حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه سازمان دهی بازار در هندیجان

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه سازمان دهی بازار در هندیجان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه سازمان دهی بازار در هندیجان


پایان نامه سازمان دهی بازار در هندیجان

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD + PDF

تعداد صفحات:85

فهرست مطالب:
عنوان                                                    صفحه
مقدمه
فصل اول :
              کلیات تحقیق
1-1-    طرح مسأله                                         2
1-2-    فرضیه                                             3
1-3-    ضرورت تحقیق                                         3
1-4-    هدف تحقیق                                         3
1-5-    روش تحقیق                                         4
1-6-    ادبیات و سوابق تحقیق                                     4
1-7-    مشکلات تحقیق                                         4

فصل دوم :
ادبیات نظری
1-2- تعاریف                                             7
2-2- ساخت بازار                                         8
3-2- شهر و بازار در دوره ی اسلامی                                 11
4-2- سه بخش اصلی در بنای بازار اسلامی                             12
1-4-2- راسته یا گذرگاه اصلی و فرعی بازار                             12
2-4-2- مجتمع های تجاری دارای انبار و محل هایی برای سکونت موقت بازرگانان (خان)         16
3-4-2- مجموعه های سرپوشیده                                     17
5-2- عناصر اقتصادی بازار در قدیم                                 19
1-5-2- راسته ی اصلی                                         19
2-5-2- راسته ی فرعی                                         19
3-5-2- دالان                                             19
4-5-2- سرا یا خان                                         20
5-5-2- خان بار                                             20
6-5-2- قیصریه                                             20
7-5-2- چهار سو                                         20
8-5-2- میدان                                             21
9-5-2- جلو خان                                         21
10-5-2- حجره                                             22
11-5-2- تیمچه                                         23
6-2 انواع بازار قدیم از نظر شکل ساختمانی و کارکرد                         23
1-6-2- بازار خطی (طولی)                                     23
2-6-2- بازار چند محوری                                     24
3-6-2- بازار مرکزی خرده فروشی با خان های پیرامونی                         25
4-6-2- بازار صلیبی (با دو محور اصلی متقاطع)                             26
5-6-2- بازار محله                                         26
6-6-2- بازار بیرون شهری (حومه)                                 27
7-6-2- بازار صحرایی                                         28
8-6-2- بازار زیارتی                                         28
9-6-2- بازار صنایع دستی                                     29
7-2- نقش بازار                                             29
8-2- بازار به عنوان یک مجموع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی                     32

فصل سوم :
               ویژگی های بازار طبیعی و جمعیتی بازار هندیجان
1-3- سابقه ی تاریخی شهر                                     35
2-3- وجه تسمیه شهر هندیجان                                     36
3-3- سیمای شهر                                         37
4-3- موقعیت                                             38
5-3- ویژگی های طبیعی                                         39
1-5-3- اقلیم                                             39
2-5-3- توپوگرافی                                         39
3-5-3- خاک                                             39
4-5-3- پوشش گیاهی                                         40
6-3- خصوصیات جمعیت                                     40
1-6-3- تعداد و پراکندگی جمعیت                                 41
2-6-3- ترکیب جنسی                                         41
3-6-3- ترکیب سنی                                         41
4-6-3- سطح سواد                                         44
5-6-3- ازدواج و وضعیت زناشویی                                 45
6-6-3- اشتغال                                             56
7-6-3- ترکیب اجتماعی شهر هندیجان                                 47
7-3- ویژی های اقتصادی                                     47
8-3- امکانات و استعدادهای اجتماعی                                 48

فصل چهارم :
                  سامان دهی بازار هندیجان
1-4- تاریخ بنای بازار هندیجان                                     51
2-4- خصیصه ی تاریخی معماری بازار هندیجان                             52
3-4- ساخت بازار هندیجان                                     52
4-4- محاسن و مشکلات بازار هندیجان                                 56
5-4- مشکلات بازار هندیجان                                     56
6-4- بازار های کنونی هندیجان                                     57
7-4- جایگاه امروزی بازار سنتی هندیجان در طرح توسعه و سامان دهی شهر                 57
8-4- بازار و گردشگری                                         59
9-4- ویژگی معماری و توسعه بازارهای سنتی                             59
10-4- بازار و ساعات کار                                         61
11-4- مسجد و بازار                                         62
12-4- امنیت بازار                                         63
13-4- پاکیزگی بازار                                         64
14-4- نقش فرهنگ در بازار هندیجان                                 64
15-4- ترکیب صنوف در بازار هندیجان                                 65
16-4- بازار ماهی و میوه فروشی هندیجان                                 66
17-4- بازار ته لنجی هندیجان                                     69
18-4- بازار روز هندیجان                                     70
19-4- عوامل مؤثر در ساخت بازار روز                                 71

فصل پنجم :
                نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- آزمون و فرضیه ها                                         75
2-5- نتیجه گیری                                         77
3-5- ارائه ی پیشنهادات                                         78

منابع و مأخذ                                             80
پیوست                                                 82


فهرست جداول
عنوان                                                                                                                                     صفحه
جدول 1-3-  جمعیت و پراکندگی آن بر حسب جنس به تفکیک مساکن و غیر مساکن در سال 1385          42
جدول 2-3- ترکیب سن جمعیت بر حسب تعداد وضع سکونت در سال 1385                  43
جدول 3-3- میزان سواد افراد شش ساله و بیشتر در هندیجان بر حسب دوره های تحصیلی در سال 1375          44
جدول 4-3- طبقه بندی شاغلان شهر هندیجان بر حسب گروه های عمده ی فعالیت به درصد در سال 1375      46

مقدمه :
امروزه انسان نوعی از زندگی و تمدن را می گذراند که با گذشته های دور تفاوت های بسیاری داری، در گذشته انسان هم راه و هم سو با طبیعت رابطه ای را که طی هزاران سال رو به سوی تکامل پیش می رفت، دنبال می نمود.
با شروع انقلاب صنعتی و پس از آن زندگی مدرن، انسان و به ویژه انسان شهر نشین را با شرایط جدیدی روبه رو ساخت ؛ انسان بهره مند از تکنولوژی، بسیار قدرتمند ظاهر شده ؛  نیروهای طبیعت را مقهور خود ساخته و به بهره برداری گسترده از آن دست زده است.
شهر نشینی امروز دارای ابعاد بسیار پیچیده ای است که این پیچیدگی ابعاد مختلفی را شامل می شود. حتی نیازهای آنان با سایرین متفاوت است.
بازار یک نماد برجسته ای از مسایلی دیگر می باشد در واقع می توان آن را پیوند دهنده¬ی میان رابطه ی کشورها با هم دانست و عاملی که می تواند در سرنوشت یک کشور سهیم باشد و حجم بسیاری از پیشرفت یک کشور را به خود اختصاص دهد. بازار می تواند بر طرف کننده¬ی بخش مهمی از نیازهای جنسی و روحی انسان شهر نشین امروز باشد.
از آن جا که مفهوم ساماندهی کاملاً روشن نیست و غالباً اعتبار آن مورد سؤال قرار    می گیرد، تصمیم گرفتیم که ضمن اجرای یک برنامه ی تحقیقاتی ماهیت آن را روشن کنیم، که می توان به سه عامل که از همه مهم تر است اشاره کرد : اول، این که برنامه ریزی جزء لاینفک مدیریت و رهبری است و نمی توان آن را به صورت فعالیتی مستقل و یا امری متداول انجام داد ؛ دوم، معمولاً افراد آن چه را خود در ساختنش سهیم هستند بیشتر حمایت می کنند ؛ سوم، تفکر صحیح سیستمی با تصور و تبین آینده ی ایده آل شروع می شود.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه سازمان دهی بازار در هندیجان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد