حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه-بررسی تأثیر ادغام زنجیره تامین وبازارگرایی بر عملکرد سازمانی(مطالعه موردی شرکت پتروشیمی آبادان)

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه-بررسی تأثیر ادغام زنجیره تامین وبازارگرایی بر عملکرد سازمانی(مطالعه موردی شرکت پتروشیمی آبادان) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصل اول کلیات  پژوهش

مقدمه

بیان مساله

ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

سوال پژوهش

مدل مفهومی

قلمرو پژوهش

فصل دوم ادبیات پژوهش

مقدمه

زنجیره تامین

تعریف و مفهوم زنجیره تامین

مولفه های اصلی مدیریت زنجیره تامین

مدل مرجع عملیات زنجیره تامین

انواع زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین

فرایند های مدیریت زنجیره تامین

ارزیابی زنجیره تامین

عملکرد سازمانی

تعاریف و مفاهیم

سیستمهای ارزیابی عملکرد

تاریخچه ارزیابی عملکرد

دلایل و ضرورت یادگیری و انجام ارزیابی عملکرد

اهمیت ارزیابی عملکرد

رویکردهای موجود در سنجش عملکرد

عناصر سیستم ارزیابی عملکرد

بازارگرایی

تاریخچه پیدایش بازارگرایی

دیدگاه بازارگرایی

پیشینه تحقیق

بیان مسأله

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری، سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید به طور مداوم در تلاش برای بهبود تولید، ارائه خدمات و فرایندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی، خواستار محصولی با کیفیت و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرایندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیلات درونی یک سازمان و بازخورد مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است(خواجوی و سروری، 1391). با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل اثرگذار بر سازمان ها، سیستم های ارزیابی عملکردی میتوانند موثر واقع شوند که به طور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی، معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار رو به رو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب و کار را متأثر می سازد عبارتند از: 1- اتکا بر معیارهای مالی سنتی 2- افزایش دارایی های نامشهود 3- خطر از دست دادن شهرت 4- اجرای استراتژی(نی ون ، 2005). شرکت های پتروشیمی بخشی از محیط گسترده سازمان های تولیدی هستند، که با وجود دارا بودن معیارهای غیرمالی بسیار، همواره به یک سیستم ارزیابی عملکرد فراگیر نیازمندند که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی متعدد آنان را نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به نقاط ضعف بسیاری از جمله عدم رضایت کارمندان، عملکرد ضعیف در بازارهای صنعتی با توجه به امکانات و غیره، انجام تحقیقاتی در زمینه ارزیابی عملکرد در شرکت های پتروشیمی امری مهم و ضروری به نظر می رسد(خواجوی و سروری، 1391).

ضرورت پژوهش

با گذشت زمان، اثرات مثبت بهبود فرآیندهای داخلی کم کم رنگ باخته و استراتژیست ها متوجه شدند که برای توان رقابتی در بازاری که بر فشار روز افزونش پایانی نیست، علاوه بر اصلاح امور داخلی، هر سازمانی باید با نگاهی فراسازمانی در پی ایجاد پیوندی باشد که تأمین کنندگان آغازگر آن و مشتریان خاتمه دهنده آن باشند. این پیوند باید طوری می شد که برای اعضایش امتیاز به بار می آورد. از این رو در فضایی که لازم بود تمامی سطوح تأمین کنندگان و شبکه توزیع و خدمات پس از فروش به بازوان سازمان های تولیدی تبدیل شوند، عملا رویکردهای زنجیره تأمین و مدیریت آن متولد گردید که به عنوان یکی از اجزاء مهم مدیریت سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد. مدیریت موثر فعالیت های زنجیره تأمین علاوه بر ایجاد منافع برای سازمان(افزایش عملکرد آن ها)، خرسندی مشتریان را نیز در پی خواهد داشت چرا که موجب ارائه محصولات و خدمات مورد نظر مشتری در زمان و مکان مناسب و با کیفیت بالا و هزینه پایین می گردد. از طرفی امروزه رقابت در بازار مفهومی بسیار عمیق تر و حرفه ای تر گرفته و کم ترین سهل انگاری در همگامی با تغییرات و نیازهای بازار می تواند منجر به مرگ سازمان شود. با توجه به این که رقابت در بازار روز به روز شدیدتر می گردد، پاسخگویی به نیازهای مشتریان با هدف جلب و رضایت و ایجاد وفاداری در آن ها اهمیت بیشتری می یابد و شرکت ها باید برحفظ و نگهداری مشتریان فعلی و ایجاد رابطه بلند مدت و سودآور با آن ها تاکید نمایند. دیدگاه اصلی حفظ مشتریان این است که باید به صورت پیوسته با عرضه ارزش برتر به مشتری رضایت وی را تامین کرد. این نکته قابل ذکر است که در کسب و کار امروز، دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نیست و نباید تنها به رضایتمندی مشتریان اکتفا کرد بلکه باید علاوه بر رضایتمندی، به وفاداری مشتری نیز توجه کرد که چنین نگاهی در پی توجه به بازارگرایی حاصل می شود

فرمت ورد قابل ویرایش   تعداد صفحات 132


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه-بررسی تأثیر ادغام زنجیره تامین وبازارگرایی بر عملکرد سازمانی(مطالعه موردی شرکت پتروشیمی آبادان)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد