی کژی زاید و کاستی

بدن سالم و تن نیرومند زمینه را برای پرورش خصائل نیکو و روحیه سالم و مطلوب آماده می‌سازد چنانکه قدما گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم و برعکس بدن رنجور کمتر مجل بروز و ظهور استعدادهای عالیه وجنبه‌های اخلاقی و ممتاز صفات انسانی را می دهد. سستی کژی و کاستی است تنبلی، فساد، انحراف...، همه و همه نتیجه و زاییده سستی و رنجوری است.

با توجه به این اصول، ورزش از نظر تامین سعادت ملت ما اهمیت خاص دارد. بادید جوانان مملکت و کلیه طبقات دیگر ورزش را فریضه ملی بدانند و با رعایت اصول صحیح آن سعی کافی در نیرومند کردن جسم و جان خود داشته باشند تا بتوانند به نحو شایسته وظیفه‌ای که «جهاد ملی» در راه خدمت به مملکت واگذار کرده به خوبی تشخیص داده و به شایستگی ایفا نمایند تا شرف و عظمت و اعتلا مملکت تضمین شود و آرزوی ملی ما در به‌ ثمر رسیدن اصول انقلاب تحقق پذیرد. در خاتمه ضمن تشکر از ناشر محترم، امیدوارم تا مطالب این کتاب مورد استفاده کلیه علاقمندان به این ورزش قرار گرفته و از ارائه پیشنهادهای خود برای رفع نقایص احتمالی در چاپ‌های آتی دریغ نفرمایند.

م. کیادلیری

زندگی به من آموخت که مردم را دوست بدارم و تا آنجا که در حد توانایی من است به انان کمک کنم، حال این کمک از چه طریقی و از چه راهی باشد مهم نیست، هرکس به قدر توانائیش.

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 74صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کشتی درایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد