حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کشاورزی روش های فرآوری خوراک طیور

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه کشاورزی روش های فرآوری خوراک طیور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقدمه

با توجه به بالا بودن هزینه ی غذایی در تولیدات دام جهت کاهش هر چه بیشتر این هزینه با به کار بستن اصول و روش هایی غذاهایی که مورد استفاده قرار می گیرند ارزش غذایی آنها را به صورت مختلف افزایش می دهند.

در غذاهای دام و طیور روش های فرآوری متعددی به کار گرفته می شود بعضی از این روش ها ممکن است به طور قابل توجهی ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. به عنوان مثال حرارت که در بعضی از موارد مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است به بعضی از مواد خوراکی آسیب رساند و یا بالعکس ممکن است سبب قابل استفاده تر شدن غذاها بشود. پلت کردن موجب افزایش مصرف خوراک می شود در حالی که آسیاب کردن ضمن کاهش خوراکی ممکن است روی قابلیت هضم پروتئین و کربوهیدات ها اثر منفی داشته باشد. پلت کردن و آسیاب نمودن هر دو موجب کاهش تولید اسید های چرب زنجیر کوتاه توسط میکروب های شکمبه و در نتیجه کاهش چربی شیر می گردد. با توجه به این امر دامپرور باید از روش عمل آوری غذاها و تاثیری که عمل آوری در ارزش غذائی غذاها می گذارد اطلاع کافی داشته باشد.

با توجه به ساختمان شیمیایی و قابلیت هضم و وجود یا عدم وجود مواد بازدارنده روش های فرآوری در غذاهای سلولزی و دانه ها متفاوت است.

بررسی منابع

روند صنعتی شدن در دامپروری به ویژه طیور روز به روز بیشتر می شود حتی مرغداری کردن در روستاها نیز با سال های قبل متفاوت شده است به هر شکلی که ممکن است مرغداران سعی می کنند در این رقابت تنگاتنگ گوی سبقت را از دیگران بگیرند. هزینه کردن و کارهای زیربنایی یکی از راه هایی بوده است که مرغداران توانسته اند تکنولوژی را به کمک گرفته و به تولید سرعت و دقت بیشتری بدهند و در کنار آن تولید را بیشتر مقرون به صرفه نمایند به این منظور است که مرغداران درحال حاضر توان نگهداری ظرفیت مرغ بیشتری را پیدا کرده و بهره وری و یا استفاده از هنر و علم دامپروری را بیشتر از قبل توسعه داده اند.

در همه این پیشرفت ها عوامل زیر را در راستای توسعه دامپروری موثر می دانند: رشد علم دامپروری و کاربردی شدن آن در حیطه های تغذیه و اصلاح ساختار پرورش- رشد تکنولوژی و استفاده از آن در دامپروری- کنترل بیماری ها و توسعه بهداشت عمومی در همه این موارد می توان گفت که مرغداران دریافته اند بایستی روش های سنتی را تغییر دهند و بهترین روش را انتخاب کنند- از منابع طبیعی بیهوده استفاده نکنند بلکه به موقع و با برنامه تغذیه نمایند- بقایای کشاورزی را بهتر شناخته و از هدر رفتن آنها جلوگیری کرده و از آنها در تغذیه طیور خود استفاده نمایند- تکنولوژی و علم تغذیه را به کمک گرفته و تولید خوراک طیور از منابع متنوع و کم هزینه را توسعه داده و در اصلاح ساخت جایگاه و روش های پرورش و نگهداری با استفاده توام از علم و تکنولوژی تحولات روز افزونی را سبب شده اند.

توسعه هر بخش از تولیدات دامپروری مستلزم آمادگی شرایط و ایجاد نیاز به توسعه در آن بخش است که باعث شده است آن قسمت را به سرعت تغییر داده و تغییرات حاصله را توسعه دهند.

تحول در تمامی این کارها به علت تمایل بشر به تولید بیشتر و ارزان تر بوده است که این موضوع نیز به دلیل رشد سریع جمعیت و کاهش منابع و محدودیت های موجود و در نهایت نیاز بشر به غذا و افزایش تولیدات این بخش است.

 

 

فهرست

 

مقدمه. 1

بررسی منابع.. 3

بحث و نتیجه گیری.. 6

جدا کردن پوسته دانه. 7

روش تاباندن اشعه ی مادون قرمز. 7

خیساندن. 7

حرارت دادن. 8

جوانه زدن. 9

اکسترود نمودن. 9

افزودن آنزیم. 9

فرآوری محصولات فرعی زراعی.. 14

حرارت- بخار 14

فرآیندهای شیمیایی.. 15

سود سوزآور 16

آمونیاک.. 17

اوره 17

منابع.. 24

 

فهرست جداول

جدول 1فیتات فسفر- موجود در بعضی از غذاها 9

جدول 2مواد مغذی موجود در بعضی غذاها و اثرات فیزیولوژیکی آنها 12

جدول 3اصلاح ارزش غذایی بعضی از غذاهای متداول در ایران.. 11

جدول 4مقایسه اثر ذرت و جو پلت شده و خرد شده در پولت های بوقلمون (8-0 هفتگی)  20


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کشاورزی روش های فرآوری خوراک طیور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد