حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ی بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه ی بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ی بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان


پایان نامه ی بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

 

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

 

 

 

تعداد صفحه:170

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                         صفحه

 

پیشگفتار: 1

 

مقدمه: 3

 

فصل اول : مبانی نظری تحقیق 7

 

بیان مساله واهمیت موضوع تحقیق: 8

 

اهداف تحقیق: 12

 

فرضیات تحقیق: 13

 

روش تحقیق: 13

 

فصل دوم: رسانه چیست و چه توانایی‌هایی دارد؟ 14

 

ارتباط جمعی- تاریخچه رسانه‌های جمعی 15

 

کارکرد رسانه‌های جمعی 21

 

وظیفه رسانه چیست؟ 28

 

قدرت تأثیر رسانه‌های جمعی 29

 

فصل سوم: جهان جدید تلویزیون 33

 

یک کودک چه وقت استفاده از تلویزیون را شروع می‌کند؟ 34

 

کودک چه مقدار وقت صرف تلویزیون می‌کند؟ 41

 

چه کسانی بیننده پروپا قرص هستند؟ 46

 

توضیحی درباره سایر رسانه‌ها 49

 

استفاده کودکان از رسانه‌ها در سنین مختلف: 50

 

کودکان چه چیزهایی را می‌بینند؟ 52

 

برخی معیارهای پیش بینی سلیقه کودکان در مورد تلویزیون 56

 

کودکان درباره تلویزیون چگونه فکر می‌کنند؟ 60

 

وجهه تلویزیون : 61

 

آیا تلویزیون در نظر کودکان شگفت انگیز است؟ 63

 

بچه‌ها دوست دارند شاهد چه تغییراتی در تلویزیون باشند ؟ 64

 

والدین دوست دارند شاهد چه تغییراتی باشند ؟ 66

 

چرا کودک از تلویزیون استفاده می‌کند؟ 68

 

عملکرد تلویزیون: 75

 

چرا ما دارای رسانه‌های جمعی هستیم ؟ 77

 

نیازهای ویژه کودکان که تلویزیون آنها را برآورده می‌کند ، کدامند ؟ 79

 

محتوای خیال: 81

 

محتوای واقعیت 82

 

تلویزیون به عنوان خیال 83

 

آیا تلویزیون مانعی بر سرا راه مسائل زندگی است؟ 85

 

تلویزیون به عنوان واقعیت 86

 

دو جهان 89

 

اهمیت خیال 91

 

فصل چهارم: یادگیری از تلویزیون 92

 

چگونگی یادگیری از تلویزیون 93

 

موارد یادگیری اتفاقی 95

 

میزان هوش و رفتار کودک در ارتباط با برنامه‌های تلویزیون 100

 

چه آموزشی را باید انتظار داشته باشیم؟ 103

 

تلویزیون در مدرسه 108

 

چگونگی اکتساب در کودکان 113

 

مقایسه 115

 

فصل پنجم: تاثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر کودکان 119

 

الگوی تأثیر- رسانه: 120

 

تلویزیون به کودکان چه می‌دهد؟ 120

 

الگوی تأثیر- کودک 127

 

الگوی تأثیر- تعامل 130

 

دیگر ویژگیهای تعامل 133

 

اثرات فیزیکی تلویزیون بر کودکان 135

 

آیا تلویزیون بر بینایی کودکان اثر بدی دارد؟ 136

 

آیا تلویزیون کودکان را خواب آلود و خسته به مدرسه می‌فرستد؟ 137

 

اثرات عاطفی تلویزیون برکودکان 138

 

اثرات شناختی تلویزیون بر کودکان 141

 

آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟ 141

 

آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟ 143

 

اثرات رفتاری 145

 

آیا تلویزیون کودکان را منفعل می‌کند؟ 147

 

آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت می‌دهد؟ 153

 

نتیجه گیری : 157

 

پیامدهای منفی تلویزیون: 157

 

فصل ششم: اینترنت رسانه جدید قرن بیستم 160

 

اینترنت چیست؟ 162

 

فواید اینترنت برای کودکان: 163

 

خطرات اینترنت : 164

 

سودجویان از اینترنت برای به دام انداختن کودکان استفاده می‌کنند: 164

 

مطالب نامناسب و غیر مجاز در اینترنت : 164

 

ارتکاب جرایم: بمبها، مواد مخدر، دزدی و شخصیتهای غیر واقعی 164

 

تهاجم به حریم خصوصی : 165

 

چگونگی اجتناب و کاهش خطراتی که کودکان در ایترنت با آن مواجهند: 165

 

نتیجه گیری و آزمون فرضیات: 166

 

منابع مآخذ: 170

 

کودکان ما امروزه در خانه ای پا به دنیا می‌گذارند که تلویزیون در آن به طور میانگین هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا دیگر بیش از آنکه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنویم این تلویزیون است که داستانهای مربوط به انسانها، زندگی و ارزشهای آن را برای ما بیان می‌کند.

تلویزیون، امروزه به عنوان عمومی ترین و پرمخاطب ترین رسانه جمعی، سهم عمده ای در آموزش و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ و روح و روان جمعی دارد.

تاثیر پذیری اکثریت خاموش جامعه از تلویزیون و برنامه‌های ماهواره ای تلویزیونی بسیاری از اوقات کشورهای جهان سوم را با بحران فرهنگی روبرو کرده است.

تلویزیون هر روز بر ما تسلط بیشتری می‌یابد و ما بایستی نگران آثار مخرب برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان و خانواده‌های خود باشیم. این حق ماست و می‌بایستی عکس العمل نشان دهیم. اگر چه تلویزیون فی نفسه مطرود نیست اما برنامه‌های تلویزیونی در مجموع زیانبار بوده اند. در غرب به نوعی و در شرق به شکلی دیگر خطر برنامه‌های مخرب و منحط تلویزیونی احساس می‌شود.

ما بدبختانه فرزندانمان را با تلویزیون تربیت می‌کنیم وقتی می‌خواهیم آنان را ساکت کنیم برای آنان تلویزیون روشن می‌کنیم و یا آنان را به تماشای برناه‌هایی که خودمان هم نمی دانیم چه هستند دعوت می‌کنیم. خودمان هم متاسفانه عادت کرده ایم به آنچه پخش می‌شود فقط خیره شویم و نگاه کنیم. بشر با تولید نیازمند به شناخت دنیای اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحیه مدنی می‌تواند به صورتی سالم و سازنده انجام گیرد اما به نظر می‌رسد تلویزیون یک مانع اصلی بر سر راه رسیدن به دنیای بهتر است پس ما بایستی از آثار سوء این جعبه جادویی آگاه شویم و در ارتباط با تلویزیون مسؤولیت خود را بپذیریم.

«تلویزیونی که می‌تواند دارای اثرات کاملاً مخرب باشد می‌تواند به صورت ابزار مفیدی نیز در خدمت تعلیم و تربیت درآید تلویزیون می‌تواند چنین باشد ولی خیلی غیر محتمل است که چنین بشود.»

ساخت برنامه‌های با ارزش وقت بیشتر و تخصص بالاتری لازم دارد اما افرادی که بتوانند برای مدت زمان پخش برنامه‌های بد بسازند زیاد هستند و این مسأله را حل می‌کند.

نمی توان کودکان را برای زمانی که در مقابل صفحه تلویزیون صرف می‌کنند سرزنش کرد و اینکه آنها تقصیری ندارند که از طریق تلویزیون اطلاعات دگرگون شده را دریافت می‌دارند.

جان کندری می‌گوید: قرار نیست که تلویزیون از بین برود از سویی خیلی کم احتمال دارد که تلویزیون فضای مناسبی را برای اجتماعی کردن کودکان ایجاد کند.»

در گذشته کودکان ناظر فعالیت بزرگترها بودند و آنچه را خانواده طی یک نسل به آنان آموخته بود الگویی برای نسل آینده می‌شد اما اکنون باید دریابیم که کودکان از محیط اطراف خود چه چیزهایی را فرا


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ی بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد